تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

واشنگتن: بازگشت متقابل برای پایبندی به برجام امکانپذیر است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه یک هیئت از این کشور طی روز‌های آتی برای ادامه مذاکرات برجامی راهی وین می‌شود، گفت که بازگشت متقابل برای پایبندی به برجام امکانپذیر است.

کد خبر: ۱۱۶۰۲۳
۱۱:۵۹ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

واشنگتن: بازگشت متقابل برای پایبندی به برجام امکانپذیر است

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری هیل، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود درباره حضور غیرمستقیم این کشور در مذاکرات وین گفت: یک هیئت آمریکایی به سرپرستی رابرت مالی، نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران، در روز‌های آخر هفته (شنبه و یکشنبه) به دیگر طرف‌های مذاکرات در وین می‌پیوندد.

پرایس بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض توافق از سوی کشورش تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و تهران را برای موفقیت مذاکرات مسئول بداند.

وی در ادامه مدعی شد که واشنگتن قصد دارد هرچه سریع‌تر این موضوع را دریابد که آیا ایران با حسن‌نیت به مذاکرات وین بازمی‌گردد، یا خیر.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: ما یک مبنای خوب داریم که می‌توانیم بر اساس آن عمل کنیم و مطمئنا امیدواری ما این است که ایران نیز بخواهد و مایل باشد که گفتگو‌ها را بر همین مبنا ادامه دهد تا این موضوع را آزمایش کند که آیا واقعاً می‌توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام برسیم یا نه.

وی همچنین مدعی شد: مذاکرات به زودی نشان خواهد داد که آیا ایران برای ادامه رایزنی‌ها با حسن نیت به وین بازگشته است یا خیر.

پرایس خاطرنشان کرد: ما همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام امکان پذیر است. ما آماده بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم با ایران، همانطور که تاکنون بوده، هستیم تا بر مبنای پیشرفت‌هایی که تاکنون (طی شش دور مذاکره قبلی) حاصل شده است ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی متقابل به برجام دست یابیم؟

وی در پایان تاکید کرد: ما می‌دانیم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: مذاکرات وین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی