تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

گردش آثار اسلامی موزه لوور در فرانسه

موزه لوور در قالب پروژه‌ای در نظر دارد شمار زیادی از شاهکار‌های مربوط به حوزه اسلامی خود را در ۱۸ شهر فرانسه در معرض نمایش عمومی قرار دهد.

کد خبر: ۱۱۷۳۵۸
۱۵:۱۷ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

 آثار اسلامی موزه لوور در فرانسه

دیدارنیوز ـ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، یانیک لینتز ـ مدیر دپارتمان هنر‌های اسلامی موزه لوور ـ در این‌باره توضیح داد: این آثار در شهر‌ها و شهرک‌های کوچک و بزرگ فرانسه با تنوع جغرافیایی و فرهنگی متفاوت از مانت لاژولی تا روآن، قرار است در معرض دید عموم قرار گیرند. آثار اسلامی به مناطق گوناگون و کشور‌های مختلف از هند گرفته تا مراکش تعلق دارند.

به گفته او، قرار است ۱۸۰ اثر برگزیده دوره اسلامی برای این طرح از دسامبر سال میلادی ۲۰۲۱ تا مارس سال ۲۰۲۲ در شهر‌های مختلف به نمایش گذاشته شوند. در برخی شهر‌ها در کنار نمایش این آثار نشست‌ها و کنفرانس‌هایی مرتبط با این آثار نیز پیش‌بینی شده است.

در بین این آثار منتخب، قطعات سرامیک، کاغذی، آثار چوبی، فلزی، عاج یا منسوجات دیده می‌شود که به کشور‌ها و ادوار مختلف اسلامی از قرن هفتم تا قرن نوزدهم میلادی تعلق دارند.

آثار اسلامی قرار است در مکان‌های عمومی مانند موزه یا کتابخانه نمایش داده شوند. یکی از این آثار، قطعه سرامیکی از کاخ صفویان (قرن ۱۷ میلادی) است که در لوور قرار دارد. برخی از این آثار نیز تزیینی و لوکس هستند، مانند شاخی که روی آن با جواهرات و طلا تزیین شده است. این اثر در هند ساخته شده و از سوغات‌های یک فرمانده مغول بوده که در سال ۱۹۲۲ میلادی بارون سالومون روتچیلد آن را به لوور هدیه داده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی