تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تقدیم استوارنامه سفرای اسپانیا، هلند، واتیکان و نیوزلند به رئیس‌جمهوری

سفرای جدید کشورهای اسپانیا، هلند، واتیکان و نیوزلند صبح امروز در دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران استوارنامه‌های خود را تقدیم کردند.

کد خبر: ۱۱۴۹۲۴
۱۴:۲۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

رئیسی استوارنامه سفرا

دیدارنیوز: سفرای جدید هلند، اسپانیا، نیوزلند و واتیکان، پیش از ظهر امروز با رئیس جمهور دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کردند.

سفرای جدید هلند، اسپانیا، نیوزلند و واتیکان، پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کردند.

روابط ایران و اسپانیا باید گسترش یابد

سید ابراهیم رئیسی  در هنگام دریافت استوارنامه «آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در تهران، گفت: سطح کنونی روابط اقتصادی بین ایران و اسپانیا قابل قبول نیست و باید تلاش شود بیش از پیش توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیا است و ظرفیت‌های خوبی در دو کشور برای ارتقاء روابط وجود دارد.

«آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در این دیدار ضمن ابلاغ سلام پادشاه و رئیس دولت اسپانیا به آیت‌الله رئیسی، گفت: تمام تلاش خود را برای اعتلای پیوند‌های دیپلماتیک و اقتصادی بین ایران و اسپانیا بکار می‌بندم.

بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه وجود دارد

رئیس جمهور در دیدار با «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران ضمن تأکید بر توسعه روابط دو جانبه، گفت: بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد.

رئیس جمهور تأکید کرد: کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیسی با اشاره به وجود صدها مسجد در کشور هلند، احترام به حقوق مسلمانان را موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا دانست.

رئیس جمهور ضمن استقبال از اعلام امادگی هلند برای همکاری های تجاری و سرمایه گذاری،‌خواستار تقویت همکاری در حوزه فناوری بخصوص مسائل زیست محیطی و آب شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است در حالیکه ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی در ایران است.

«فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران نیز ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاهی هلند به آیت‌الله رئیسی، گفت: روابط ایران و هلند قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و ایران همیشه مقصد تجاری مهمی برای ما بوده است.

سفیر جدید پادشاهی هلند خاطر نشان کرد: ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور وجود دارد.

یوهان ماریا مولن با اشاره به اوضاع در افغانستان اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی از جمعیت زیادی از مهاجرین افغانستانی قدردانی می‌کنیم.

وجه مشترک ما باید ادیان ابراهیمی باشد

ابراهیم رئیسی هنگام دریافت استوارنامه «آندژی یوزوویچ» سفیر جدید واتیکان در تهران، با تأکید بر اینکه امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است، اظهار داشت: براساس آموز‌های قرانی، وجه مشترک ما که همان ادیان ابراهیمی باشد موجب اتحاد و انسجام ما می‌شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می‌تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: مفاهیم دین مسیح و آنچه پیامبر اکرم (ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیکتر شود.

ایران و نیوزلند در مورد تغییرات اقلیمی نگرانی‌های مشترک دارند

ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوار نامه «مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند بر توسعه روابط بین تهران- ولینگتون تاکید کرد.

«مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند نیز گفت: نیوزیلند مانند ایران از تغییرات اقلیمی بسیار نگران است و برای ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت می‌کنم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی