تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

پیاده‌روی فضایی چینی‌ها با موفقیت به اتمام رسید

دو فضانورد ماموریت شنژو-۱۳ در روز یکشنبه یک پیاده‌روی فضایی شش ساعته را برای نصب تجهیزاتی خارج از ماژول ایستگاه فضایی تیانه چین، آغاز کردند.

کد خبر: ۱۱۷۲۵۱
۱۵:۰۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

پیاده‌روی فضایی چینی‌ها

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپیس‌نیوز، فضانورد "یی گوانگفو" (Ye Guangfu) که لباس راه‌پیمایی فضایی با علامت زرد رنگ بر تن داشت، دریچه هوابند ایستگاه "تیانه" را روز ۲۶ دسامبر (پنجم دی) در ساعت ۵:۴۴ به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۴:۱۴ به وقت تهران) باز کرد و از ماژول این ایستگاه فضایی خارج شد.

"ژای ژیگانگ" (Zhai Zhigang) فرمانده این ماموریت با لباس فضایی با نشانه قرمز رنگ نیز به دنبال همکارش در ساعت ۶:۳۷ به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۰۷ به وقت تهران) از ماژول خارج شد و سومین پیاده‌روی فضایی خود را رقم زد.

"وانگ یاپینگ" (Wang Yaping)، سومین عضو ماموریت شنژو-۱۳ نیز از درون "تیانه" آن‌ها را همراهی می‌کرد و بازوی رباتیک بزرگ ماژول را کنترل می‌کرد.

این دو، سومین دوربین پانوراما را خارج از "تیانه" جابجا کردند و بالاتر بردند، چندین آزمایش بر روی تجهیزات انجام دادند و آماده‌سازی‌هایی برای ماموریت‌ها آینده به انجام رساندند.

پیاده‌روی آن‌ها در ساعت ۱۱:۵۵ به وقت منطقه زمانی شرقی ۲۰:۲۵ به وقت تهران به پایان رسید.

این پیاده‌روی فضایی چهارمین پیاده‌روی است که از زمان پرتاب ماژول مرکزی ایستگاه فضایی "تیانه" در ماه آوریل سال جاری تاکنون انجام می‌گیرد. چین سال آینده آزمایش‌های دیگری بر فضاپیمای باری تیانژو که به "تیانه" متصل است، انجام خواهد داد و دو ماژول دیگر که برای انجام تحقیقات علمی طراحی شده‌اند به این ایستگاه فضایی ارسال خواهد کرد.

"یی" که اولین پیاده‌روی فضایی خود را تجربه می‌کرد، پیش از این در روز هفتم نوامبر در اولین پیاده‌روی فضایی شنژو-۱۳ از درون ایستگاه "ژای" و "وانگ یاپینگ" را همراهی کرده بود. ژای تبدیل به اولین شهروند چینی شد که در طول ماموریت شنژو-۷ در سال ۲۰۰۸ پیاده‌روی فضایی انجام داد.

ماموریت شنژو-۱۳ در روز ۱۵ اکتبر به فضا پرتاب شد و انتظار می‌رود خدمه آن تا ماه مارس ۲۰۲۲ در ایستگاه فضایی چین بمانند.

این ماموریت دومین ماموریت به ماژول "تیانه" است که به دنبال ماموریت شنژو-۱۲ انجام شد.

برخی از مقامات به این موضوع اشاره کرده‌اند که پیاده‌روی شنژو-۱۳ در سالروز تولد "مائو تسه‌تونگ" (Mao Zedong)، بنیانگذار جمهوری خلق چین، انجام گرفته است.

فضانوردان در روز نهم دسامبر یک سخنرانی علمی ایراد کردند که شامل توری از "تیانه" و نمایش چندین پدیده منحصربه‌فرد در گرانش صفر بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فضا نوردی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی