تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

سن و سال سیاوش یزدانی؛ حاشیه جدید فوتبال ایران

در حالی که استقلال با اقتدار در صدر جدول لیگ برتر ایستاده است و مستحکم‌ترین خط دفاعی لیگ برتر را دارد؛ ماجرای سن و سال سیاوش یزدانی مدافع این تیم به یک حاشیه جدید در فوتبال ایران مبدل شده است. اما ماجرا چیست؟

کد خبر: ۱۱۷۷۴۶
۱۱:۵۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

سن و سال سیاوش یزدانی؛ حاشیه جدید فوتبال ایران

دیدارنیوز: جنجال و حاشیه جدید فوتبال ایران، سن دقیق سیاوش یزدانی، مدافع استقلال است؛ اینکه او در حال حاضر ۲۹ ساله است یا ۳۰ ساله به یکی از علامت سوال‌های مهم بین فوتبال‌دوستان تبدیل شده است.

این روز‌ها فوتبال ایران بیش از هر مساله فنی‌ای توسط بیانیه‌ها و شکایت‌ها احاطه شده است. باشگاه‌هایی که با تیم‌های حقوقی خود به دنبال پیدا کردن تخلفاتی از رقبا هستند تا بتوانند نتایج را در بیرون از زمین به سود خود رقم بزنند. استارت این ماجرا با استقلال، پیکان و سپاهان بود که با اثبات کردن تخلف باشگاه گل گهر در جذب «اریک باگناما» به امتیاز‌های مهمی رسیدند و به تازگی فولاد خوزستان در پی این است تا تخلف باشگاه استقلال در استفاده از سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را اثبات کند و نتیجه بازی با این تیم را به سود خود تغییر دهد. ماجرایی که اگر به نتیجه برسد مدعیان بیشتری پیدا خواهد کرد.

ادعای فولادی‌ها در مورد سیاوش یزدانی و مردامند

سوالی که برای فوتبال‌دوستان به وجود می‌آید این است که ماجرای سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند و خدمت سربازی‌شان چیست؟ باشگاه فولاد خوزستان مدعی است هر ۲ بازیکن مشمول هستند و نباید در تیمی غیر نظامی مثل استقلال بازی کنند. عارف عارف‌نیا، مدیر حقوقی باشگاه فولاد خوزستان در پیامی اینستاگرامی اعلام کرد که برای گرفتن حق احتمالی باشگاه خوزستانی تا آخرین لحظه تلاش می‌کند. البته لحن این بیانیه در فضایی دوستانه مطرح شده که متن آن به شرح زیر است:

«جهت تنویر افکار هواداران فهیم تیم محبوبم فولاد خوزستان به استحضار میرسانم که صبح پنجشنبه بعد از وصول اخباری در خصوص شرایط نظام وظیفه دو بازیکن باشگاه محترم فرهنگی ورزشی استقلال تهران، با تنظیم نامه‌ای جهت استعلام مورد فوق و اعلام نظر سازمان لیگ و رونوشت به کمیته محترم انضباطی فدراسیون در خصوص صحت یا عدم صحت موضوع با دستور مدیرعامل محترم پیگیری خود را شروع کردم و طی این دو روز هم از مراجع ذیربط مشغول جمع آوری مدارک و اسناد مثبته در این خصوص بودم تا بعد از پاسخ سازمان لیگ (البته در فرض وجود ایراد) طی لایحه‌ای اقدامات بعدی را به انجام برسانم. لازم به ذکر است که این پیگیری فقط در راستای حقوق حقه باشگاه می‌باشد و هیچگونه اتهامی به باشگاه محترم استقلال تهران تا حصول نتیجه نهایی وارد نمیکند و فقط در جهت عدم تضییع حق احتمالی باشگاه فولاد خوزستان است».

در سوی دیگر ماجرا فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال می‌گوید که هواداران این تیم نگران نباشند و ۲ بازیکن مذکور مشکلی برای ادامه کار با تیم فعلی خود ندارند و حتی راه حل‌هایی برای ادامه فعالیت آن‌ها در استقلال هم وجود دارد.

ماجرای یزدانی پیچیده‌تر از مرادمند

ماجرای سیاوش یزدانی پیچیده‌تر از محمدحسین مرادمند است. تصاویری از مدارک شناسایی او در فضای مجازی پخش شده که شائبه‌ها را درباره سن این بازیکن بیشتر کرده است. یزدانی در نظر داشت تا با حضور در آزمون دکتری، ادامه تحصیل بدهد، اما عدم قبولی در آزمون مورد نظر باعث شد تا او از طریقی دیگر و تا سن ۳۰ سالگی بتواند به بازی در تیمی غیر نظامی مشغول شود. یزدانی به عنوان یک بازیکن ملی این اجازه را دارد تا پیش از فرار رسیدن ۳۰ سالگی از معافیت استفاده کند، اما سوال این است که او در حال حاضر چند ساله است؟

جنجالی‌ترین تصویر منتشر شده، عکسی از مشخصات او در سازمان سنجش است. جایی که سال تولد سیاوش یزدانی در آن سال ۱۳۶۹ ذکر شده است. این مدرک نشان می‌دهد که مدافع ملی‌پوش استقلال بیش از ۳۰ سال سن دارد و حضورش در این تیم تخلفی آشکار بوده است. البته این تمام ماجرا نیست و مدارک دیگری نیز وجود دارد.

محکم‌ترین مدرک در تبرئه یزدانی، تصویر کارت ملی این بازیکن است. جایی که تاریخ تولد او هشتم اسفند ماه ۱۳۷۰ درج شده است. این یعنی یزدانی هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۰ به ۳۰ سال می‌رسد و کمتر از ۲ ماه تا آن زمان وقت باقی است. تصاویر منتشر شده از قرارداد او با باشگاه سیاه‌جامگان و همچنین برگه آزمون دکتری نیز تاریخ تولد یزدانی را سال ۱۳۷۰ درج کرده و روی اعداد موجود در کارت ملی صحه می‌گذارد و آن را تایید می‌کند.

فردا روز رسیدگی در کمیته انضباطی

شنیده می‌شود که فردا (دوشنبه) کمیته انضباطی قرار است به این پرونده به صورت دقیق رسیدگی کند. باشگاه آلومینیوم هم که حریف بعدی آبی‌پوشان در هفته سیزدهم است اعلام کرده در صورت حضور یزدانی مانند فولاد شکایتی علیه این باشگاه تنظیم خواهد کرد (مرادمند به دلیل سه کارته بودن از حضور در این بازی محروم است).

سوال بعدی، اما این است که در صورت تایید مدارک این ۲ بازیکن، آن‌ها تا چه زمانی می‌توانند برای استقلال به میدان بروند. سیاوش یزدانی در تاریخ هشتم اسفندماه به سن ۳۰ سال می‌رسد و محمدحسین مرادمند نیز طبق شنیده‌ها تا فروردین اجازه بازی برای آبی‌پوشان را دارد. یکی از اشخاص حاضر در باشگاه استقلال اعلام کرده است هر ۲ بازیکن برگه‌های اعزام به خدمت خود را پر کرده‌اند، ولی یزدانی می‌تواند تا پایان فصل برای تیم فرهاد مجیدی به میدان برود.

به زودی ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص خواهد شد. سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند جزو ارکان اصلی خط دفاعی استقلال به حساب می‌آیند و یکی از دلایل اصلی ثبت ۱۰ کلین‌شیت در لیگ بیست‌و‌یکم و دریافت تنها ۲ گل، حضور همین ۲ نفر در خط دفاعی تیم فرهاد مجیدی بوده است. نبود این ۲ مهره می‌تواند تبعات زیادی را برای صدرنشین فعلی لیگ به بار بیاورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی