تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی‌ماه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده منجر به شفاف شدن اقتصاد و افزایش کارایی و اثربخشی نظام مالیاتی می‌شود.

کد خبر: ۱۱۷۲۴۲
۱۳:۵۳ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده

دیدارنیوز ـ به گزارش سازمان امور مالیاتی، «داود منظور» با اشاره به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانین مترقی نظام مالیاتی است و با اجرای آزمایشی این قانون از سال ۱۳۸۷ و دائمی شدن آن از ۱۳ دی‌ماه سال جاری، یکی از برنامه‌های مهم تحول نظام مالیاتی به سرانجام می‌رسد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از جمله مزایای این قانون می‌توان به شفافیت مبادلات اقتصادی در کشور، حمایت از بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، اصلاح فرآیند دادرسی مالیاتی، کمک به توسعه شهر‌ها و روستاها، رفع برخی ایرادات قانون قبلی به‌ویژه در زمینه تسهیل فرآیند انتقال بار مالی به مصرف‌کننده نهایی و در نهایت افزایش کارآیی و اثربخشی نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به عدم راه‌اندازی سامانه مودیان در تاریخ ۱۳ دی‌ماه امسال، تا زمانی که این سامانه راه‌اندازی شود، فقط اشخاص مشمول موضوع فراخوان‌های هشت‌گانه (اختیار حاصله از ماده ۱۸ قانون مصوب ۱۳۸۷) مکلف به انجام تکالیف قانونی، از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی خواهند بود.

منظور ادامه‌داد: سایر موارد از جمله تعاریف، تاریخ تعلق، ماخذ، نرخ، معافیت‌ها، استرداد، مالیات کالا‌های خاص، مالیات و عوارض خاص، جرائم، چگونگی تخصیص، انتقال و توزیع مالیات و عوارض، رفع اختلاف و دادرسی مالیاتی تابع قانون جدید است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مالیات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی