تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
خبرگزاری فرانسه:

شیوع جهانی کرونا ۳۷ درصد افزایش یافت

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که کرونا در یک هفته گذشته در جهان رکورد زد و شمار افراد مبتلایان این به ویروس ۳۷ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۱۷۴۹۵
۰۹:۰۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۰

افزایش شیوع جهانی کرونا

دیدارنیوز ـ براساس آمار خبرگزاری فرانسه از پایگاه‌های داده ملی، سویه جدید کرونا (اومیکرون) سرعت انتقال آن از سویه‌های دیگر بیشتر است و شمار مبتلایان را در چندین کشور افزایش داده و شیوع ثبت شده در سطح جهانی از ۲۲ تا ۲۸ دسامبر (۱-۷ دی ماه) در مقایسه با دوره هفت روزه قبلی ۳۷ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، در مجموع شش میلیون و ۵۵۰ هزار مورد جدید ۲۲ تا ۲۸ دسامبر شناسایی شد که بالاترین آمار از زمان اعلام بیماری همه گیر کرونا توسط سازمان جهانی بهداشت در مارس (اسفند) ۲۰۲۰ است.

افزایش موارد مبتلایان که در حال حاضر در اروپا بسیار گسترده است، دولت‌ها را مجبور کرده که اکنون بین دو راهی اعمال مجدد محدودیت‌ها برای جلوگیری از پرنشدن بیمارستان‌ها و باز نگه داشتن اقتصاد و جوامع یکی را انتخاب کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که سویه جدید اومیکرون که اکنون سویه غالب در برخی کشورهاست، خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد، اما سازمان جهانی بهداشت همچنان به مردم هشدار داده و اعلام کرده که خطر را جدی بگیرند و احتیاط کنند.

در همین مورد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که خطر کلی مربوط به نوع جدید اومیکرون بسیار بالا است. شواهد ثابت نشان می‌دهد که نوع اومیکرون توانایی دو برابر شدن سرعت شیوع نسبت به نوع دلتا در مدت زمان دو تا سه روز را دارد.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه، بیش از ۵ میلیون و چهار هزار نفر در سراسر جهان بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند، اما تعداد مرگ و میر‌ها در هفته گذشته به طور متوسط ​​به شش هزار و ۴۵۰ نفر در روز کاهش یافته که کمترین میزان از اواخر اکتبر ۲۰۲۰ است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: آمار کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی