تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

طرح مجلس برای واردات خودرو همچنان روی هوا

دقیقا در روزهایی که مجلس شورای اسلامی در حال مانور دادن بر روی بازار خودرو است و خود را در قامت یک نجات‌دهنده می‌بیند، همچنان طرح ساماندهی بازار خودرو به مرحله اجرا نمی‌رسد.

کد خبر: ۱۱۵۰۵۷
۱۱:۱۹ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

طرح مجلس برای واردات خودرو همچنان روی هوا

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در حالی که مجلس امید داشت با اصلاح طرح «ساماندهی صنعت خودرو» که با واردات قرار بود به انجام برسد، زودتر تایید و اجرایی شود، این طرح از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

مجلس برای سر و سامان‌دادن به وضعیت بازار خودرو، با واردات خودرو با شرایط خاص موافقت کرد. اساس این مصوبه عدم خروج ارز از کشور برای واردات خودرو بود. طبق این طرح، صادرکنندگان قطعات و همچنین کسانی که منابع ارزی در خارج از کشور داشتند می‌توانند خودرو وارد کنند. مصوبه اولیه با رد شورای نگهبان در نشست علنی ۲۶ آبان مجلس مواجه شد و شورای نگهبان دستور به اصلاح این طرح داد. این اصلاحیه به سرعت انجام شد و مجلس امید داشت با توجه به حضور نماینده شورای نگهبان و تامین نظرات آن شورا، در بررسی بعدی، رای بیاورد و تایید شود. علی رغم ایراداتی که به این طرح وجود داشت، از جمله ایجاد رانت و فساد، مجلس اعتقاد داشت هدف تشویق تولید کنندگان به ارتقای کیفیت تولید و تلاش برای صادرات است.

تسنیم به نقل از هادی طحان سخنگوی شورای نگهبان خبر داده است که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام «طرح سامان‌دهی صنعت خودرو» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته و طی نامه‌ای اعلام کرده ایرادات سابق این هیات، همچنان به قوت خود باقی است.

به گفته او، دستور جلسه اخیر شورای نگهبان مفصل بوده و به همین خاطر نوبت رسیدگی به طرح ساماندهی صنعت خودرو نرسید لذا بررسی آن به هفته بعد موکول شد.

حتی در صورت تایید این مصوبه، خودروهای خارجی به سرعت امکان حضور و معامله در بازار ایران را نداشتند، اما برخی امید داشتند با تسهیل شرایط واردات خودرو، سیگنال‌های مثبتی به بازار وارد شود و اندکی از تب و تاب آن کاسته شود و به این ترتیب سیطره بر بازار از انحصار شرکت‌های داخلی بیرون بیاید.

وی افزود: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام «طرح سامان‌دهی صنعت خودرو» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام طی نامه‌ای اعلام کرده که ایرادات سابق این هیئت، همچنان به قوت خود باقی است لذا مراتب به مجلس اعلام خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
با سلام . مگر قرار بر این نبوده که به فرموده امام خمینی ره مجلس در راس امور باشد . چه اتفاقی افتاده است که مجلس امروز در راس امور نیست؟ با این رویه که در پیش گرفته اند اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرایی نشود و واردات خودرو صورت نگیرد دیدگاه ملت نسبت شعارهای انقلاب و مسیر نظام تغییر کرده و این به صلاح انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی باشد. پس توصیه میشود ضمن احترام به مصوبات مجلس شورای اسلامی به نمایندگان منتخب مردم با دیدگاه والاتری نگاه کنید.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی