تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران: ما هم با تک نرخی شدن ارز موافقیم

عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید تغییر در سیاست‌های ارزی تبعات مثبت و منفی خاص خود را خواهد داشت و باید برای جلوگیری از ضربه به بدنه تولید اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر: ۱۱۷۷۹۶
۱۶:۱۲ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

تک نرخی شدن ارز

دیدارنیوز ـ عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: بخش خصوصی در سه سال گذشته بار‌ها اعلام کرده که سیاست ارز چند نرخی نه تنها به نفع اقتصاد ایران نیست که اثرات منفی گسترده‌ای بر بخش‌های مختلف می‌گذارد و از این رو ما مدافع تک‌نرخی شدن ارز هستیم.

وی با بیان این‌که عبور از ارز چند نرخی نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال‌های گذشته برای تعدادی از کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه تاثیر چندانی بر سفره مردم یا پایین نگه داشتن قیمت تمام شده کالا‌ها نداشت. با این وجود، اما حذف این ارز نیاز به برخی پیش‌نیاز‌های مهم دارد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اهمیت نگاه دوجانبه در تغییر سیاست‌های ارزی توضیح داد: در کنار مصرف کننده نهایی تغییر در سیاست‌های ارزی می‌تواند بر اقدامات واحد‌های تولیدی نیز تاثیر بگذارد. اگر حذف ارز ترجیحی موجب افزایش تورم شود این موضوع خود را در بالارفتن بهای تمام شده کالا‌های تولیدی نیز نشان می‌دهد و همین امر هزینه تولید کنندگان را بالا می‌برد.

آرگون ادامه داد: برای جلوگیری از فشار جدید بر تولیدکنندگان باید تلاش کرد راهی در جهت حمایت از فعالان اقتصادی پیش بینی شود. تولید کنندگان ایرانی در سال‌های گذشته با فشار‌های مختلفی مواجه بوده‌اند و اگر بنا باشد که بار تغییر در سیاست‌های ارزی فشار جدیدی را به آن‌ها وارد کند قطعا شرایط سخت‌تر خواهد شد.

وی با بیان این‌که حمایت از آسیب‌های احتمالی تک‌نرخی شدن ارز اهمیت فراوانی دارد تشریح کرد: از سویی حمایت مستقیم از اقشار کم درآمد برای تامین نیازهایشان به عدالت اقتصادی نزدیک‌تر است و از سویی دیگر باید تلاش شود که تولید کنندگان نیز در این مسیر آسیب نبینند. یکی از مشکلات اصلی ارز چند نرخی بالارفتن التهاب در صورت حذف آن خواهد بود که البته این اقدام درست باید با رعایت تمام جوانب پیگیری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی