تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

۲۱ نکته در مورد دربی امروز پایتخت

دربی تهران امروز در حالی برگزار می‌شود که این دو تیم سابقه دیرینه‌ای از تقابل با یکدیگر داشته‌اند. در مطلب زیر ۲۱ نکته در مورد نخستین دربی لیگ ۲۱ مرور شده است!

کد خبر: ۱۱۵۶۲۹
۱۰:۱۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

مجیدی و گل محمدی

دیدارنیوز: استقلال و پرسپولیس دو قطب سنتی فوتبال ایران به مصاف هم می‌روند.

 همیشه از دربی پایتخت به عنوان حساس‌ترین بازی فصل نام برده می‌شود. این دو رقیب دیرینه در این فصل در هفته هشتم روز شنبه ۱۳ آذر ماه از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی به دیدار هم می‌روند. به بهانه این تقابل مهم، ۲۱ نکته از این مسابقه قبل از مسابقه مرور شده است.

۱- پرسپولیس با ۱۴ امتیاز در رده دوم است و استقلال با ۱۳ امتیاز در رتبه پنجم جای دارد. تیم پیروز این مسابقه شانس قرار گرفتن در صدر را خواهد داشت. تیم بازنده این بازی ممکن است حتی تا رتبه هشتم سقوط کند.

۲- در ۱۹ دربی لیگ برتری که برنده داشته، در ۱۰ دربی، تیمی که در جدول پایین‌تر بوده به پیروزی رسیده است.

۳- چه در تقابل‌های رسمی دو تیم، چه در دربی‌های لیگ، پرسپولیس دست بالاتر را دارد، ولی با احتساب دیدار‌های دوستانه استقلال یک بار بیشتر برنده شده است.

۴- استقلال که در ۲ فصل گذشته ۲ بار در جام‌حذفی و در ضربات پنالتی موفق به حذف حریف شده ۱۳۷۴ روز است که در لیگ پرسپولیس را شکست نداده است. آخرین برد استقلال به دربی برگشت لیگ هفدهم باز می‌گردد.

۵- پرسپولیس ۸۵۰ روز است که در لیگ و در استادیوم آزادی شکستی نداشته است. آخرین بار این تیم در هفته بیست و هشتم لیگ نوزدهم در دیداری تشریفاتی مغلوب ذوب‌آهن شد.

۶- این بازی پنجمین دربی فرهاد مجیدی خواهد بود و این مربی تبدیل به یکی از مربیان باسابقه استقلال در دربی خواهد شد، ولی با این حال مجیدی برای نخستین بار در دربی رفت سرمربی استقلال خواهد بود.

۷- استقلال از لیگ یازدهم در دربی رفت موفق به پیروزی نشده است. استقلال در آن مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید.

۸- استقلال با ۴ تساوی پیاپی پا به دربی می‌گذارد.

۹- استقلال یکی از ۳ تیم بدون باخت لیگ است.

۱۰- لیگ بیست و یکم با میانگین ۱.۵ گل در هر بازی کم‌گل‌ترین دوره لیگ برتر است. در این مسابقات دیدار‌های پرسپولیس با متوسط ۲ گل در هر بازی پرگل‌ترین دیدار‌ها بوده و بازی‌های استقلال با ۱.۱ گل کمتر از هر تیمی گل داشته است.

۱۱- پرسپولیس با ۲ بار بسته نگه داشتن دروازه، کم‌ترین کلین‌شیت را در لیگ این فصل داشته است.

۱۲- پرسپولیس تنها در یک مسابقه در گلزنی ناکام بوده و از این نظر بهترین آمار را در لیگ دارد.

۱۳- با وجود پرگل بودن بازی‌های پرسپولیس این تیم در ۳۰ دقیقه ابتدایی نه گلی زده نه گلی دریافت کرده و ممکن است دقایق ابتدایی دربی بدون اتفاق خاصی سپری شود.

۱۴- ده بازیکن استقلال سابقه همکاری با یحیی گل‌محمدی را دارند. آرش رضاوند، ارسلان مطهری، رشید مظاهری، وریا غفوری، امین قاسمی‌نژاد، حسین مرادمند، محمدرضا آزادی، مهدی مهدی پور، عارف آقاسی وآرمان رمضانی در تیم‌های مختلف شاگرد گل محمدی بوده‌اند. در طرف مقابل هیچ بازیکن پرسپولیس تجربه بازی برای مجیدی را ندارد.

۱۵- کاپیتان‌های دو تیم بزرگترین غایبان این دیدار هستند. جلال حسینی و احسان پهلوان از پرسپولیس و وریا غفوری و رشید مظاهری از استقلال قادر به حضور در این مسابقه نیستند. کمال کامیابی‌نیا و آرش رضاوند هم آسیب دیدگی مختصری داشتند، ولی ظاهرا مشکلی برای همراهی تیم خود ندارند. در ترکیب دو تیم بازیکنان محرومی به چشم نمی‌خورد.

۱۶- استقلال با ۲ گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ است هر ۲ گلی که این تیم دریافت کرده با ضربه سر بوده است.

۱۷- استقلال در لیگ برتر ۱۴ بازی موفق به گلزنی برابر پرسپولیس نشده است و پرسپولیس هم متقابلاً چنین آماری را برابر استقلال دارد و این بیشترین تعداد بازی است که چه پرسپولیس و چه استقلال برابر یک تیم در لیگ برتر در گلزنی ناکام بوده است.

۱۸- در تاریخ دربی استقلال هیچ وقت گلزن خارجی نداشته و در صورتی که کوین یامگا یا رودی ژشتد موفق به گلزنی شوند این طلسم شکسته خواهد شد.

۱۹- موعود بنیادی‌فر سابقه یک بار قضاوت در دربی را دارد. این داوردربی رفت لیگ نوزدهم را سوت زد که در آن مسابقه روز پرکاری با دادن ۶ کارت زرد، یک کارت قرمز و اعلام یک پنالتی پشت سر گذاشت.

۲۰- مهدی عبدی، جلال حسینی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر و وحید امیری از پرسپولیس و وریا غفوری، محمد دانشگر و ارسلان مطهری از استقلال بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی در دربی را دارند.

۲۱- دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر، ۲۱ بازی مساوی شده و هیچ تقابلی در لیگ برتر به این تعداد مساوی نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی