تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

افزایش ۶ برابری صدور ویزا برای رونق صنعت گردشگری ایران

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر پس از یک دوره ۲۰ ماهه مربوط به شیوع کرونا و فراگیری واکسیناسیون در دنیا و ایران، روند صدور ویزا در وزارت امور خارجه افزایش پیدا کرده است. هم‌اکنون برای برخی از کشور‌ها صدور روادید را پنج تا ۶ برابر افزایش داده و از ۵۰۰ ویزا به ۳۰۰۰ مورد در روز رسانده‌ایم.

کد خبر: ۱۱۵۰۸۴
۰۹:۲۹ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

افزایش ۶ برابری صدور ویزا برای رونق صنعت گردشگری ایران

دیدارنیوز - محمود ادیب شامگاه گذشته، چهارم آذر، در نخستین همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با افزایش میزان صدور روادید در نظر داریم پس از یک دوره توقف ۲ ساله به دلیل کرونا، یک جهش اقتصادی در حوزه تردد و ورود و خروج اتباع خارجه به خصوص در صنعت گردشگری داشته باشیم. همکاران ما در وزارت امور خارجه با همت بالا این کار را آغاز کرده‌اند و امیدواریم این فعالیت‌ها فراگیر شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم نیز توجه ویژه به همسایگان است. این سیاست در وزارت امور خارجه به طور جدی و از طریق وزیر امور خارجه و بخش‌های تخصصی وزارت‌خانه یعنی اداره کل امور کنسولی پیگیری می‌شود.

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه ادامه داد: حتی در دوره ۲۰ ماهه کرونا که تقریبا بخشی از فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی کشور تعطیل شده بود، با برنامه‌ریزی و تعریف برخی فرایند‌ها زنجیره تردد اتباع خارجه قطع نشد و توانستیم با صدور روادید تجاری پس از یک دوره سه تا چهار ماهه از اسفند ۹۸ شرایط رفت و آمد به کشور را فراهم کنیم.

ادیب خاطرنشان کرد: پس از آن بود که صدور روادید درمانی آغاز شد که همین موضوع کمک قابل توجهی به سر پا نگه داشتن آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور کرد.

وی بیان کرد: روابط مردمی همواره فراتر از روابط سیاسی بین ۲ کشور ایران و عراق برقرار بوده است. دلیل روشن و بارز این موضوع نیز وجود بارگاه و مراقد ائمه اطهار (ع) در کشور‌های عراق و ایران بوده که همین مساله عامل پیوند قلب‌های ۲ ملت به حساب می‌آید. در مجموع حتی در سخت‌ترین شرایط این روابط در حال گسترش بوده و روز به روز رونق داشته است.

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه عنوان کرد: از این پس امیدواریم با توسعه ارتباطات مردمی بتوانیم شاهد فرایند لغو کامل روادید میان ۲ کشور باشیم. در حال حاضر روادید از سوی ایران برای عراقیان از طریق هوایی و زمینی برداشته شده و امیدواریم در دولت عراق نیز هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود و پس از لغو روادید هوایی، روادید زمینی نیز لغو گردد تا ارتباطات مردمی ۲ ملت بیش از پیش گسترش پیدا کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی