تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
رییس سازمان خصوصی سازی:

حق‌پخش‌مشکل‌اصلی خصوصی سازی سرخابی

رئیس سازمان خصوصی سازی از ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس در بهمن ماه خبر داد.

کد خبر: ۱۱۷۱۰۶
۰۹:۱۸ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

حق‌پخش‌مشکل‌اصلی خصوصی سازی سرخابی
دیدارنیوز: بحث خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و خطر حذف آن‌ها از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. شنبه شب و در برنامه تیتر برتر شبکه خبر، حسین قربانزاده معاون وزیر و رئیس سازمان خصوصی سازی به همراه احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهمان این برنامه بودند و درباره مسائل مربوط به خصوصی سازی دو باشگاه صحبت‌هایی را مطرح کردند.

در ابتدای این گفت و گو حسین قربانزاده درباره عزم جدی برای خصوصی سازی دو باشگاه گفت: سالیان سال است که این موضوع مطرح بوده و حتی در مقاطعی نیز به مزایده گذاشته شده و به سطح فروش هم رسیده، ولی این اتفاق رخ نداده است. باید عرض کنم که ما فقط این دو باشگاه را نداریم و قصه پر غصه‌ای از خصوصی سازی در کشور داریم و باید ذهنمان را به اصل خصوصی سازی روشن کنیم که مصادیق متعددی دارد از جمله این ۲ باشگاه. خود خصوصی سازی فی النفسه مطلوب نیست بلکه بهبود کیفیت حکمرانی دارایی دولت مطلوب است. خصوصی سازی ابزاری است که در حالت پیش فرض مناسب است که به بخش خصوصی واگذار شود، اما در مواردی هم این حوزه نیاز به تأمل دارد و تعجیل در آن اتفاقاتی را رقم می‌زند که درخصوص بعضی از شرکت‌ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این دو باشگاه میراث تمام مردم ایران هستند و در قلب میلیون‌ها ایرانی جای دارند و این مسئله اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند. در نتیجه واگذاری این دو باشگاه که می‌تواند به اشکال مختلفی انجام بگیرد، باید در دستور کار قرار بگیرد. اکنون ایراداتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته حرفه‌ای سازی درباره مالکیت واحد دو باشگاه و دولتی بودن آن‌ها وارد کرده اند، باید تأمل صورت بگیرد.

من به دیدار آقای خاندوزی وزیر اقتصاد رفتم و در تماس با آقای سجادی وزیر ورزش بودیم و در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم چرا که ۳ روز دیگر فرصت وجود دارد. ما به دنبال بهبود کیفیت اداره دو باشگاه از طریق واگذاری هستیم و اگر مشکلی پیش نیاید، تا پایان بهمن ماه حتما شاهد عرضه اولیه دو باشگاه در بورس هستیم، ولی این لزوما به معنای اینکه کل دو باشگاه خصوصی بشوند نیست.

احمد راستینه نیز درباره اینکه نمایندگان مجلس تا چه اندازه پیگیر واگذاری دو باشگاه هستند، پاسخ داد: سال گذشته و با تشکیل مجلس یازدهم، اولین دغدغه ما در حوزه ورزش نظام جامع باشگاهداری کشور بود. ما اساسا ۳ مسئله مهم را در تیمداری داریم: یکی در بحث مدیریت است، دیگری مالکیت و سومی نیز سرمایه گذاری است. مجلس بار‌ها و بار‌ها از دولت گذشته خواستار ارائه لایحه نظام باشگاهداری بود.

دولت گذشته به دلایل مختلف کوتاهی کرد. در پایان دولت پیش نویسی از لایحه نظام باشگاهداری به مجلس ارائه شد که آن پیش نویس دارای ایرادات بسیار زیادی بود. این اشکالات در کمیسیون فرهنگی مورد بحث تخصصی قرار گرفت، به وزارت ورزش و جوانان منعکس شد که آن‌ها نیز اصلاحات را انجام دادند و در قالب یک لایحه‌ای در اواخر دولت که آماده عرضه به مجلس بود، تهیه شد. سرانجام با امضای آقای رئیسی و در دولت جدید به مجلس ارائه گردید.

وی گفت: اگر این لایحه تصویب شود، ظرفیت‌های خوبی را برای بحث باشگاهداری ایجاد می‌کند که این خلاء‌های موجود که در حوزه مالکیت، مدیریت و سرمایه گذاری وجود دارد، پوشش دهد. سایر باشگاه‌ها نیز برای ما مهم هستند، اما دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک برند بین المللی محسوب می‌شوند.

هر کشور دیگری که این ظرفیت هوادار برای این دو باشگاه را در اختیار داشت، سکو‌های زیادی را در رشته‌های المپیکی می‌توانست کسب کند. اساسا خلاصه کردن یک باشگاه فرهنگی ورزشی در یک رشته و صرفا فوتبال، ظلم و جفا در حق ورزش کشور است. با وجود میلیون‌ها هوادار، ما می‌توانیم این باشگاه‌ها را به سمت توسعه ورزش همگانی، حمایت از رشته‌های قهرمانی و المپیکی سوق بدهیم و باشگاه‌های تمام حرفه‌ای ایجاد کنیم.

راستینه ادامه داد: سال گذشته از دولت خواستیم تا ساز و کار واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی و عرضه در بورس را فراهم کند. متأسفانه دولت قبل کوتاهی کرد. جلسات متعددی در مجلس برگزار شد، مواد مختلفی از بحث ضرورت‌های واگذاری دو باشگاه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. ما چند مسئله را در واگذاری این دو باشگاه داریم. اولین مسئله بحث اسناد مالکیت آنهاست. از سال گذشته مجلس مکرر پیگیری کرد تا اسناد مالکیت دو باشگاه به نقطه روشنی رسیده است. بحث بعدی زیان انباشته دو تیم بود و دولت گذشته را مکلف کردیم تا زیان انباشته دو باشگاه را تسویه کند.

بحث صورت حساب‌های مالی بود که مجمع می‌بایست در نشست‌های سالیانه به صورت شفاف و روشن آن را به افکار عمومی بیان می‌کرد. سال قبل اقداماتی انجام شد، ظرفیت لازم واگذاری دو باشگاه تقریبا فراهم شده است. هر چند که زمان زیادی را از دست داده ایم، ولی فکر می‌کنم این ظرفیت برای واگذاری دو باشگاه وجود دارد. ما از واگذاری به دنبال رهاسازی نیستیم. باید علاوه بر اینکه عایده‌ای برای دو تیم شکل بگیرد، هواداران دو تیم متضرر نشوند. تمرکز ما بر واگذاری دقیق و درست با حفظ حقوق هواداران و حفظ برند و مالکیتی است که باید برای دو باشگاه دیده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی