تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
فوتبال گیت (۳۸)

هفته دوازدهم؛ الکلاسیکوی ایرانی در تبعید و جدال فولادین دو مربی آبی

هفته دوازدهم یکی از هفته‌های پرهیجان لیگ امسال است. جایی که سپاهان و پرسپولیس الکلاسیکوی ایرانی را برگزار می‌کنند و مجیدی و نکونام چشم در چشم هم می‌دورزند یک دربی هم در کویر برقرار است!

کد خبر: ۱۱۷۴۰۸
۰۸:۴۶ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

هفته دوازدهم لیگ

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی:

استقلال_فولاد؛ نبرد ماکت‌های کی‌روش و استراماچونی

استقلال در روز‌هایی که در صدر جا خوش کرده و برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل باید ۴ هفته دیگر روند خوب فعلی خود را حفظ کند در هفته دوازدهم به مصاف یک استقلالی سابق برود که شاگرد مکتب کی‌روش در فوتبال ایران محسوب میشود و شاید در غیاب فرهاد نزدیکترین گزینه به نیمکت آبی محسوب شود.

نکونام در سال‌های اخیر حریف سرسختی برای استقلال بوده و در آخرین تقابل بین این دو، که اتفاقا مجیدی هم هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت، فولاد نکونام موفق شد با شکست استقلال قهرمان جام حذفی شود.

در مقابل نکونام، فرهاد مجیدی استقلال را با آرایش ۳۵۲ که میراث استراماچونی برای آبی پوشان است به میدان میفرستد و اتفاقا نتایج قابل قبولی را هم کسب کرده.

باید دید در نهایت جدال این دو استقلالی سابق که سعی میکنند از دو مربی خارجی سابقا شاغل در کشورمان الگوبرداری کنند چه نتیجه در پی خواهد داشت.

سپاهان_پرسپولیس؛ الکلاسیکوی در تبعید

سپاهان که این روز‌ها حتی با سه امتیاز اهدایی کمیته انضباطی هم نتوانست به صدر جدول برسد و هفته گذشته سومین شکست فصل (بدون در نظر گرفتن شکست مقابل گل گهر) را مقابل پیکان پذیرفت باید در اراک از پرسپولیس میزبانی کند.
دلیل برگزاری الکلاسیکوی ایرانی در تبعید رفتار تماشاگران اصفهانی در مسابقه فصل قبل و پرتاب نارنجک به اتوبوس پرسپولیسی‌ها است و این مسابقه که اغلب موارد پر حاشیه و اکثراً جذاب بوده اینبار در مکانی دورتر از پایتخت و نصف جهان، باید در اراک برگزار شود که ورزشگاه خوش یمنی برای سرخ‌ها نبوده و در دو سالی که نماینده اراک به لیگ برتر صعود کرده شاگردان گل محمدی مغلوب میدان ورزشگاه اراک را ترک کرده است.

نتیجه این دیدار در معادلات صدر جدول تاثیر فراوانی دارد و شکست هر کدام از دو تیم میتواند شانس قهرمانی نیم فصل را از آن تیم سلب کند.

امیدواریم این دیدار یکی از الکلاسیکو‌های زیبای وطنی باشد و به دور از حواشی غیر فوتبالی درون مستطیل سبز شاهد مسابقه‌ای زیبا باشیم.

تراکتور_ذوب آهن؛ سولدو و تارتار به دنبال احیا

دو تیم تراکتور و ذوب آهن که تا اینجای فصل عملکرد مطلوبی نداشتند و نتوانستند جایگاه خوبی در جدول برای خود دست و پا کنند در دیداری که پیروزی در آن میتواند برای هر کدام نقش احیا کننده در جدول را داشته باشد باید برابر هم قرار گیرند.

تبریزی‌ها که سولدو را به عنوان دومین مربی در این فصل روی نیمکت خود می‌بینند در شرایطی از ذوبی‌ها میزبانی میکنند که باز هم بخاطر شکایت بازیکن سابق پنجره نقل و انتقالاتیشان بسته شده و هنوز با مشکلات مدیریتی دست و پنجه نرم میکنند.

در مقابل، تارتار که این فصل نسبت به فصول اخیر نتایج مطلوبی کسب نکرده باید برای خروج از بحران سه امتیاز این مسابقه را کسب کند تا با شرایط بهتری مسابقات را ادامه دهد.

دربی در کویر کرمان

شاگردان قلعه نویی در دربی استان کرمان میزبان مس رفسنجانی هستند که محمد ربیعی را بدلیل اخراج در مسابقه قبل روی نیمکت ندارند، گل گهری‌ها بعد از حکم کمیته انضباطی هنوز موفق به پیروزی در لیگ برتر نشدند و خیلی امیدوارند در دربی دیار کریمان بتوانند برد روحیه بخشی کسب کنند و به جدول مسابقات برگردند و امیدوار به تغییر حکم انضباطی در کمیته استیناف باشند.

در سوی مقابل تیم خوب مس رفسنجان که هفته گذشته در دیداری پر حرف و حدیث مغلوب نساجی مازندران شد بدنبال جبران شکست دیدار قبل در دربی استان کرمان است تا دوباره به روند خوب خود در لیگ برگردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی