تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

۱۱ نکته در مورد بازی آلومینیوم و استقلال

آلومینیوم اراک بعد از تجربه اولین شکست فصل در بازی قبل امروز میزبان استقلال تهران است. در این گزارش نگاهی شده است به ۱۱ نکته در مورد این بازی.

کد خبر: ۱۱۷۷۵۱
۱۲:۱۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

آلمونیوم و استقلال

دیدارنیوز: دیدار‌های هفته سیزدهم، مثل بازی‌های دو هفته اخیر همگی در یک روز برگزار می‌شود. مسابقات هفته سیزدهم، روز سیزدهم دی انجام می‌شود و در یکی از این دیدار‌ها از ساعت ۱۵ در ورزشگاه امام خمینی اراک، استقلال با آلومینیوم روبرو خواهد شد. به بهانه این تقابل، ۱۱ نکته این بازی مرور شده است.

۱- استقلال با ۲۸ امتیاز صدرنشین لیگ است و بهترین عملکردی که تیمی در تاریخ لیگ برتر تا این مقطع از فصل داشته را به ثبت رسانده است. استقلال حتی با تساوی در این دیدار هم می‌تواند جایگاه خود را حفظ کند، ولی شکست در این مسابقه ممکن به قیمت سقوط به رده دوم تمام شود.

۲- آلومینیوم اراک در این دوره فراتر از انتظار ظاهر شده و با ۲۱ امتیاز چهارم است. این تیم با پیروزی در این دیدار شانس صعود به رتبه سوم را دارد و با باخت در این مسابقه ممکن است تا رتبه ششم نزول کند.

۳- آلومینیوم در ۶ بازی اخیر به ۳ تساوی، ۲ پیروزی و یک شکست دست یافته است. این تیم در ۳ بازی آخر خود به پیروزی نرسیده است. استقلال در ۶ بازی گذشته، ۴ پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده است. این تیم با ۴ برد متوالی پا به این دیدار می‌گذارد.

۴- استقلال تنها تیم بدون شکست این فصل است. آلومینیوم تا هفته قبل باختی نداشت، ولی برابر صنعت نفت بازنده از زمین خارج شد. این تیم هنوز در خانه مغلوب تیمی نشده است. این تیم با ۶ تساوی رکورددار بیشترین تساوی در این فصل است. این مسابقه جدال بهترین تیم بازی‌های خانگی و با تیم اول جدول دیدار‌های خارج از خانه است. آلومینیوم و استقلال هر کدام با ۱۴ امتیاز عنوان بهترین تیم دیدار‌های خانگی و خارج از خانه را در اختیار دارند.

۵- استقلال با ۲ گل خورده و ۱۰ کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی این فصل را دارد. در تاریخ لیگ برتر تا این مقطع از فصل تیمی آمار دفاعی بهتر از استقلال نداشته است. شاگردان فرهاد مجیدی در ۵ بازی گذشته گلی دریافت نکرده‌اند. آلومینیوم هم با ۵ گل خورده دومین خط دفاع برتر لیگ را دارد. حسین پورحمیدی با ۸ کلین‌شیت رکورددار کلین‌شیت در این فصل است. این تیم در ۶ بازی خانگی این فصل خود تنها یک گل دریافت کرده است.

۶- رسول خطیبی که سابقه بازی برای استقلال را دارد در ۸ دیدار قبلی با این تیم صاحب ۲ پیروزی، ۳ تساوی و ۳ شکست شده است. خطیبی در ۳ مصاف قبلی با استقلال ۲ بازی برنده از زمین خارج شده است. این اولین تقابل رسول خطیبی و فرهاد مجیدی در لیگ برتر است.

۷- آلومینیوم دوره قبل برای نخستین بار در لیگ برتر حضور پیدا کرد که حاصل دیدار‌های آن با استقلال، شکست ۲ بر صفر در دور رفت و تساوی بدون گل در بازی برگشت بود. استقلال تنها تیمی است که آلومینیوم در لیگ برتر با آن بیشتر از یک بازی کرده، ولی هنوز موفق به گلزنی برابر آن نشده است.

۸- مهدی مهدی‌پور که این روز‌ها چهره درخشان ترکیب استقلال است با نمره «متریکا» ۷.۲۹ بهترین بازیکن استقلال و لیگ است. حسین پورحمیدی هم با نمره ۷.۰۶ بهترین بازیکن آلومینیوم است. بهترین گلزنان دو تیم ۳ گله هستند. کوین یامگا و جعفر سلمانی برای استقلال و اسماعیل شریفات برای آلومینیوم این عنوان را در اختیار دارند.

۹- آلومینیوم علاوه بر مربی استقلالی، بازیکنان استقلالی زیادی هم دارد. اسماعیل شریفات، میلاد فخرالدینی، سجاد آقایی، حسین پورحمیدی و میثم مجیدی بازیکنان آلومینیوم هستند که سابقه بازی برای استقلال را دارند. در ترکیب استقلال هم امین قاسمی‌نژاد و سعید مهری قبلاً شاگرد خطیبی بوده‌اند.

۱۰- وریا غفوری کاپیتان استقلال بعد از هفته‌ها مصدومیت ظاهراً همچنان شرایط حضور در بازی را پیدا نکرده است. محمدحسین مرادمند مدافع این تیم هم به دلیل محرومیت غایب خواهد بود. علیرضا نقی‌زاده و محمدامین اسدی ۲ بازیکن آلومینیوم هستند که به خاطر آسیب‌دیدگی شرایط بازی در این مسابقه را ندارند.

۱۱- اشکان خورشیدی داور بازی استقلال با آلومینیوم اراک است. این داور در این دوره ۲ بازی را قضاوت کرده است که در یکی از آن‌ها آلومینیوم ۲ بر صفر تراکتور را مغلوب کرد. آخرین دیداری که خورشیدی برای استقلال سوت زده به بازی هفته هجدهم فصل گذشته مقابل ماشین‌سازی باز می‌گردد که استقلال به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی