تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آغاز سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه از هفته بعد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد سفر زیارتی سوریه از هفته آینده آغاز می‌شود. سفر‌های کاروانی سوریه نزدیک به یک دهه متوقف بود.

کد خبر: ۱۱۷۳۳۴
۱۲:۵۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

آغاز سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه

دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای اعزام نخستین گروه از زائران ایرانی به سوریه بعد از یک وقفه چندساله را تشریح کرد.

به گفته او، چرخه جدید اعزام زائران ایرانی به سوریه پس از اعلام موافقت طرف سوری به نمایندگی سیاسی کشورمان در دمشق، از هفته آینده فعال خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت پیش‌تر هزینه سفر به سوریه را به طور تقریبی بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده بود.

سفر‌های زیارتی به سوریه از سال ۱۳۹۰ که این کشور درگیر جنگ شد، متوقف شده بود. این سفر‌ها و اعزام کاروان‌های زیارتی در سال ۱۳۹۸ به صورت محدود از سر گرفته شد، اما با شیوع کرونا دوباره و تا امروز متوقف شد.

رشیدیان در ادامه این شورا درباره سرنوشت حج آینده به دیدار‌های وزیر حج و عمره عربستان با مسؤولان برخی کشور‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: سازمان حج و زیارت برای این‌که این واجب دینی مردم انجام شود با توجه به شرایط ناشی از کرونا، آمادگی در قالب سناریو‌های احتمالی را در دستور کار خود قرار داده و در حوزه اجرا درحال برنامه‌ریزی و پیگیری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب _ نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت _ نیز "خواستار توجه به منویات امام امت (رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب و پیام‌های دو سال گذشته در مورد حج در برنامه‌ریزی‌های حج سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شد" و بیان کرد امیدوار است که حج آینده با اتخاذ تدابیر مناسب از طرف کشور میزبان با مشارکت زائران سایر کشور‌ها برگزار شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سوریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی