تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

میز خدمت با حضور مدیر آبفا اهواز برگزار شد

مدیر اداره آب و فاضلاب کلان‌شهر اهواز با حضور در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی (ع) پاسخگوی مشکلات و دغدغه های شهروندان اهوازی بود.

کد خبر: ۱۱۷۵۴۶
۱۸:۱۵ - ۱۰ دی ۱۴۰۰

میز خدمت با حضور مدیر آبفا اهواز برگزار شد

دیدارنیوز خوزستان: سعید دشتی زاده با بیان اینکه مردم باید با قید فوریت بتوانند مسئولین را در جریان مشکلات خود قرار دهند، گفت: رفع و کاهش فوری مشکلات مراجعان و پاسخگویی صریح و شفاف، از مباحث پر اهمیتی است که مجموعه آبفا اهواز مد نظر قرار داده است و در این راستا گام های موثری برداشته شده است.

وی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع  منجر به رضایتمندی مردم میشود و هر مسئولی نه به عنوان یک وظیفه در کنار سایر وظایف، بلکه به عنوان یک رسالت انسانی و دینی باید آن را مورد توجه قرار دهد.

مدیر آبفا اهواز با اشاره به ضرورت حضور مسئولین دستگاه های خدماتی در میان شهروندان اظهار کرد: آبفا اهواز بعنوان دستگاه خدمت رسان، خود را ملزم به ارایه خدمات به شهر و شهروندان می داند، لذا میز خدمت و نشست های مردمی همواره و در مناطق مختلف برگزار می شود.

دشتی زاده یادآور شد: طی ۴ ماه اخیر  و بصورت ضربتی تلاش های جهادی و شبانه روزی صورت گرفت تا بهنگام بارندگی ها مشکلات سالیان قبل تکرار نشود و تلاش شد اقدامات انجام شده به سمع و نظر شهروندان رسانده شود، با اینحال در دیدارهای مردمی نیز خدمات و اقدامات انجام شده در قالب پرسش و پاسخ بازگو می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه آبگرفتگی ها طی بارندگی های اخیر،گفت: ۱۱۵ پروژه فعال در سطح کلانشهر اهواز در حوزه فاضلاب وجود دارد که موجب شد تا مسایل و مشکلات سالیان قبل بصورت چشمگیر و قابل توجه کاهش یابد. چراکه پیش از این آبگرفتگی ها بعضا تا یک هفته در سطح شهر و معابر باقی می ماند. اما امسال با اقدامات انجام شده، مدت زمان آبگرفتگی ها کمتر از یکروز شده است.

مدیر آبفا اهواز اظهار کرد: ۳۰ پروژه فعال فاضلاب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ۸۵ پروژه توسط پیمانکاران و بصورت پراکنده در کلیه مناطق شرق و غرب کلانشهر اهواز در دست اجرا هستند.

وی افزود: تمرکز اصلی بر روی ایستگاه های پمپاژ بوده که شامل اورهال سازی سیستم های برق، مکانیکال و لایروبی است. این در حالی است که قدرت مکش آب در ایستگاه های پمپاژ الهادی، ولی عصر و ذکی زاده در غرب اهواز در شرایط مناسبی قرار دارند و در کمترین زمان آبهای جاری در سطح خیابان ها و معابر را دفع می کنند.

دشتی زاده خاطرنشان ساخت: اصلاح و بازسازی ۱۷۰ دستگاه پمپ فرسوده و معیوب، تهیه و نصب ۷۰ دستگاه پمپ جدید، اصلاح و بروز رسانی ۱۱۸ تابلو برق در ایستگاه های پمپاژ، تهیه و نصب ۳ هزار و ۲۰۰ درب فاضلاب بتنی و لایروبی بیش از ۲۱۰ کیلومتر خطوط و شبکه های فاضلاب از جمله مهمترین اقداماتی است که پیش از بارندگی ها و طی ماه های اخیر انجام شده است.

مدیر آبفا کلانشهر اهواز با بیان این مطلب که کلیه اقدامات انجام شده در قالب طرح ضربتی رسیدگی به فاضلاب اهواز و تا قبل از آغاز بارندگی ها در دو بخش به اجرا درآمد، گفت: تعداد ۱۸۵ پروژه در قالب دو بخش و بصورت ضربتی طی ۳ ماه اخیر در دستور کار قرار گرفت که اصلی ترین هدف در این طرح ها کاهش زمان آبگرفتگی ها پس از بارندگی بود.

دشتی زاده در پاسخ به اینکه اقدامات انجام شده تا چه اندازه پایدار بوده و آیا سال های آینده نیز آرامش و اطمینان فعلی برقرار خواهد بود، گفت: اگرچه طی ۳ ماه اخیر دو طرح ضربتی اجرا شد، اما معنای فوریت در اقدامات بمعنای عدم توجه به اصول و کارشناسی نبوده است، چراکه قطعا موضوع پایداری طرح ها و توجه به تداوم و کاهش مشکلات فاضلاب برای سال های متمادی نیز از دیگر اهداف پروژه های تعرف شده بوده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز، بیان کرد: پیش بینی ها بر اساس برنامه زمان بندی و کارشناسی های صورت گرفته برای اتمام و بهره برداری از این پروژه ۳ ساله بوده اما روند و سرعت مجموعه آبفا استان و اهواز به گونه ای است که امیدورایم ظرف مدت ۲ سال انجم پذیرد.

دشتی زاده خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه مجموعه آبفا استان خوزستان و اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار اصلی پروژه و سایر متعاملین در سطح بالایی از عملیات اصلاح و بازسازی در حال فعالیت هستند و نظر به اینکه هیچ گونه مشکلی نمی تواند، مانع از تسریع در اتمام پروژه شود، امید است کمتر از دو سال شاهد بهره برداری از طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز باشیم.

برچسب ها: خوزستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی