تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

عدم رسیدگی دقیق به پرونده متهم نفتی ۵۰۰ میلیون دلاری

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی؛ تاکید کرد:اطاله تحقیقات موجب مفقود شدن و محو آثار و ادله جرم و در نهایت موجب منحرف شدن مسیر تحقیقات خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۵۱۱۷
۱۵:۱۴ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

بوترابی نماینده مجلس

دیدارنیوز - به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم نجف آباد در مجلس، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به بررسی پرونده م. ذ بیان کرد: متاسفانه اطاله رسیدگی به پرونده ۵۰۰ میلیون دلار پالایش و پخش با افزودن ابعاد و متهمان واهی به این پرونده موجب اتلاف وقت و به حاشیه رفتن آن شده است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات بررسی پرونده گم شدن ۵۰۰ میلیون دلار از محل درآمد صادرات بنزین، اظهار کرد: متأسفانه این پرونده دچار حاشیه شده و افزودن ابعاد و متهمان به آن، موجب شده تا این رانت بزرگ دولتی ابعاد واهی بسیاری به خود بگیرد و روند بررسی تخلفات متهم اصلی و همراهی جریانی خاص از بدنه نهاد‌های نظارتی با وی به حاشیه رانده شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متهم اصلی این پرونده (م. ذ) دو سال گذشته و در دولت سابق به اتهام خالی‌فروشی و سلف‌فروشی ارز بدون پشتوانه در سامانه نیما و با انباشتی از بدهی‌های هنگفت بالغ بر یک میلیارد درهم قریب به هشت هزار میلیارد تومان بدهی به بیش از ۶۰۰ صراف و واحد تولیدی، پس از دستگیری بدون تعیین تکلیف شدن اتهامات منتسبه و در مدت زمان کوتاهی از زندان آزاد می‌شود و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بلافاصله بعد از آزادی نامبرده با او وارد معامله شده و قرارداد‌های فروش بنزین به صورت ترکمن‌چای با مبلغی به ارزش قریب به ۵۰۰ میلیون دلار منعقد می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: سپس متهم پرونده، محموله‌های بنزین را دریافت و به فروش رسانده، اما اکثر وجوه حاصل از فروش بنزین را به شرکت پالایش و پخش بازنگردانده و در نهایت با شکایت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بدهی حدود ۴۵۰ میلیون دلار راهی زندان شده است. ابهام اصلی این پرونده در دو سوال قابل طرح است، اولا اینکه چگونه و چرا متهم این پرونده پس از آنکه با هشت هزار میلیارد تومان دستگیر شده، بدون تعیین تکلیف شدن اتهامات منتسبه و در مدت زمان کوتاهی از زندان آزاد می‌شود؟ و دوما اینکه چرا شرکت پالایش چگونه تحت نظارت نهاد‌های نظارتی (امنیتی) با فردی فاقد اهلیت چنین معامله بزرگی را انجام می‌دهد؟

ابوترابی در ادامه با تاکید به بررسی ویژه نهاد‌های نظارتی در انعقاد قرارداد‌های فروش منابع ملی، افزود: فروش منابع ملی کشور از سوی شخص حقیقی قطعا نیازمند تائید صلاحیت آن فرد از طرف نهاد‌های نظارتی است که در جریان پرونده یاد شده، مشخصا معاونت اقتصادی یک وزارتخانه این مسئولیت را بر عهده داشته است. از سوی دیگر بدون اینکه صندوق ضمانت صادرات فرد طرف قرارداد را بیمه و ضمانت کند، قرارداد‌های این چنینی اجرایی نمی‌شود، اما در این مورد با وجود باز بودن پرونده بدهی ۸ هزار میلیارد تومانی متهم به سامانه ارز نیما باز هم صندوق ضمانت صادرات برای وی بیمه نامه و ضمانت نامه صادر کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تسریع پرداختن به اصل پرونده و یافتن پاسخ صریح دو سوال مطروحه از سوی دستگاه قضا، تصریح کرد: اطاله تحقیقات موجب مفقود شدن و محو آثار و ادله جرم، مفقود شدن رد ارز‌های تلف شده در نهایت موجب منحرف شدن مسیر تحقیقات خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: اقامت والدین متهم پرونده در کشور انگلستان، موجب نگرانی بیشتر افکار عمومی نسبت به عدم بازگشت بیت‌المال به خزانه کشور شده و همین امر ضرورت پرداختن سریعتر به وضعیت متهم اصلی را دوچندان می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی