تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حمایت کمیته امداد از کودکان شناسایی شده دچار سوءتغذیه تا پایان مهرماه + جزییات

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد از خدمات این نهاد به کودکان دچار سوءتغذیه گزارشی اعلام کرد.

کد خبر: ۱۱۷۰۲
۱۳:۳۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - جعفر رحیمی، مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با اعلام اینکه ۱۶۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت و درمان شناسایی‌شده‌اند گفت: از این تعداد ۱۳۷ هزار کودک سبد غذایی دریافت می‌کنند و ۲۳ هزار کودک دیگر نیاز در صورت تأمین اعتبار تا پایان مهرماه از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌شده است افزود: از این مبلغ تاکنون ۷۰ میلیارد تومان جذب‌شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه ارزش هر سبد غذایی برای کودک مبتلابه سوءتغذیه ۹۲ هزار تومان است افزود: محتوای این سبد به‌گونه‌ای تعیین‌شده که نیاز روزانه انرژی کودکان  شامل پروتئین، حبوبات، لبنیات و ریزمغذی‌ها را تأمین کند.

وی بابیان اینکه طرح رفع سوءتغذیه کودکان با همکاری کمیته امداد، وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه اجرا می‌شود گفت: هدف از اجرای این طرح بهبود وضعیت رشد و تغذیه کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در دهک های پایین جامعه است.

رحیمی با اشاره به اینکه مغز کودکان در پنج سال نخست زندگی رشد می‌کند گفت: باهدف ارزشیابی طرح رفع سوءتغذیه کودکان و تعیین اثربخشی آن، قد و وزن کودکان در پایان هر شش ماه بررسی می‌شود تا در صورت بهبود از چرخه حمایتی این طرح خارج شوند.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با اشاره به اینکه در این طرح ابتدا کودکان دچار سوءتغذیه در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شناسایی و برای دریافت سبد حمایتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند گفت: علاوه بر سبد غذایی آموزش‌های لازم به مادران این کودکان درباره نحوه مصرف محتویات سبد داده می‌شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی همچنین به حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این طرح از سال ۹۶ باهدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم آغازشده است.

رحیمی افزود: هم‌اکنون دو هزار و ۵۰۰ زن باردار و شیردهِ تحت حمایت که دچار سوءتغذیه هستند شناسایی شدند که ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی به آن‌ها پرداخت می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی