تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

شرط‌های سخت وزنه‌برداری برای بقا در المپیک

با اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری، اوزان جدیدی را برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تایید کرده، اما به نظر می‌رسد شروط سخت کمیته بین‌المللی المپیک نهایتا مانع از بقای این رشته در المپیک بعدی شود.

کد خبر: ۱۱۶۹۳۲
۱۱:۵۸ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

شرط‌های سخت وزنه‌برداری برای بقا در المپیک

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه فشار بر رشته وزنه‌برداری، شرایط سه گانه سختی را برای ادامه حضور این رشته در المپیک پاریس در نظر گرفته است. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که پس از برکناری تاماش آیان رئیس سابق و کهنه‌کار خود هنوز به وضعیت پایداری نرسیده، در موقعیت سختی برای بقای این رشته در المپیک قرار دارد.

کمیته بین‌المللی المپیک سه شرط سخت را پیش روی فدراسیون جهانی قرار داده است به این ترتیب که هر چه زودتر انتخابات فدراسیون جهانی برای معرفی رئیس جدید برگزار شود، دوم اینکه هیچ یک از افرادی که سابقه همکاری با تاماش آیان را داشتند نباید در این انتخابات باشند و سوم اینکه هیچ موردی از دوپینگ در مسابقه المپیک توکیو، مسابقات جهانی ازبکستان و مسابقاتی که در ۱۸ ماه منتهی به المپیک پاریس برگزار می‌شود ثبت نشود!

اگر یکی از این شروط هم رعایت نشود وزنه‌برداری در پاریس نخواهد بود. در عین حال فدراسیون جهانی نیز از زاویه دیگری سعی کرده خود را برای المپیک آماده کند به این ترتیب که اعلام کرده برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تنها در ۵ وزن برای مردان و ۵ وزن برای زنان مسابقه ترتیب خواهد داد! اتفاقی که نسبت به قدمت این رشته در المپیک و تعدد اوزانی که قبلا داشت بسیار عجیب است.

فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) بر سر ۱۰ وزن برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به توافق رسید.   کمیسیون ورزشکاران  فدراسیون جهانی هم از این تصمیم حمایت کرد. سارا دیویس، رییس کمیسیون تایید کرد که کمیسیون ورزشکاران از طرح جدید خوشحال است.

۱۰ وزن المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شرح زیر است:

مردان: ۶۱ کیلوگرم، ۷۳ کیلوگرم، ۸۹ کیلوگرم، ۱۰۲ کیلوگرم و  ۱۰۲ +کیلوگرم

زنان: ۴۹ کیلوگرم، ۵۹ کیلوگرم، ۷۱ کیلوگرم، ۸۱ کیلوگرم و ۸۱ +کیلوگرم

در ظاهر وزن‌های جدید وزنه‌برداری کاملا به نفع ایران است چرا وزنه‌برداران ایران در اوزان ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم مدعی و صاحب مدال جهانی بودند، اما باید  دید وزنه‌برداران دسته ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم چه تصمیمی برای تغییر وزن خود می‌گیرند. به نظر می‌رسد دسته ۱۰۲ کیلوگرم از این پس به یک وزن پر مدعی تبدیل می‌شود. ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱، در این وزن مدال طلا  و برنز یک وزن را کسب کرد.

اما با این احوال کارشناسان معتقدند که شانس حضور وزنه‌برداری در پاریس بسیار کم است و برگزاری مسابقات در ۵ وزن نیز ماجرا‌های عجیبی را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی