تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

با خودت چه کردی آقای طارمی؟

با ادامه پیدا کردن روند ناکامی مهدی طارمی در باشگاه پورتو و رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، به نظر می‌آید او نیاز مبرم به کمک از داخل ایران داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۵۹۷۳
۱۴:۴۳ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

مهدی طارمی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیشب و در آخرین دور از بازی‌های یوفا چمپیونز لیگ، پورتو میزبان آتلتیکو مادرید بود و همه نیروی خود را به کار گرفت تا با به دست آوردن یک پیروزی به مرحله بعدی صعود کند. ناکامی پورتو در صعود اما به نوعی در مدل بازی مهدی طارمی نیز دیده می‌شد و در واقع این شکست برای فوروارد ایرانی پورتو معنای مضاعفی پیدا کرد.

ناراحت‌کننده است که بهترین بازیکن دو سه سال اخیر ایران در عرصه فوتبال اروپا مدتی است که از روزهای اوج خود فاصله گرفته و انگار پایش برای گلزنی طلسم شده است. بی‌تردید بسیاری از هواداران فوتبال ایران برای بازگشت مهدی به روزهای خوبش دعا می‌کنند و برای او بهترین‌ها را می‌خواهند اما به نظر می‌آید مسبب به وجود آمدن این شرایط، در درجه اول خود مهدی طارمی است.

به نظر آغاز روند ناکامی و افت برای طارمی، همان روزی بود که برای سرمربی تیم ملی در صفحه اجتماعی خودش پست گذاشت و نسبت به اسکوچیچ تند شد. بعد هم که از فهرست تیم ملی بیرون ماند و نتوانست در جایی که بهترین نمایش‌های بین‌المللی خود را داشته ظاهر شود و حواشی بسیار پیرامون این قصه نیز آنقدر بالا گرفت که تمرکز او را حتی برای بازی‌های باشگاهی‌اش نیز به هم ریخت.

همان روزها هم بسیاری معتقد بودند که حرکت ناپخته و اشتباه طارمی در قبال تیم ملی، اسکوچیچ و دستیارانش، روی روند بازی باشگاهی او در پورتو تاثیر فوری خواهد گذاشت و چنین نیز شد. با اینکه مهدی طارمی دیگر سعی نکرد به تنور حاشیه‌ها بدمد و آن را شعله‌ورتر کند اما به هر صورت مشخص شد که او نیز در جریان این حادثه، دچار مسائل روحی شده است. بعد از آن روزها و در شرایطی که پورتو بیش از پیش به گلزنی و آتش‌بازی او نیاز داشت تا به مراحل بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند، متاسفانه ماشین گلزنی ایرانی خود را در حالت سکون و توقف دید. اینجا باید از او پرسید که :«با خودت چه کردی، قهرمان...؟»

مهدی طارمی شب گذشته در بسیاری از اوقات بازی دیده نشد و تاسف برانگیز است که انگار کسی هم در باشگاه پورتو نیست که روحیه و اشتهای او را برای گلزنی بازیابی کند. حتی سرمربی پورتو نیز در یکی دو مرتبه نسبت به بازی بد او رفتارهای پرخاشگرانه نشان داده و قطعا وضعیت روحی و روانی او را بیشتر به هم ریخته است. گرفتاری بعدی می‌تواند این باشد که برای بازی‌های بعدی تیم ملی، باز هم سرمربی تیم ملی او را نه به دلیل انضباطی که به خاطر اُفت شدید و ناکامی در گلزنی از فهرست کنار بگذارد!

به نظر می‌آید برای بهبود اوضاع طارمی و بازگرداندن او به تیم ملی و روزهای باشکوهش، باز هم باید از داخل ایران و از جمع بزرگان تیم ملی و فدراسیون فوتبال کارهایی صورت بگیرد و رابطه سرد و سخت بین طارمی با کادر فنی تیم ملی به هر طریق ممکن گرم و محکم شود. به هر صورت طارمی سرمایه مهم فوتبال ایران است و باید برای حفظ آن کوشید هر چند که اشتباه از خود او نیز بوده باشد. مهدی طارمی هم باید بداند که فرصت زیادی برای پیشرفت و رفتن به تیم‌های بزرگتر ندارد و آینده‌اش با وضعیتی که الان در آن گیر کرده به خطر خواهد افتاد.

بنابراین خود او نیز باید برای بیرون رفتن از مخمصه فعلی قدمی بردارد و حتی پیش‌قدم شود. رفتار او عده زیادی را ناراحت کرد اما برای بخشش باید از اولین فرصت استفاده کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
محمدرضا وحیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
یادمون نرفته که خود گروه ورزشی شما آتش بیار معرکه بودن و به تحریم و عدم دعوت ایشون بدنبال اولین انتقاد به مربیگری تیم ملی( شاید صرفنظر بی موقع بودن آن ) دامن زدن !
و
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی