تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رالی داکار ۲۰۲۲ آغاز شد، اودیسه‌ای در بادیه

یکی از دشوارترین مسابقات ورزشی جهان، مسابقه اتومبیلرانی و موتورسواری داکار است. مسابقه‌ای که سالی یک بار برگزار می‌شود و چهل و چهارمین دوره آن نیز در عربستان به جریان افتاده.

کد خبر: ۱۱۷۷۱۷
۱۷:۴۱ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

رالی داکار ۲۰۲۲ آغاز شد، اودیسه‌ای در بادیه

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: رالی داکار امسال از روز اول سال جدید یعنی یکم ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شده و دو هفته به طول خواهد انجامید در حالی که بیش از ۵۰۰ شرکت‌کننده با انواع خودرو‌های بزرگ و کوچک در آن شرکت می‌کنند.

از پاریس تا جده

مسابقات داکار بیش از ۴۰ سال قبل به عنوان رالی پاریس ـ داکار راه‌اندازی شد و مسیر مسابقه از اروپا تا قلب آفریقا بود. اما بعد از پیدایش گروه‌های افراطی مثل القاعده و داعش در آفریقا و تهدید‌هایی که رخ داد این مسابقه به آمریکای جنوبی رفت و در صحرا‌های شیلی و آرژانتین ادامه یافت تا اینکه از سه سال قبل سرانجام درخواست عربستان برای میزبانی این مسابقه پذیرفته شد و قراردادی ۵ ساله با شرکت ASO (آمائوری اسپورت) به جریان افتاد تا پای دار و دسته بهترین آفرودر‌های دنیا به صحرای عربستان باز شود.

رالی داکار ۲۰۲۲ آغاز شد، اودیسه‌ای در بادیه

امسال سومین دوره برگزاری رالی داکار در عربستان سعودی است در حالی که دیگر نه از پاریس در این مسابقه خبری هست و نه از داکار پایتخت سنگال. رانندگان و نقشه‌خوان‌های ماجراجو حالا به مسیر‌های شنی، سنگی، رمل و سنگلاخ در عربستان حمله می‌برند. سال گذشته بسیاری از رانندگان نسبت به مسیر که بیشتر سنگلاخ بود اعتراض داشتند و معتقد بودند این مسیر باعث از بین رفتن بیش از حد تایر‌های آن‌ها شده و امسال گروه برگزاری به این انتقاد توجه کرده و مسیر شنی و رمل را بیشتر کرده است.

امسال مسیری در حدود ۹۵۰۰ کیلومتر از حائل تا جدّه برای ۱۲ مرحله مسابقه به اضافه رالی پیش‌درآمد طراحی شده که ماشین‌های بنزینی، دیزل و الکتریکی، موتورسیکلت‌ها، کواد‌ها و کامیون‌ها در دسته‌بندی مختلف در آن به رقابت خواهند پرداخت.

رالی داکار ۲۰۲۲ آغاز شد، اودیسه‌ای در بادیه

ورود برقی‌ها

رالی داکار ۲۰۲۲ در یک تفاوت محسوس نسبت به سال‌های گذشته، چراغ سبز به خودرو‌های برقی یا هایبرید نشان داده و امسال تنوع بیشتری در استفاده از انرژی‌های پاک و سوخت‌های زیستی، غیرفسیلی و هیدروژن در میان خودرو‌ها دیده می‌شود. حتی آئودی با یک خودروی برقی بنزینی عجیب از دسته E-Tron وارد مسابقه شده که سه راننده مشهور و قهرمان در ادوار گذشته داکار پشت فرمان آن‌ها خواهند نشست.

کارلوس ساینز (پدر)، استفان پیتر هانسل و ماتیاس اکستروم که هر سه سابقه قهرمانی در داکار دارند با غول آئودی به جنگ تویوتا هایلوکس داکار به رانندگی ناصر العطیه رفته‌اند و به نظر می‌آید رقابت بسیار جذاب و سختی در بادیه عربستان بین آن‌ها شکل خواهد گرفت. در میان موتورسواران نیز سیریل دسپره فرانسوی که تجربه بسیار و عناوین متعددی با موتوکراس در این مسابقات دارد به جنگ صحرای عربستان خواهد رفت.

رالی داکار ۲۰۲۲ آغاز شد، اودیسه‌ای در بادیه

برای همه راننده‌ها خصوصا موتورسوار‌ها که نقشه‌خوان ندارند، راهنما‌های الکترونیک نصب شده تا ایمنی بیشتری در صحرای بی‌رحم و خشن عربستان برای راننده‌ها فراهم شود. موتورسوار‌ها حتی به جلیقه مخصوصی که مثل ایربگ در خودرو‌ها عمل می‌کند نیز مجهز هستند و این پیوست ایمنی به دخواست خود آن‌ها تهیه شده است. تاکنون تعداد قابل توجهی موتورسوار در مسابقات رالی داکار در ادوار پیشین، کشته شده‌اند!

راننده‌های قهار از سراسر جهان

رالی داکار با پوشش تصویری ویژه از هوا و زمین برگزار می‌شود و فعلا در استیج نخست، ناصر العطیه اول شده و کارلوس ساینز او را تعقیب می‌کند. این تعقیب و گریز بی‌پایان البته بین راننده‌هایی از کشور‌های مختلف در جریان خواهد بود. راننده‌های بزرگی از اروپا، آفریقا و خاور میانه در این رقابت جنون‌آسا شرکت کرده‌اند و حتی چند راننده از چین نیز وارد این کارزار شده‌اند و خودرو‌های ساخت کشورشان را به این شکل آزمایش خواهند کرد. اما مسیر بسیار سخت و طاقت‌فرساست و احتمالا تعداد زیادی از این راننده‌ها نتوانند به خط پایان در جده برسند، همانطور که راننده تیم مشهور «ریبیلیون» در روز اول دچار حادثه و آتش‌سوزی شد تا در همان مرحله مقدماتی یا پیش درآمد از کل مسابقه حذف شود.

رالی داکار سفری است اودیسه وار در میان گرم‌ترین صحرا‌های جهان و مسیر‌هایی که هر ساعت ممکن است شکل آن‌ها تغییر کند.  

رالی داکار ۲۰۲۲ آغاز شد، اودیسه‌ای در بادیه

رالی داکار ۲۰۲۲ آغاز شد، اودیسه‌ای در بادیه


  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی