تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
فوتبال گیت (۳۹)

خطای بهترین خط دفاع لیگ و رکورد پدیده

فوتبال گیت عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی که به متن و حواشی بازی‌های لیگ برتر فوتبال می‌پردازد. در این قسمت او به ماجراهای هفته سیزدهم پرداخته است.

کد خبر: ۱۱۷۸۴۰
۱۱:۵۴ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

خطای بهترین خط دفاع لیگ و رکورد پدیده

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: هفته سیزدهم لیگ برتر شب گذشته با اتفاقات جالب و متفاوتی به پایان رسید. نگاهی به این ماجراها خالی از لطف نیست.

آلومینیوم ـ استقلال

رسول همچنان فوق العاده، مجیدی عالی در دفاع متوسط در حمله

تیم آلومینیوم که تا اینجای نیم فصل از همه تیم‌های مدعی امتیاز گرفته و حالا خودش در قامت مدعی ظاهر شده این هفته هم در یک بازی خوب و نسبتا برتر با بدشانسی مقابل استقلال متوقف شد ولی در مجموع روند خوبش در این فصل را حفظ کرد. خطیبی که هفته گذشته اولین شکست فصل را تجربه کرد، به خوبی توانست تیمش را برای این بازی مهم آماده کند و با عملکردی خوب موفق شد در دقایق پایانی به حداقل استحقاقش دست پیدا کند.

شاگردان مجیدی که همچنان در دفاع عملکرد کم نقصی دارند در فاز تهاجمی یک تیم کاملا معمولی هستند و موقعیتهای کمی در جریان بازی ایجاد می‌کنند که این روند اگر در ادامه فصل اصلاح نشود برای استقلال مشکل ساز خواهد بود.

باید دید فرهاد مجیدی برای این مشکل آبی پوشان چه فکری خواهد کرد و آیا قادر خواهد بود همان طور که در ایجاد ساختار دفاعی مستحکم برای تیمش موفق بوده،خط حمله زهرداری هم برای استقلال بسازد یا خیر.

سپاهان ـ شهرخودرو

پیروزی سپاهان بعد از ۴ هفته، شهر خودرو در آستانه رکورد ضعیف‌ترین تیم نیم فصل تاریخ لیگ برتر

شاگردان نویدکیا با اینکه نمایش نسبتا مطلوبی در هفته‌های اخیر داشتند اما در نتیجه گیری موفق نبودند و اگر این روند در این هفته و مقابل شهر خودروی قعر جدولی ادامه پیدا می‌کرد این تیم وارد بحرانی می‌شد که خروج از آن بسیار سخت بود اما مشهد نقطه پایانی بر ناکامی‌های سپاهان شد و زرد پوشان موفق شدند میزبان‌شان را با دو گل مغلوب کنند تا هم تا حدود زیادی از بحران فاصله بگیرند و در سمت مقابل نماینده مشهد را هر چه بیشتر در بحران غوطه ور کنند.

هرچند که هنوز برای صحبت از تیم‌های سقوط کننده خیلی خیلی زود است اما روند امتیاز‌گیری تیم شهر خودرو در این سیزده هفته نشان از یک سقوط زود هنگام با ثبت یک رکورد فاجعه‌بار برای تیمی دارد که تا همین دو سه سال پیش همواره از مدعیان کسب سهمیه در لیگ برتر بود و در حال حاضر تنها نماینده شرق کشور در لیگ برتر است که اتفاقی تاسف آور محسوب میشود.

پرسپولیس ـ تراکتور

جذاب در حمله، آسیب پذیر در دفاع، تراکتور فاجعه دیگر خصوصی‌سازی فوتبال در ایران

شاگردان گل محمدی که در هفته های اخیر پله پله به صدر جدول نزدیک شدند با پیروزی مقابل تراکتور به یک قدمی صدر رسیدند و رقابت تنگاتنگی با رقیب سنتی برای قهرمانی نیم فصل دارند. پرسپولیس هر چند در خط حمله عملکرد نسبتا خوبی دارد اما خط دفاع باصلابت سالهای قبل را ندارد و موقعیت‌های زیادی را به رقبا می‌دهد که مسابقه مقابل تراکتور هم از این قاعده  مستثنی نبود و ضمن دریافت یک گل چند موقعیت هم به حریف خود داد اما به هر حال سرخپوشان تهرانی با برتری که در کل مسابقه داشتند موفق به کسب ۳ امتیاز این دیدار شدند تا به سیر صعودی خود ادامه دهند.

تراکتور که چند سال پیش با سر و صدای زیاد به بخش خصوصی واگذار شد و مالک باشگاه هم در سالهای ابتدایی ولخرجی‌های زیادی انجام داد، حالا به نقطه‌ای رسیده که بر سر نخواستنش دعواست و هر چه مالک این تیم فریاد میزند که دیگر علاقه ای به تیم‌داری ندارد کسی پیدا نمی‌شود امتیاز این تیم پرطرفدار را در اختیار بگیرد و این موضوع یک بار دیگر ثابت می‌کند که خصوصی سازی در فوتبال ایران با وضع فعلی، پروژه ای شکست خورده است و نباید برای واگذاری تیم‌های فوتبال به بخش خصوصی عجله کرد و تا فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای این کار باید موضوع واگذاری باشگاه‌های فوتبال به بخش خصوصی را از دستور خارج کرد چون به نظر می‌رسد آسیب‌های این شکل از واگذاری بیشتر از دولتی ماندن باشگاهها است.

خطای بهترین خط دفاع لیگ و رکورد پدیده

مس ـ صنعت نفت

فوتبال قابل احترام مسی، نفت بی بهره از نفت

شاگردان محمد ربیعی که دومین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند یک فوتبال با برنامه و قابل احترام را به نمایش می‌گذارند و این هفته هم موفق شدند با سه گل شاگردان منصوریان را بدرقه کنند و با یک برد روحیه بخش به استقبال دیدار هفته آینده با استقلال صدرنشین بروند.

در طرف دیگر تیم صنعت نفت آبادان که از دوست‌داشتنی ترین و ریشه دارترین، تیم های فوتبال ایران است با وجود یدک کشیدن نام نفت و قرار گرفتن روی گنجینه ای بزرگ از ثروت، همچنان محروم مانده است و به نظر می‌رسد توان یا اراده حل این مشکل که سالهاست تیم محبوب جنوب کشور را آزار می‌دهد وجود ندارد.امیدواریم هرچه سریعتر فکری برای حل دائمی مشکل نفت آباد بشود و این تیم که دلخوشی مردم خونگرم آبادان است شرایط مطلوبی پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی