تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ورود خیرین به سازندگان واکسن برای نگهداری از محصولات تولیدی

در شب یلدا "موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید" پیرو همراهی عملی با انستیتو پاستور، ۱۰ دستگاه یخچال ۲۰ فوت ویژه‌ی نگهداری واکسن، نمونه‌های آزمایشی و دارو به انستیتو پاستور ایران هدیه کرد.

کد خبر: ۱۱۶۹۵۶
۱۳:۵۷ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

ورود خیرین به سازندگان واکسن برای نگهداری از محصولات تولیدی

دیدارنیوز: اشکان تقی پور عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان در مراسم هنگام در انستیتو پاستور ایران و در حضور عمرانی، معاونت محترم پشتیبانی و مدیریت منابع انستیتو، و دیگر اعضای هیئت علمی انستیتو پاستور گفت: انستیتو پاستور ایران، هویت ملیِ معاصر ایرانیان در عرصه‌ی علوم پزشکی و ثمره‌ی بزرگِ صد ساله‌ی ایرانیان، شکفته بر درخت کهنسالِ خردورزیِ هزاران ساله‌ی حکمت و طبِ "کهن‌دیار" است.

جایگاهی رفیع که یک سده است، نسل اندر نسل، یکایک ما، سلامتی و ایمنیِ ماندگار خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مدیون تخصص، پشتکار، تعهد و عملِ آن هستیم. مکانی که بنیانش و مکانش با عمل خیرِ وقف همراه بوده است و خیرورزی با خدمت رسانی بی وقفه به هم‌میهنان در حوزه‌ی سلامت، پیشگیری و پژوهش یک قرن است در آن ادامه دارد.

چهره ماندگار مدرسه سازی سال ۱۳۹۹ و معتمد و عضو شورای مرکزی مشارکت‌های مرکزی سازمان بهزیستی کشور افزود: اعضای هیئت علمی و پژوهشگران انستیتو پاستور به مانند دیگر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و پژوهشگران این حوزه فرزندان بر حق ابو‌علی سیناها، ابوریحان بیرونی ها، زکریای رازی‌ها و بسیاری حکیمِ فرزانه‌ی تاریخ کهنسالِ این دیارند. این بزرگواران نه تنها به دانش روز آگاهند بلکه با پژوهش و تلاش و به لطف تخصص، تعهد و پشتکار خود بی وقفه به دانش پزشکی جهان و کشف راه‌های نوینِ حفظِ سلامت عمومی می‌افزایند.

وی افزود: اهمیت و ارزش خردورزی در حوزه‌ی سلامت مردم و پرداختن به علم پزشکی را در فرهنگ و تمدن سرزمینمان را از متون کهن، از جندی شاپور باستانی تا کنون می‌توان رصد کرد.

اشکان تقی پور هدیه‌ی ۱۰ دستگاه یخچال ۲۰ فوت دیفراست جهت نگهداری از واکسن ها، نمونه‌ها و دارو‌های تولیدی را به دنبال هماهنگی و پیگیری متواضعانه و مهربانانه‌ی  عمرانی، معاونت محترم پشتیبانی و مدیریت منابع انستیتو، تنها ذره‌ای ناچیز در ادای دِین خانواده‌ی خیریه نیک گامان به پژوهشگران و دانشمندان فرهیخته‌ی پیر و جوان این نهاد معتبرِ کهنسال علمی کشور دانست و افزود: در جلسه‌ای که یکسال و اندی پیش به همراه بزرگواران مجمع خیرین کشور با ریاست محترم و معاونان بزرگوار انستیتو پاستور داشتیم بر آن شدیم تا علاوه بر نیاز‌های پشتیبانی با تمام توان در حد مقدورات در بروز‌رسانی دستگاه‌های تشخیصی که امر تشخیص زودتر بیماران هم‌میهن و از جمله آزمایش‌های مرتبط با مادران باردار را به عنوان مرجع معتبر تشخیصِ کشوری تسهیل می‌کند، بکوشیم و از همان زمان خیربن در حوزه‌های مختلف وارد عمل شدند.

با هماهنگی‌های انجام شده فیمابینِ موسسه خیریه نیک گامان به عنوان یک سازمان مردم نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی و همراه در راستای تحقق اهداف خیرورزانه‌ی مجمع خیرین کشور و خیرین موسسه میرداوود عمرانی، استاد تمام و معاونت محترم توسعه و مدیریت منابع انستیتو پاستور و همچنین بیگلری ریاست انستیتو، همچنان بر آنیم بر عهد خود وفادار بمانیم. خدمت به پژوهش در حوزه‌ی سلامت منجر به رفع نیازمندی‌های کشور در حوزه‌ی پیشگیری و درمان اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان و کودکان کم‌برخوردار سرزمینمان می‌شود که خود از وظایف جدی موسسه خیریه نیک گامان و بسیاری موسسه خیریه است.

وی افزود: شایسته است تدابیری اتخاذ شود که هم در مفاد مشترک اساسنامه‌های موجود در مراکز صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد و هم در آیین نامه‌های داخلی و ماموریت‌های موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه‌ی سلامت، تخصیص منابع مالی، انسانی و پشتیبانی در امر "پژوهشِ سلامت محور" به شکل مشخص و جدی‌تر با بیان لزوم آن در پیشرفت و سلامت کشور دیده و تبیین شود تا خیرین نیز با آگاهی از ضرورت‌های رفع نیاز‌های این حوزه و تاثیرگذاری آن بر زندگی هم‌میهنان به ویژه هم‌میهنان بیمار کم‌برخوردار، نظر خود را بدان بیش از پیش معطوف سازند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی