تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ماجرای حذف سربازی دانشجویان دکتری از زبان وزیر علوم

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم با تاکید بر اینکه سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی‌شود، گفت: دانش آموختگان دکتری از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

کد خبر: ۱۱۷۵۶۰
۰۹:۴۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

ماجرای حذف سربازی دانشجویان دکتری

دیدارنیوز ـ محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌هایی که با ستاد نیرو‌های مسلح داشتیم و به منظور استفاده بهینه‌تر از توانمندی‌های فارغ التحصیلان یا دانش‌آموختگان دکتری، این افراد به جای اعزام به خدمت سربازی می‌توانند طرح پسا دکتری را بگذرانند.

وی ادامه داد: توافقات ابتدایی این طرح صورت گرفته شده است، قرار شد تا شیوه نامه‌های خاصی را طراحی کنیم که طرح شیوه‌نامه در آینده نزدیک نوشته خواهد شد.

وزیر علوم همچنین با بیان اینکه سربازی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حذف نمی‌شود، تاکید کرد: دانش آموختگان دوره دکتری در صورتی که علاقمند باشند، می‌توانند در راستای نیاز‌های جامعه طرحی را زیر نظر استادی ارائه بدهند، در صورتی که این طرح به تایید ستاد کل نیرو‌های مسلح برسد، به عنوان پسا دکتری روی آن طرح کار می‌کنند و این فعالیت به عنوان جایگزین دوره سربازی افراد لحاظ می‌شود.

وزیر علوم یادآور شد: اعتبارات لازم برای طرح امریه دکتری در نظر گرفته شده و امیدواریم این طرح به مرحله عملیاتی شدن برسد.

زلفی گل در ادامه با بیان اینکه سالی حدودا ۵ تا ۶ هزار دانش‌آموخته دکتری داریم که باید به سربازی اعزام شوند، تصریح کرد: در صورتی که طرح پیشنهادی وزارت علوم در این زمینه، به موافقت اولیه ستاد نیرو‌های مسلح رسیده باشد مشمولان از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

وزیر علوم در پایان در خصوص دستمزد مشمولان این طرح خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمی که گرفته شده است حقوق این افراد حدود یک سوم تا یک دوم پژوهشگران پسادکترای معمولی خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سربازی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی