تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

تولید واکسن‌های mRNA برای کرونای «اومیکرون» سرعت گرفت

همزمان با انتشار اخباری در مورد از راه رسیدن نسخه جهش یافته جدید ویروس کرونا، رقابت شرکت‌های سازنده واکسن برای تولید واکسن‌های آر ان ای نابودگر آن آغاز شده است.

کد خبر: ۱۱۵۳۷۷
۱۰:۱۱ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

 

تولید واکسن‌های mRNA برای کرونای «اومیکرون» سرعت گرفت

 

دیدارنیوز: از جمله این شرکت‌ها می‌توان به فایزر و مدرنا اشاره کرد که هر دو در حال رقابت برای به‌روزرسانی واکسن‌های mRNA خود هستند.

در شرایطی که هنوز مشخص نیست واکسن‌های کووید -۱۹ فعلی تا چه اندازه از افراد در برابر گونه اومیکرون محافظت می‌کنند، سازندگان دارو در حال آماده‌سازی فرمول‌های جدید mRNA برای گونه‌های جدید ویروس کرونا هستند.

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا می‌گوید: «از ابتدا گفته بودیم در تلاشیم تا کرونا را شکست دهیم، ضروری است در هنگام تکامل ویروس، فعال باشیم. جهش‌های گونه اومیکرون نگران‌کننده هستند و برای چندین روز، ما با بیشترین سرعت ممکن در حال حرکت برای اجرای استراتژی خود برای رسیدگی به این موضوع بوده‌ایم.

بررسی‌های آزمایشگاهی ویروس اومیکرون به سرعت در برخی شرکت‌های واکسن سازی آغاز شده و محققان همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که واکسن‌های قبلی mRNA تا چه حد بر روی اومیکرون مؤثر هستند. برای مقابله با این گونه از کرونا سه گزینه تزریق دوز تقویتی، تزریق دوزهای تقویتی ترکیبی چند ظرفیتی و تولید واکسنی کاملاً جدید مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت آلمانی بی ون تک هم که اولین واکسن mRNA جهان را تولید کرده، در حال انجام آزمایش‌های آزمایشگاهی برای تعیین میزان مقاومت این نوع جدید در برابر واکسن فعلی کرونا است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی