تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رابطه ورزش و ابتلا به کرونا در بیماران دیابتی و قلبی عروقی

پژوهشگران دانشگاه رازی کرمانشاه طی یک مطالعه پژوهشی دریافتند که داشتن سطح فعالیت بدنی متوسط باعث پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ و یا کاهش شدت این بیماری می‌شود.

کد خبر: ۱۱۷۸۷۵
۱۴:۲۱ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

رابطه ورزش و ابتلا به کرونا

دیدارنیوز ـ دکتر رستگار حسینی مجری این طرح پژوهشی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه این پژوهش به مدت سه تا چهار ماه در اوج شیوع بیماری کرونا انجام گرفته، اظهارکرد: در این پژوهش به دنبال این بودیم تا رابطه ورزش با ابتلا به بیماری کرونا مخصوصا در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: برای انجام این پژوهش دو گروه افراد، افراد در معرض بیماری دیابت و بیاران قلبی و عروقی را انتخاب کردیم، چرا که این افراد به واسطه سیستم التهابی ضعیفی که دارند، زودتر از سایرین بیمار می‌شوند و بهبودی‌شان هم سخت است.

این عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی تعداد بیماران دیابتی و قلبی و عروقی مورد بررسی قرار گرفته در این پژوهش را ۱۱۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: در این پژوهش ۴۲۴ بیمار دیابت نوع ۲ – ۲۲۴ مرد و ۲۰۰ زن – و تعداد ۷۲۷ بیمار قلبی و عروقی – ۳۵۶ مرد و ۳۷۱ زن – را به عنوان جامعه آماری تحقیق خود مورد بررسی قرار دادیم.

وی اضافه کرد: ۴۱ درصد از زنان و ۴۴.۶ درصد از مردانی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند، به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که طبق بررسی انجام شده میزان فعالیت بدنی در مردان بیشتر از زنان و به تبع میزان ابتلا به کرونا بین آن‌ها هم کمتر بود.

حسینی خاطرنشان کرد: طبق این پژوهش، بیماران دیابتی و قلبی و عروقی که سابقه فعالیت بدنی پایین داشتند، میزان ابتلای آن‌ها به بیماری کرونا بالاتر و شدت بیماری هم در آن‌ها بیشتر بود.

وی یادآورشد: در افرادی که هم که فعالیت بدنی درحد متوسط داشتند، میزان ابتلای آن‌ها به کرونا کمتر بود و اگر هم به بیماری مبتلا شده بودند، شدت بیماری در آن‌ها کم بود.

این پژوهشگر دانشگاه رازی گفت: به واسطه شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به سلامت شرکت کنندگان در طرح، پرسش نامه‌ها به شکل آنلاین در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

وی با بیان اینکه نتایج این پژوهش به شکل یک مقاله اکنون در دو نشریه علمی در حال داوری است، گفت: این پژوهش پس از داوری منتشر خواهد شد و در اختیار عموم جامعه قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ورزش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی