تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رمز عبوری که شکستن‌اش ۳۴ هزار سال زمان می‌خواهد!

رمز‌های عبور ۱۲۳۴۵۶، qwerty و نمونه‌هایی از این دست قطعا باید کنار گذاشته شوند، چراکه برنامه‌های رایانه‌ای که وظیفه‌شان شکستن سیستماتیک رمزهاست، حتی رمز عبور منحصربه‌فردتر را نیز می‌توانند به راحتی باز کنند.

کد خبر: ۱۱۷۷۳۳
۱۰:۳۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

رمز عبوری که شکستن‌اش ۳۴ هزار سال زمان می‌خواهد

دیدارنیوز ـ همانطور که در داده‌های وب‌سایت Security.org مشاهده می‌شود، افزودن حتی یک حرف بزرگ به یک رمز عبور می‌تواند به طرز چشمگیری پتانسیل آن را تغییر دهد. در مورد یک رمز عبور هشت کاراکتری، اکنون می‌توان آن را به جای کسری در یک ثانیه در ۲۲ دقیقه شکست؛ این یعنی افزایش بیش از ۱۰۰۰ درصدی.

در حالی که زمان اضافه شده در این مورد قطعا به اندازه کافی خوب نیست تا با یک رمز عبور رضایت‌بخش کار به پایان برسد، مزایای امنیتی بالای استفاده از کاراکتر‌های غیر از حروف کوچک را می‌توان چندین برابر کرد. وقتی حداقل از یک حرف بزرگ و یک عدد استفاده می‌کنید، یک رمز عبور هشت کاراکتری اکنون یک ساعت طول می‌کشد تا توسط یک کامپیوتر شکسته شود.

اما اگر رمز عبور ۱۲ کاراکتری شامل دست‌کم یک حرف بزرگ، یک عدد و یک نماد داشته باشید، این رمز تقریبا غیرقابل شکستن خواهد بود و تقریبا ۳۴ هزار سال طول می‌کشد تا یک کامپیوتر بتواند رمز را پیدا کند. یا چنین ترکیبی از کاراکترها، ۴۳۰ تریلیون ترکیب شکل می‌گیرد که این موضوع کار پیدا کردن رمز توسط برنامه‌های رایانه‌ای را تقریبا غیرممکن می‌کند.

برچسب ها: علم و فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی