تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

احتمالا تا بهمن وارد پیک ششم کرونا می‌شویم

آمیتیس رمضانی، دبیر انجمن علمی بیماری‌های عفونی و گرمسیری و مدیر گروه تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران گفت: احتمالا تا بهمن ماه وارد پیک بعدی کرونا یعنی پیک ششم خواهیم شد. این ویروس بسیار مسری است، تعداد زیادی از افراد ناگهان آلوده می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۷۱۶۱
۱۴:۴۷ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

احتمال پیک ششم کرونا تا بهمن

دیدارنیوز ـ آمیتیس رمضانی، دبیر انجمن علمی بیماری‌های عفونی و گرمسیری و مدیر گروه تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: به نظر می‌رسد تا دو سه هفته دیگر، رشد بسیار بالایی در این بیماری خواهیم داشت. احتمالا تا بهمن ماه وارد پیک بعدی کرونا یعنی پیک ششم کرونا خواهیم شد.

او افزود:، اما اگر مردم خوب همکاری کنند، یعنی دز بوستر را تزریق کنند و کسانی که یک دوز واکسن را گرفته‌اند، واکسیناسیونشان را تکمیل کنند، انتظار داریم پیک به وجود آمده از امیکرون، چندان از نظر مرگ و میر بالا نباشد. درست است که این بیماری از نظر شدت خفیف‌تر از دلتاست، به این دلیل که ریه را کم‌تر درگیر می‌کند و این یک نکته مثبت است، اما نکاتی منفی هم از این نظر که آنتی بادی‌ها قدرت‌شان دربرابر این ویروس کم شده است، وجود دارد.

رمضانی گفت: به این دلیل که این ویروس بسیار مسری است، تعداد زیادی از افراد ناگهان آلوده می‌شوند و احتمال اینکه موارد بستری و آی سی یو بالا برود وجود دارد.

دبیر انجمن بیماری‌های عفونی و گرمسیری ایران گفت: بیش از همه نگران گروه زیر ۱۲ سال هستیم که واکسینه نیستند، در کنار خانواده‌هایشان هستند و در نتیجه اگر مبتلا شوند، انتقال خانگی امیکرون حداقل سه برابر بیشتر از دلتاست؛ بنابراین کودکانی که در داخل خانه واکسینه نباشند، احتمال ابتلای بقیه را بالا می‌برند.

وی ادامه داد: بهتر است مدارسی که حضوری هستند، حداقل برای مدتی تا زمانی که به ثبات برسیم، بسته باشند که این شرایط باعث نشود که کودکان زیر ۱۲ سال به این خاطر دچار مشکل شوند، زیرا این بیماری هم برای خودشان ریسک دارد و هم ابتلای مجدد سایر افراد خانواده را نیز افزایش می‌دهند.

رمضانی گفت: به این دلیل که تقریبا می‌توان گفت همه جامعه ما واکسینه هستند و اینگونه نیست که فقط بالای شصت سال یا پنجاه سال واکسینه شده باشند، بنابراین بیشترین گروهی که وضعیت‌شان نگران کننده خواهد بود، افراد زیر ۱۲ سال و از طرفی ۹ میلیون نفری هستند که واکسن نزده‌اند. این دو گروه نه فقط خودشان لطمه می‌بینند بلکه بقیه افراد جامعه را نیز در معرض عفونت مجدد کرونا قرار می‌دهند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی