تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روی اعصاب واکسن نزده‌ها راه می‌روم!

امانوئل ماکرون پس از گفتن اینکه استراتژی واکسیناسیون دولت فرانسه این است که زندگی روزمره را برای مردمی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، سخت‌تر و سخت‌تر کند، خشم آن‌ها را برانگیخت.

کد خبر: ۱۱۸۰۳۳
۰۹:۳۴ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

روی اعصاب واکسن نزده‌ها راه می‌روم!

 

دیدارنیوز ـ به نوشته روزنامه گاردین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اظهار کرد: من نمی‌خواهم مردم فرانسه را عصبی و یا اذیت کنم. اما جدا می‌خواهم روی اعصاب کسانی که واکسینه نشده‌اند، راه بروم! و تا آخر به این کار ادامه خواهیم داد. این استراتژی ما است.

اظهارات ماکرون در حالی مطرح شد که پارلمان فرانسه درباره قانون جدیدی بحث کرد که در صورت تصویب این قانون، فقط واکسینه شد‌ها و دیگر کسانی که تست کووید منفی دارند، از ماه آینده واجد شرایط دریافت مجوز بهداشت این کشور خواهند بود.

این مجوز که تابستان امسال در فرانسه معرفی شد، برای دسترسی به مکان‌های عمومی سرپوشیده مثل کافه‌ها، رستوران‌ها، سینماها، موزه‌ها، سالن‌های کنسرت و مراکز ورزشی و همچنین برای سوار شدن به قطار و هواپیما ضروری است.

ماکرون اظهار کرد: در یک دموکراسی، بدترین دشمنان "دروغ" و "حماقت" هستند. ما تا جایی که ممکن است علیه کسانی که واکسینه نشده‌اند، از طریق محدود کردن دسترسی آن‌ها به زندگی اجتماعی، "فشار" اعمال می‌کنیم.


ماکرون افزود: فرانسه حدود ۹۰ درصد از جمعیتش که واجد شرایط بودند را واکسینه کرده است و فقط یک عده بسیار کمی مقاومت می‌کنند. ما چگونه این اقلیت را کاهش دهیم؟ ببخشید که این را عرض می‌کنم، اما با گند زدن به این دسته از افراد، این تعداد را کاهش خواهیم داد.

ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل را دارد، اما تا زمانی که "وضعیت بهداشتی اجازه ندهد"، تصمیم خود را علنی نخواهد کرد.

وی افزود که او نمی‌تواند افرادی که واکسینه نشده‌اند را "زندانی" کند یا "به‌زور" به آن‌ها واکسن بزند؛ بنابراین ماکرون خاطرنشان کرد: ما باید به آن‌ها بگوییم که از ۱۵ ژانویه، آن‌ها حق ندارد به رستوران، کافی‌شاپ، تئاتر و یا سینما بروند.

وی افزود: وقتی آزادی‌های من افراد دیگر را تهدید می‌کند، من تبدیل به یک فرد "بی‌مسئولیت" می‌شوم و یک شخص "بی‌مسئولیت" شهروند جامعه نیست.

مخالفان سیاسی ماکرون، رئیس جمهور را که در مراحل اولیه دوره ریاست جمهوری‌اش با اتهامات "غرور، بی‌درایتی و عدم ارتباط با بخش‌هایی از جمعیت فرانسه" مواجه شد، به "افراط" در سخنان و کلامش متهم کردند.

منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی