تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

همیلتون، برنده نبرد خیر و شر!

در گرندپری جده عربستان یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات تاریخ فرمول یک رخ داد و جدال بین لوئیس همیلتون و مکس فرشتپن، بارها جای این دو را در موقعیت پیشتاز تغییر داد.

کد خبر: ۱۱۵۷۶۹
۱۰:۱۷ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

همیلتون، برنده نبرد خیر و شر!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در فاصله یک مسابقه تا پایان فصل، شب گذشته پیست جده عربستان برای نخستین بار میزبان مسابقه‌ای عجیب و بسیار نفسگیر بود که همه به دنبال رقابت لوئیس همیلتون و مکس فرشتپن بودند. مکس طبق معمول به هر طریق دنبال برنده شدن بود اما همیلتون نهایتا در رقابتی جوانمردانه توانست فاصله‌اش را با رقیب سرسخت هلندی به صفر برساند.

اما مسابقه جده، بیشتر شبیه سکانسی از فیلم خوب، بد، زشت بود یا به‌خاطر یک مشت دلار بود. شاید هم آن سکانس درخشان فیلم دار و دسته‌های نیویورکی که یک‌طرفش دنیل دی لوییس بود و طرف دیگرش لئوناردو دی‌کاپریو. وسط میدان شهر افتادند به جان هم و از خجالت همدیگر درآمدند. فرمول وان عربستان هم چنین شرایطی را داشت با این تفاوت که خبری از چاقو و چاقوکشی نبود اما لوییس همیلتون و مکس فرشتاپن که امیدهای قهرمانی هستند، آمدند تا هم برنده شوند هم نشان دهند که بهترین راننده جهان هستند.

فرمول وان عربستان در شرایطی برگزار شد که همیلتون هشت امتیاز از رقیب سرسختش، فرشتاپن عقب بود و باید این مسابقه را می‌برد. در دور تعیین خط، فرشتاپن این شانس را داشت که مسابقه را از جایگاه نخست شروع کند ولی با بدنه پیست برخورد کرد و جایگاه نخست را دو دستی، تقدیم کرد به همیلتون. همیلتون انگلیسی قبل از شروع مسابقه گفته بود دوست دارد ثابت کند که ناب‌ترین راننده فرمول وان جهان است و حرفش را در پیست مسابقه می‌زند.

با شروع مسابقه، طولی نکشید که مشخص شد والتری بوتاس، هم‌تیمی همیلتون در تیم مرسدس، نقش جاده‌صاف‌کن را دارد ولی فرشتاپن کم نیاورد و در دورهای بعدی، سپر به سپر همیلتون رانندگی کرد و مترصد این بود که رقیب انگلیسی‌اش گاف بدهد اما همیلتون، شش‌دانگ‌تر از این حرف‌ها بود و درنهایت مسابقه را به نفع خودش تمام کرد. او در پایان این نبرد نفسگیر هم گفت: «من مدت‌هاست که مسابقه می‌دهم و این مسابقه فوق‌العاده سخت بود. سعی کردم تا آنجا که می‌توانم عاقل و سرسخت باشم. از تمام تجربه‌های مسابقات خود استفاده کردم که فقط ماشین را در مسیر درست نگه دارم.»

فرشتاپن هم گفت: «این مسابقه سراسر حادثه و اتفاق بود. خیلی چیزها اتفاق افتاد که من با آنها موافق نبودم. در مسیر مسابقه تلاش کردم هرچه داشتم رو کنم. کمی لاستیکم مشکل داشت اما دوم شدم. دیگر همه‌چیز به ابوظبی بستگی دارد. امیدوارم آن‌جا آخر هفته خوبی داشته باشیم.»

حالا دیگر همه‌چیز در پیست یاس مارینا در امارات تعیین می‌شود. همیلتون اگر اول شود، باز هم قهرمان فرمول وان جهان می‌شود ولی فرشتاپن برای شکستن طلسم قهرمانی همیلتون، باید تقویم جدیدی بنویسد و تابع قانون نانوشته یا مرگ یا زندگی شود.

همیلتون، برنده نبرد خیر و شر!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی