تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

عضو کمیسیون کشاورزی: گرانی در حوزه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز نداریم

محمد جواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ارز ترجیحی ذاتاً فسادزا است و در کشور ما به دلیل عدم نظارت از گذشته فساد در حوزه دو نرخی بودن ارز نهادینه شده است.

کد خبر: ۱۱۷۶۹۳
۱۳:۴۲ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

گرانی در حوزه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز نداریم

دیدارنیوز ـ محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در باره حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی گفت: ارز ترجیحی ذاتاً فسادزا است در کشور ما به دلیل عدم نظارت از گذشته فساد در حوزه دو نرخی بودن ارز نهادینه شده است و حتماً باید در این حوزه چاره اندیشی لازم صورت بگیرد. باید برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

عسگری می‌گوید: در ابتدا باید برای تک نرخی کردن ارز همه نیازمندی‌هی لازم اعم از نهاده‌های دامی، مرغ، تخم مرغ و گوشت مورد نیاز را برای حداقل یک دوره شش ماهه دپو شده داشته باشیم. تا در صورت ایجاد تنش در بازار به راحتی بتوانیم این مشکل را پوشش بدهیم. نکته دیگری که وجود دارد این است که باید حتماً دستگاه‌های متعالی در سطح کلان کشور هم همکاری و هم افزایی با یکدیگر داشته باشند.

به گفته‌ی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، نکته دیگر حائز اهمیت برای حذف ارز ترجیحی این است که همه دستگاه‌های متولی مثل بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، معاون اول رئیس جمهور باید ساز و کار‌ها و زیرساخت‌های حذف این ارز را فراهم کنند و یک فضای اقناعی در بین مردم ایجاد شود.

عسگری گفت: در حال حاضر ارز ترجیحی برای نهاده‌های دامی تخصیص پیدا می‌کند، ولی عده انگشت‌شماری از آن سود می‌برند و هیچ منفعتی هم به مردم نمی‌رسد و حتی هزینه بیشتری هم می‌دهند. نگاه ما این است که با حذف ارز ترجیحی سفره مردم و سفره تولید کنندگان ما کوچک و کمرنگ نشود. این پیشنهادات را به دستگاه‌های متولی هم اعلام کرده ایم و تا زمانی که زیرساخت‌های لازم توسط ارگان‌های مرتبط ایجاد نشود هیچ دستگاهی اجازه تک نرخی کردن ارز را ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حوزه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز و وضعیت بسیار مطلوبی داریم و به میزان لازم اقلام را دپو کرده ایم و علاوه بر این قیمت‌ها هم باید ثابت باشد و هیچ دستگاهی هم حق افزایش قیمت‌ها را ندارد.

را دفن شده داریم دپو شده داریم شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی د دام‌های مازاد تا ۱۵۰۰۰۰۰ اقدام کند که هفته قبل ۱۱۳۰۰۰ را عملیاتی کردند و برنامه‌ریزی شده تا با جدیت و با برنامه زمان‌بندی شده مشخص به یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس برسانید تا در بحث گوشت قرمز تا ایام عید نوروز مشکلی نداشته باشیم.

این نماینده مجلس درباره مرجوع شدن محصولات کشاورزی از روسیه نیز توضیح داد که صادرات محصولات کشاورزی در دنیا قاعده و قانون دارد دو موضوع بسیار حائز اهمیت ارگانیک بودن محصولات و دیگری رعایت دوره کارنس محصولات کشاورزی است یعنی از زمانی که محصول سم و کود می‌گیرد تا زمانی که برداشت می‌شود باید یک فاصله زمانی بگذرد تا چرخه فیزیولوژی گیاه بگذرد.

عسگری درباره قاعده و قانون صادرات محصولات نیز می‌گوید:، ولی متاسفانه برخی اوقات در این باره بی‌دقتی شده است. ۴ ماه پیش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرده بود که ۴ نوع سم مصرفی شامل کنه کش، حشره کش و قارچ کش در برخی محصولات وجود دارد که ناشناخته است و همین مسئله باعث بروز مشکل شد. دستگاه متولی از جمله وزارت امور خارجه را مامور کردیم که در روسیه و رایزنی‌هایی را انجام داده اند و در حال رفع این مشکل برای صادرات محصولات به روسیه هستند.

برچسب ها: قیمت مرغ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی