تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

واکسن کافی برای مقابله با کرونا در جهان نیست

در حالی که ظهور سویه امیکرون از ویروس کرونا سبب افزایش تلاش در کشور‌های ثروتمند برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا شده است، دانشمندان و سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که مقابله با نابرابری واکسن، تنها راه مبارزه با تهدید جهانی کووید-۱۹ است.

کد خبر: ۱۱۷۱۳۱
۱۱:۴۸ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

عدم واکسن کافی برای مقابله با کرونا در جهان

دیدارنیوز ـ گروه مشاوران سازمان جهانی بهداشت گفته است که با ادامه افزایش موارد ابتلا، حدود ۱۲۰ کشور در حال حاضر اجرای برنامه‌های دز سوم واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

در همین حال تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی بر کرونا غلبه کند.

با افزایش سرعت شیوع سویه امیکرون، تزریق دز سوم واکسن سطوح بالاتری از محافظت در برابر این نوع را فراهم می‌کند، اما از سوی دیگر تجویز دز‌های سوم و حتی چهارم نیز نابرابری واکسن را در سراسر جهان تشدید می‌کند.

در شش هفته منتهی به کریسمس، اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده مجموعا ۵۱۳ میلیون دز واکسن کووید-۱۹ تزریق کردند در حالی که کشور‌های آفریقایی مجموعا تنها ۵۰۰ میلیون دوز در کل سال ۲۰۲۱ دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، نابرابری واکسن به این معنی است که کشور‌های ثروتمند توانسته‌اند با تامین دز‌های کافی برای واکسینه کردن کل جمعیت خود به تهدید ویروس پاسخ دهند در حالی که کشور‌های فقیرتر این کار را نکرده‌اند؛ کشور‌هایی که کمترین امکانات را دارند که عمدتا در مرکز و جنوب آفریقا واقع شده اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی