تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در غرفه آن شرکت در نمایشگاه بین‌المللی خبر داد:

همکاری اعتباری پتروشیمی خوزستان با بانک تجارت

شرکت پتروشیمی خوزستان به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی و تنها تولیدکننده اپوکسی رزین و پلی کربنات در توافق با بانک تجارت، در یک اقدام ابتکاری، طرح "همیار بورس" و "باز کردن LC" توسط مشتریان در این بانک، روند فروش و خرید کالا‌های خود را تسهیل کرده است.

کد خبر: ۱۱۵۴۱۱
۱۲:۴۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

همکاری اعتباری پتروشیمی خوزستان با بانک تجارت


دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: غرفه پتروشیمی خوزستان ۵ تا ۸ آذر در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر بود و در این مدت این غرفه محل رفت و آمد فعالان اقتصادی، تولیدی و شرکای کاری این شرکت بود.

روز شنبه ۶ آذر برای تهیه گزارش به محل نمایشگاه بین المللی تهران رفتم و از غرفه پتروشیمی خوزستان دیدن کردم. مدیران عامل شرکت‌ها، مسئولان چندین بانک و نمایندگان شرکت‌های تجاری و دانش بنیان مهمان این غرفه بودند. براساس توضیحات مدیرعامل پتروشیمی خوزستان، بانک تجارت یکی از همکاران این شرکت در بحث فعالیت‌های بورسی و مالی است. به گونه‌ای که به مثابه رابطی مطمئن بین این شرکت و مشتریانش عمل می‌کند.

 

همکاری اعتباری پتروشیمی خوزستان با بانک تجارت

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان: خرید برای مشتریان تسهیل می‌شود

رضا صالح‌احمدی مدیرعامل شکت پتروشیمی خوزستان در همین رابطه به دیدارنیوز گفت: پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده اپوکسی روین و پلی کربنات در کشور است و با تنوع بخشی به محصولات و تولید گرید‌های مختلف توانسیم در دو سه سال گذشته سهم خوبی از بازار داخلی را بگیرییم و مشتریان خوب زیادی را در کشور داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت مواد شیمیایی و پتروشیمی و کلا قیمت کالا در دنیا بالا رفته است، قیمت‌ها که افزایش یابد از نظر نقدینیگی مشکلاتی را برای شرکت‌ها به وجود می‌اورد. چون سرمایه در گردش آن‌ها افزایش می‌یابد. خیلی از شرکت با توقف تولید مواجه می‌شوند.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان اظهار کرد: با توجه به کاهش عرضه در کل دنیا و افزایش قیمت‌ها، پتروشیمی خوزستان با توجه به تعاملی مدت دار و ثابتی که با مشتریان خود داشته، تصمیم گرفتیم شرایط خرید را برای مشتریان تسهیل و به نقدینگی آن‌ها با نیت کمک به تولید داخلی و فعال کردن چرخه تولید کمک کنیم.

صالح‌احمدی در همین رابطه توضیح داد: بر این اساس به کمک بانک تجارت بسته‌هایی را برای فروش‌های اعتباری در بورس کالا طراحی کردیم. یکی از این پلن‌ها "همیار بورس" است که در آن خرید‌ها با گشایش اعتبار اسنادی انجام می‌شود. امروز از مسئولین بانک تجارت دعوت کردیم در غرفه پتروشیمی خوزستان حضور یابند. از مشتریان هم دعوت به عمل آمد که بانک نحوه استفاده از این امکانات و تسهیلات را برای مشتریان تشریح کند و نسبت به مزایای این طرح از نظر نقدینگی و تخفیف‌هایی که شامل آن‌ها می‌شود آگاهی پیدا کنند.

یکی از مسئولان بانک تجارت هم در توضیحات خود به دیدار گفت: تعامل بین خریدار و فروشنده معمولا نقدی انجام می‌شود. با توجه به شرایط عدم اعتمادی که وجود دارد و دیگر مسائل دست به دست هم داده، که معاملات نقدی صورت گیرد. در مورد خرید‌های خارجی هم به همین صورت بود. اگر قصد خرید کالای خارجی داشتیم، در بهترین حالت ۱۰ درصد نقد پرداخت می‌شد و بقیه بدهی از طریق اعتبار LC تامین می‌شد.
همکاری اعتباری پتروشیمی خوزستان با بانک تجارت

بانک تجارت: ما کاتالیزر بین شرکت پتروشیمی و مشتریان آن هستیم

شهرام شیرین کام رییس واحد اعتبارات بانکداری شرکتی بانک تجارت افزود: در آن حالت ۹۰ درصد از منابع مالی آزاد بود و شرکت‌ها می‌توانستند به کار‌ها و خرید‌های دیگر خود برسند. مثلا پرداخت حقوق انجام می‌دادند. در حال حاضر اگر قصد خرید خارجی داشته باشند، چون امکان بازکردن LC وجود ندارد، مجبور هستند که نقدی خرید کنند که ۹۰ درصد از منابع بنگاه یا شرکت درگیر خرید نقدی می‌شود.
 
این نماینده بانک تجارت گفت: ما به عنوان یک کاتالیزر بین شرکت پتروشیمی و مشتریان (خریدار و فروشنده) قرار گرفته‎ایم. برای تعالمل مدت‌دار بین خریدار و فروشنده در دریافت‌ها و پرداخت‌ها در فضای بی اعتمادی که امروز وجود دارد، بانک در وسط قرار می‌گیرد و طرفین با بانک به عنوان یک مضمن معتمد طرف خواهند شد. اگر مشتریان پتروشیمی خوزستان یک LC به نفع این شرکت باز کنند، هم پتروشیمی خوزستان این آسودگی خاطر را داشته باشد که اگر در سررسید خریدار نتوانست به تعهد خود عمل کند، یک اعتبار در بانک دارد و بانک آن تعهد را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: خریدار هم قوت قلب و اطمینان خاطر را خواهد داشت. چرا؟ چون به مطمئن است یک بانکی وجود دارد که این پرداخت را انجام می‌دهد. این تعامل خیال دو طرف را راحت می‌کند و اعتماد در معامله شکل می‌گیرد و نهادینه می‌شود و بخش زیادی از العتبارات خریدار در خدمت دیگر مسائل، خرید‌ها و توسعه زیرساختی قرار می‌گیرد.

پتروشیمی خوزستان را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی خوزستان  تنها تولید کننده پلیمر‌های مهندسی، یکی از مهمترین واحد‌های پتروشیمی کشور بشمار می‌رود که در تاریخ بیست و ششم اسفند ماه سال ۱۳۷۶ تأسیس و در راستای عمل به بخشی از تعهدات خود در برنامة پنج سـاله دوم دولت جمهوری اسلامی ایران، در زمینی به مساحت ده هکتار احداث و عهده دار اجرای طرح تولید «پلیمر‌های مهندسی» است.

پلیمر‌های مهندسی، دسته‌ای از پلیمر‌های سنتزی با ویژگی‌های خاص هستند که آن‌ها را از دیگر پلیمر‌ها متمایز می‌سازد. این گروه از پلیمر‌ها دارای قابلیت کاربردی بالایی در عرصه‌های مختلف بوده و ویژگی برجستة آن‌ها تلفیق دو خصوصیت «استحکام بالا» و «وزن کم» است که اجازه می‌دهد تا این مواد با ارزش و تخصصی در بسیاری از کاربرد‌های خاص، جایگزین فلزات مرسوم و متداول شوند.
 
عملیات اجرایی ساخت و نصب شرکت پتروشیمی خوزستان در مهر ماه ۱۳۸۰ آغاز و در مهرماه ۱۳۸۲ خاتمه یافته است. فاز یک (واحد رزین‌های اپوکسی) در تیرماه ۱۳۸۳ بوسیله رئیس جمهور وقت افتتاح شد. وفاز دو (واحد پلی کربنات) در دی ماه ۱۳۸۶ به تولید تجاری رسیده است. ظرفیت اسمی شرکت پتروشیمی خوزستان ۳۵ هزار تن محصول نهایی (پلی کربنات – ۲۵ هزارتن و اپوکسی رزین – ۱۰ هزارتن) و ۳۰ هزار تن محصول میانی (بیس فنل آ) در سال است.
 
با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرکت پتروشیمی خوزستان از سال ۱۳۹۱ به بخش خصوصی با ۳۰% سهام عدالت و ۷۰% هلدینگ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (PGPIC) واگذار شد. عملکرد این شرکت تحت نظارت عالیه وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و هلدینگ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.  

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی