تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مرگ یک حیوان دیگر در باغ وحش ملارد

پس از مرگ زرافه، گورخر آفریقایی و یک قلاده ببر و ... در مرکز نگهداری حیوانات صفادشت، خبر مرگ شیر دریایی دلفیناریوم برج میلاد تهران هم منتشر شد.

کد خبر: ۱۱۷۹۸۲
۱۴:۱۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

مرگ یک حیوان دیگر در باغ وحش ملارد

دیدارنیوز ـ پس از مرگ آلفا در سال ۹۸ و کاسیا در سال ۹۹ در دلفیناریوم برج میلاد، بوریس شیر دریایی این مجموعه به مرکز نگهداری حیوانات صفادشت فروخته شد و ۲۰ روز بعد از آن دلفیناریوم برج میلاد تعطیل شد.

این شیر دریایی ۱۳ ساله که هنوز عقیم هم نشده بود از نژاد کالیفرنیایی بود و در صورت فراهم شدن شرایط لازم توانایی عمر کردن تا سن ۳۰ سال را هم داشت.

صفادشت تا کنون سابقه مرگ زرافه، گورخر آفریقایی و یک قلاده ببر در کارنامه خود را دارد.

در مراکز نگهداری حیوانات صفادشت چه می‌گذرد؟ / مرگ بوریس شیر دریایی دلفیناریوم برج میلاد در صفادشت

شهاب الدین منتظی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مرگ شیر دریایی دلفیناریوم برج میلاد که به مرکز نگهداری حیوانات صفادشت فروخته شده بود گفت: گزارش این مرگ را شنیدم و منتظریم گزارش کالبد شکافی دانپزشکی برای ما ارسال شود تا تصمیمات لازم را بگیریم.

به گفته منتظمی این مرگ ممکن است بر اثر کهولت سن باشد، قطعا اگر علت مرگ عامل انسانی و کوتاهی باشد، علاوه بر برخورد با خاطیان، محدودیت‌ها و جریمه‌هایی برای مرکز نگهداری حیوانات صفادشت اعمال خواهد شد به شرطی که نتیجه گزارش عامل انسانی باشد.

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری پس از گذشت یک هفته از ورود سه راس گورخر آفریقایی شامل یک نر و دو ماده به ایران، گورخر نر تلف و دو هفته پس از آن یکی از دو گورخر ماده در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت تلف شد. یک روز پس از انتشار خبر مرگ گورخر نر آفریقایی، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد این سه راس گورخر از محفظه خود خارج شده‌اند و برخی افراد حاضر در محل با ضرب و شتم در تلاش برای بازگرداندن آن‌ها به محفظه هستند.

پس از این ماجرا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد بابت آزار حیوانات، مرگ گورخر‌ها و تلفات پیشین از مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت شکایت کرد.

مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت علاوه‌بر ماجرای جنجالی سه راس گورخر آفریقایی، مرگ یک زرافه از سه زرافه وارداتی و یک ببر را نیز در کارنامه خود دارد.

مرگ یک حیوان دیگر در باغ وحش ملارد

 

 

برچسب ها: باغ وحش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی