تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

گران شدن دلار نشانه بحران اقتصادی در آمریکاست

از منطق محکم مذاکره کنندگان در وین تا حباب قیمت‌ها و روز دانشجو و بد بودن سگ‌ها و مشکل ساز بودن زنان همه و همه مواردی هستند که عوام الملک در این هفته بر آن‌ها انگشت تاکید نهاده است...

کد خبر: ۱۱۶۰۶۳
۱۱:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰

گران شدن دلار نشانه بحران اقتصادی در آمریکاست

دیدارنیوز ـ عوام الملک: 

 جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰

تمام روز خانه بودم. بخش‌هایی از مراسم خداحافظی آنگلا مرکل را تماشا کردم. بعد از ۱۶ سال بالاخره راضی شد دل بکند و از ریاست خواص‌الدوله آلمان کنار برود. عمدا مراسم را شبانه برگزار کرده بودند تا معلوم نشود که چه تعداد از عوام برای بدرقه‌اش آمده‌اند. غربی‌ها اصولا اینطوری هستند. بیش از حد به مقامات دنیوی دل می‌بندند و همین باعث می‌شود عوامشان حتی برای خداحافظی هم نیایند. در خبر‌ها خواندم که روسیه وارادت برخی محصولات کشاورزی از ایران را ممنوع کرده، اما ما قرار است ۱۸ هزار تن یونجه از روسیه وارد کنیم. کار درستی‌ست. آن‌ها اگر قهر می‌کنند ما نباید ادایشان را در بیاوریم. اتفاقا باید یونجه وارد کنیم که خودشان شرمنده شوند. اصلا‌ای کاش ۲۰ هزار تن وارد کنیم که به اصطلاح فرنگی‌ها، رُند هم باشد. احمد، بزرگوار تهرانی، درباره سخنرانی خودش، حرف‌های مهمی زد. برداشتم این است که می‌خواست بگوید هر جا که خودش باشد و حرف بزند، بهشت است. لابد بهشت اینطوری‌ست. احمد و بزرگواران بهتر از ما می‌دانند. از عصر به بعد اخبار متفاوتی درباره مذاکرات در وین به دستم رسید. معلوم است غربی‌ها با اینکه می‌دانند شکست خورده‌اند، نمی‌خواهند بپذیرند. عیبی ندارد. یک هفته که بگذرد می‌فهمند و دوباره جلسه می‌گذارند. همین که ما قوی مذاکره می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد حرف‌هایی می‌زنیم که غربی‌ها نفهمند چه گفته‌ایم نشانه پیروزی ماست.

 شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰

اول وقت به پمپ بنزین رفتم. بعد از وارد کردن کارت سوخت، روی نمایشگر پمپ نوشت که شارژ هدیه دولت اعمال شد. خیلی هیجان‌زده شدم. قصد داشتم ۴۰ لیتر بنزین بزنم، اما ۳۰لیتر زدم. ۱۰ لیتر هدیه ابراهیم را نگه داشتم. تبرک است. از این به بعد همیشه ۱۰ لیتر کمتر می‌زنم تا بنزین ابراهیم بماند. در طول روز اخباری از افزایش قیمت دلار شنیده می‌شد. گویا از ۳۰هزار تومان هم رد شد. خبر خوبی‌ست. نشان‌دهنده تورم در آمریکاست. معلوم است مذاکره قوی ما با غربی‌ها دارد نتیجه می‌دهد. اگر یکی دو بار دیگر همین‌طور محکم جلویشان بایستیم احتمالا دلار از ۵۰ هزار تومان هم بگذرد و اقتصاد آمریکا کاملا فرو بپاشد. عصر مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس برگزار شد. خیلی خوب است که این نوع مسابقات ورزشی را در روز‌ها و ساعت‌هایی برگزار می‌کنند که تعطیل نیست. بیخود وقت عوام برای تماشای این بازی‌ها تلف نمی‌شود. گویا مسابقه امروز با پنج دقیقه تاخیر شروع شد، چون حمید هنوز سر جایش ننشسته بود. کار درستی بود. برای خواص‌الدوله‌ای مثل حمید مهم است که کل بازی را دقیق ببیند. بعد از پایان مسابقه اخباری از نطنز منتشر شد. ظاهرا نوری در آسمان دیده و صدایی از بین زمین و آسمان شنیده شده است. منتظر بودم ببینم در اطراف نطنز بلال‌فروشی هست که از طریق تلویزیون بودجه‌بگیر ما را در جریان اصل ماجرا بگذرد. گویا نبود. اما خواص مختلف اعلام کردند که برای تمرین، خودمان به یک موشک خودمان شلیک کرده‌ایم و عوام نباید نگران باشند. خیلی پیشرفت بزرگی‌ست. فیلم صحبت‌های حسن که خودش و خانواده‌اش معمولا جزو خواص‌المله اصفهان هستند را دیدم. خیلی از کسانی که الان خواص‌المله هستند راضی نبود. گفت ۲۷۰ نفر خواص‌المله داریم، اما ۳۷۰ دستگاه دناپلاس گرفته‌اند. معلوم نیست که ایرادش چیست؟ اتفاقا اگر راست باشد خیلی خوب است. اگر دناپلاس هر کدام از خواص‌المله خراب شود می‌تواند سریع یکی دیگر بردارد و کار عوام لنگ نمی‌ماند. نشان می‌دهد محمدباقر خیلی دوراندیش است.

 یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰

دیشب بعد از نوشتن خاطرات روزانه، حرف‌های آقای سرهنگ به دستم رسید. گفته بود با توجه به دستور خواص‌الدوله امور فرهنگی و ارشادی، استفاده از نام‌های ترکی، کردی، لری، شمالی و ... برای واحد‌های صنفی در تهران ممنوع است و اصناف باید از نام‌های محلی فقط در شهر و استان مرتبط استفاده کنند. کار خیلی خوبی‌ست. در تهران باید همه چیز تهرانی باشد. متن یک پیامک احوالپرسی از محمدمهدی و آقای سرهنگ را آماده کردم که اگر شماره‌های تماسشان را پیدا کنم فورا برای هر دو ارسال خواهم کرد. در پیامک برایشان نوشته‌ام: "چطوری بچه تهرون؟ " فیلم تاثیرگذاری از ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش دیدم. در هواپیما سر پا ایستاده بودند و مشغول حل مشکلات مرغ و تخم‌مرغی عوام بودند. ظاهرا یک بنده خدایی در ۳۲۰۰۰ مغازه یک چیزی توزیع کرده است. احتمالا به همین مساله مرغ و تخم‌مرغ ربط داشت. معلوم نبود کدام بنده خدا را می‌گفتند، ولی قطعا جزو بندگان خاص خداست که می‌تواند در ۳۲۰۰۰ مغازه یک چیزی توزیع کند و ابراهیم و خواص الدوله‌اش به شکل ایستاده در موردش حرف بزنند. آن احمدی هم که عضو خواص‌الدوله است گفت که قابل قبول نیست که شاهد تغییر مستمر قیمت‌ها باشیم و باید ثبات قیمت در همه کالا‌ها اعمال شود. راست می‌گوید. باید اعمال شود. اصلا اینکه قیمت‌ها تغییر می‌کنند توطئه غربی‌هاست. تصویری هم از جلسه روسای خواص‌الدوله و خواص‌المله و خواص‌الرعایا به دستم رسید مثل همه جلسات قبلی‌شان تاکید کردند مشکلات کشور باید حل شود. تاکید مهمی‌ست. باعث قوت قلب عوام است. باید بیشتر جلسه بگذارند و از این تاکیدات بکنند تا عوام دل به کار بدهند. اصلا مشکلات همینطوری حل می‌شوند. شب ابراهیم با تلویزیون بودجه‌بگیر مصاحبه داشت. ندیدم. قبل از خواب خواندم که گفته در صد روز اول دولتش صد هزار کسب و کار تعطیل‌شده شروع به فعالیت کرده‌اند. چقدر خوب است که ابراهیم در این صد روز این تعداد از عوام را سر کار گذاشته است. 

 دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

صبح، گوشی تلفن را که روشن کردم فکر کردم در یک جای دیگر جهان هستم یا شاید خواص نظرشان در مورد خیلی چیز‌ها تغییر کرده است. چون تلگرام بدون روشن کردن فیلترشکن وصل شد و خیلی خوب کار می‌کرد. اما بعد از چند دقیقه قطع شد. خیالم راحت شد که همین جا هستم و خواص همان خواص هستند. حرف‌های حسین را خواندم. گفته برای آن که جدیت‌مان در مذاکرات را نشان دهیم هیات کارشناسان‌مان در وین مانده‌اند و برنگشتند. عجب ابتکاری. پیام روشنی برای غربی‌ها دارد. می‌فهمند که باید برگردند و مذاکره کنند. وگرنه بخشی از خواص ما در همان اروپا می‌مانند تا تکلیف خودمان و آن‌ها یکجا روشن شود. باعث می‌شود غربی‌ها زودتر ماجرا را فیصله دهند. بالاخره احتمالا هم عقل دارند و هم دور و اطرافشان را می‌بینند. تصاویری از هل دادن یک هواپیما روی باند فرودگاه توسط مسافران دیدم. گفتند گچساران است. عجیب‌تر از عجیب‌های همیشگی خودمان بود. هنوز نتوانستم مطمئن شوم که واقعا خودمانیم. اما اگر صحت داشته باشد فکر می‌کنم پیام مهمی را به غربی‌ها مخابره می‌کند. چون ثابت می‌کند اگر لازم باشد مثل برادران رایت هواپیماهایمان را هل می‌دهیم، اما زیر بار حرف زور نخواهیم رفت. خلاصه‌ای از مصاحبه دیشب ابراهیم با تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. مجری به خوبی، موفقیت‌های ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش را تشریح و ابراهیم با نگاهش تایید می‌کرد. خیلی خوب است که یک خواص‌الدوله‌ای آنقدر خوب و پردستاورد باشند که حتی در وقت مصاحبه، مجری چاره‌ای جز تعریف و تمجید نداشته باشد. در عصر ابراهیم حتی رسانه‌ها هم جور دیگری شده‌اند از بس که هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز خیلی خوب است. اسماعیل، خواص‌المله تهران، مصاحبه کرد و گفت گرانی دلار و اینکه در داخل یک ذره می‌برند بالا و یک ذره می‌آورند پایین، حباب است. راست هم می‌گوید. اگر یک ذره بالا و پایین برود حباب است. اگر کمی بیشتر باشد، تاول است. اگر خیلی بالا و پایین برود، نشانه کیفیت فنر است. در هر حال مهم این است که بعد از حسن، دیگر خوشبختانه چیزی به نام گرانی دلار نداریم. حتی اگر روزی هم پیش بیاید خودمان کرده‌ایم تا اقتصاد آمریکا دچار فروپاشی شود. شب فیلمی از سخنرانی محمدباقر در یک دانشگاه را دیدم. این هفته قرار است خواص، مرتب در دانشگاه‌ها حرف خودشان را بزنند. بالاخره خیلی از دانشجو‌ها هنوز در خانه هستند و خواص می‌خواهند نشان بدهند که دانشگاه زنده است. محمدباقر، توضیحات فنی و کارشناسانه‌ای درباره ماجرای خواص‌المله سبزوار و سرباز پلیس داد. مشخص شد که نهایتا آن چیزی که اتفاق افتاده در واقع آن چیزی نبوده که اتفاق افتاده و سرباز پلیس کار بدی کرده است و خواص‌المله سبزوار هم بیشتر می‌خواسته مانع از کار بد سرباز پلیس شود، ولی کمی سفت این کار را کرده است. امان از این رسانه‌ها و فضای مجازی. همه چیز را وارونه‌نمایی می‌کنند.

 سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰

دیروز خیلی خسته بودم. می‌خواستم بعد از نوشتن خاطرات بالافاصله بخوابم که فیلمی از محمدجعفر، یکی از خواص‌الرعایای مهم، به دستم رسید. حرف‌های مهمی درباره فیلتر شدن تلگرام زد که تا حالا نشنیده بودم. معلوم شد همه خواص‌الدوله‌های حسن که باید در جلسات فیلتر کردن تلگرام شرکت می‌کردند یا اصلا به جلسه نمی‌آمدند و یا اگر می‌آمدند رای مخالف می‌دادند. ناراحت‌کننده است. همین است که امروز این همه مشکل داریم. اگر همان موقع، حسن و خواص‌الدوله‌اش اجازه فیلتر کردن داده بودند مثل ماجرای خواص‌المله سبزوار و سرباز پلیس که دیروز محمدباقر توضیح داد همه چیز وارونه نشان داده نمی‌شد. اتفاقا موقع خواب عوام‌النسا از طریق فضای مجازی مشغول تماشای حرف‌های سرباز پلیس درباره حرف‌های محمدباقر بود. باز هم وارونه صحبت می‌کرد. اصلا عجیب است که فضای مجازی تبدیل به رسانه‌ای شده که هر عوامی می‌تواند به صورت پخش زنده در آن صحبت کند. پخش زنده فقط باید از رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر انجام شود؛ آن هم با حداقل ده ثانیه تاخیر که بتوان از پخش ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد. صبح یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر را خواندم. نوشته بود که ما دنبال مذاکره خوب هستیم. حرف درستی‌ست. وقتی ما حرف خوب می‌زنیم باید آن‌ها هم خوب گوش کنند تا مذاکره خوبی داشته باشیم. واقعا مذاکره‌کنندگان ما برای این کار خوب، در حال سختی‌کشیدن هستند و برای نشان دادن جدیتشان در وین مانده‌اند. لازم است غربی‌ها درک کنند. علی‌اصغر، خواص‌المله سبزوار، از محمدباقر که دیروز شجاعت به خرج داد و کمی از حقیقت را گفت تشکر کرد. به هر حال محمدباقر باید مراقب حال عوام هم باشد و همه حقیقت را یکجا نگوید. چون ممکن است درکش برای عوام سخت باشد. خبر‌هایی از حضور ابراهیم در یک دانشگاه منتشر شد. گویا عده‌ای شبانه‌روزی در تلاش هستند تا همزمان با مذاکرات نرخ ارز را بالا ببرند. ابراهیم نباید نگران باشد. اولا حباب است، ثانیا هر چه بالا برود نشانه وجود مشکلات اقتصادی در آمریکاست. جای نگرانی نیست. عصر اخباری آمد که یکی از دانشجویان در حضور ابراهیم حرف‌هایی زده است. به نظر می‌رسد اخبار را نخوانده و از دستاورد‌های ابراهیم خبر نداشته. شاید هم فکر کرده ابراهیم، یکی از همان قبلی‌ها به جز محمود است، که باعث خراب شدن همه چیز شده‌اند. عیبی ندارد. باید با دانشجویان مهربان بود. کافی‌ست در اولین فرصت کمی نصیحتش کنند تا دیگر دچار اشتباه نشود. لابد ابراهیم، خودش هم مهربانانه به دانشجو توضیح داده است. علیرضا هم در یک دانشگاه دیگر سخنرانی کرد. اعلام کرد اگر ماشین‌ها بیرون نیایند آلودگی هوا خیلی کاهش پیدا می‌کند. عجب نکته مهمی. راست می‌گوید. کلا اگر هر چیزی را مصرف نکنیم مصرفش کاهش می‌یابد. چرا این چیز‌ها به فکر خودمان نرسیده بود؟ اصلا فرق خواص با ما عوام در همین چیزهاست. بر خلاف ما هم دانش دارند و هم بصیرت. خوشبختانه علیرضا گفت که برای بلدیه تهران برنامه ده ساله دارد. تهران قطعا به کمک این برنامه‌های خوب علیرضا جای خوبی برای زندگی می‌شود. باید بررسی کنم اگر این مساله بیرون نیاوردن ماشین هم جزو برنامه‌هایش باشد اولین کسی باشم که فروش چهارپا برای رفت و آمد عوام را شروع کنم. شاید هم یک کارگاه درشکه‌سازی راه انداختم. غروب محمدباقر حرف‌هایش درباره علی‌اصغر، خواص‌المله سبزوار و سرباز پلیس را اصلاح کرد. مثل اینکه حقیقت، آنقدر هم وارونه نبوده است. بیخود نبود که خود علی‌اصغر هم گفته بود محمدباقر کمی از حقیقت را گفته است.

 چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰

حضور دیروز ابراهیم در دانشگاه همچنان در اخبار مورد توجه است. ظاهرا همانطور که حدس می‌زدم نصیحت کردن آن دانشجویی که حواسش نبوده عصر ابراهیم است از همان داخل سالن شروع شده و خود ابراهیم هم به او گفته است که اشتباه نکند و بهتر است به کار‌های زشتش فکر کند. احتمالا به همین خاطر اجازه ندادند فیلم و عکسی از مراسم بیرون بیاید که به شخصیت و روحیه آن دانشجو ضربه‌ای وارد نشود. چقدر خوب است که در این عصر جدید مراقب احساسات عوام هستند. اخباری درباره گران شدن رسمی قیمت خودرو منتشر شد. ابراهیم دستور داده بود نشود. احتمالا منظورش این بوده که آن موقع نشود. تصاویر لیست قیمت جدید خودروساز‌ها منتشر شد. بعید است حباب باشد. چون زیرش را امضا کرده‌اند. عیبی ندارد. عوام باید خیالشان راحت باشد که اگر جایی چیزی رسما گران شد خیرشان در آن بوده است. یکی از خواص‌المله که در دوران حسن برجام را آتش زده بود و به آن افتخار می‌کرد امروز اعلام کرد باید برجام احیا شود. راست می‌گوید. چیز‌های هر فردی مختص خودش است و با دیگری فرق می‌کند. حتما برجام حسن با برجام ابراهیم فرق داشته است. یکی از خواص خاص گفت اگر یک سری از عوام به مقاصدی که شهرت به فحشا و منکرات دارند برای عیاشی سفر نکنند دلار اینقدر گران نمی‌شود. باید راه ترکیه و آنتالیا را بست. خوشبختانه چیزی درباره تایلند نگفت. کانادا و انگلیس هم که سفر کاری و خانوادگی محسوب می‌شود. تصاویری از یک دوربین مخفی خلاقانه با ارزش به دستم رسید. از رادیوی یک خودرو خبر اتفاق بدی برای ابراهیم پخش می‌شد تا معلوم شود عوام چه واکنشی نشان می‌دهند. همه ناراحت می‌شدند و ترجیحا گریه می‌کردند و درباره خوبی‌های ابراهیم حرف می‌زدند و بعد که معلوم می‌شد دوربین مخفی بوده شاد می‌شدند و خنده می‌کردند. خبر خوبی‌ست. نشان می‌دهد همه عوام از وقتی ابراهیم آمده احساس آرامش می‌کنند. ابراهیم باید خیلی مراقب خودش باشد و به خاطر عوام هم که شده سوار هلیکوپتر نشود.

پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰

حسین، مدیر مسوول روزنامه بودجه‌بگیر، پیشنهاد خوبی درباره بستن تنگه هرمز داد. باید زودتر انجام بدهیم تا آمریکا و بقیه غربی‌ها جرات مصادره محموله‌های نفتی و تسلیحاتی را پیدا نکنند. اگر پیشنهاد حسین را عملیاتی کنند خیلی خوب است. هیچ کشتی و قایقی وارد خلیج‌فارس نمی‌شود و می‌توان به راحتی در آب‌های آن واترپلو بازی کرد. کاظم، معاون خواص‌الرعایا اعلام کرد به زودی فهرست جدیدی از افراد و نهاد‌های آمریکایی که به خاطر نقض حقوق بشر تحریم خواهند شد منتشر می‌شود. بهتر است زودتر این کار را بکنند. هر یک روز تعلل در این ماجرا آمریکایی‌ها را گستاخ‌تر می‌کند و حقوق بشر را در آمریکا و بقیه جهان به خطر می‌اندازد. صبحت‌های سردار احمد، خواص‌الدوله مسوول امور کشور، را خواندم. یک سری بحث‌های فلسفی سنگین و عمیق درباره حقوق زنان را مطرح کرد و خبر خوبی داد که غربی‌ها در دریایی از غفلت در حال غرق شدن هستند. کلا به نظر می‌رسد سردار احمد اخیرا در حال مطالعه متون با نثر مسجع است. همین هم حقوق زنان را در کشور ما تضمین خواهد کرد. کافی‌ست ون‌هایش را زیاد کنند. علیرضا، از روسای خواص‌المله آمار سرمایه ایرانیان مقیم آمریکا و اروپا را اعلام کرد و گفت اگر همین‌ها را به داخل کشور بیاوریم لازم نیست به خاطر ۱۰ میلیارد دلار به دنبال برجام برویم. راست هم می‌گوید. فقط، چون همه این عوام ایرانی مقیم خارج از کشور در صف ایستاده‌اند که برگردند قبلش باید فکر کنیم این ۳۸۰۰ میلیارد دلار را از فرودگاه با چه وسیله‌ای تا خزانه ببریم که خیلی در صف معطل نمانند. شاید لازم باشد خزانه را هم بزرگ کنیم. غروب تلویزیون بودجه‌بگیر مستند بسیار خوب و آموزنده‌ای درباره سگ و زندگی شهری پخش کرد. نتیجه می‌شد گرفت که سگ خیلی حیوان بدی‌ست و همانطور که ماشین‌ها باعث آلودگی هوا می‌شوند سگ هم باعث آلودگی زمین می‌شود. چقدر خوب است که رسانه‌های بودجه‌بگیر در کشور ما این همه نگران عوام هستند و مدام سواد و دانش عوام را ارتقا می‌دهند. شاید یک بنر با متن "بودجه‌بگیر متشکریم" سفارش دهم و اطراف جام‌جم روی میله‌ها نصب کنم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی