تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قانون جدید AFC تهدیدی برای فوتبال ایران!

طرح جدید AFC میتواند باعث تغییرات فراوانی در برگزاری جام باشگاه‌های آسیا شود و کیفیت برگزاری این مسابقات را به شکل عمده ایی بالا ببرد.

کد خبر: ۱۱۴۶۸۹
۱۴:۵۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

قانون جدید AFC تهدیدی برای فوتبال ایران!

دیدارنیوز - با توجه به قانون فعلی تیم‌ها در لیست اولیه خود میتوانند حداکثر ۴ بازیکن خارجی که ملیت حداقل یکی از آن‌ها آسیایی باشد را ثبت نمایند که هر چهار بازیکن مذکور میتوانند به صورت همزمان در زمین مسابقه نیز حاضر گردند.

اما در مصوبه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌ها میتوانند بدون هیچ محدودیتی در لیست اولیه و در زمان پنجره ثبت نام مسابقات بازیکنان خارجی خود را ثبت نمایند، اما در لیست نهایی هر مسابقه که میباید ۹۰ دقیقه قبل از آغاز مسابقه به ناظر مسابقه تحویل گردد، تنها مجاز به ثبت ۴ بازیکن خارجی از میان آن‌ها میباشند که مجددا هر چهار بازیکن نیز همزمان میتوانند در زمین مسابقه حاضر گردند.

بدیهی است تفاوت این مصوبه جدید با قانون قبلی تنها در آزاد بودن ثبت بازیکنان خارجی در لیست اولیه تیم قبل از آغاز مسابقات میباشد.

این طرح میتواند از لحاظ کمی و کیفی روی برگزاری لیگ‌های داخلی و خارجی در آسیا تاثیر بگذارد و از سویی تهدیدی برای باشگاه‌های ایران باشد؛ از یک سو باشگاه‌های حوزه حاشیه خلیج فارس، سوپرلیگ چین و... باتوجه به اینکه محدودیت مالی ندارند، امکان خرید بازیکنان بیشتری را خواهند داشت و همچنین محدودیت برای قرارگیری در فهرست آسیایی هم نخواهد بود. در سال‌های اخیر بسیاری از بازیکنان بزرگ به خاطر خروج از لیست لیگ قهرمانان ترجیح دادند که درخواست جدایی بدهند.

از طرف دیگر در سال‌های گذشته امکان آنالیز تیم‌ها بر اساس ۳+۱ خارجی ثبت شده وجود داشت، اما حالا این موضوع وجود نخواهد داشت و از بین سایر خارجی‌ها بازیکن ۴ بازیکن در زمین بازی خواهند کرد. این در حالی است که بسیاری از تیم‌های ایرانی حتی امکان خرید چهار سهمیه خود را هم ندارند، همانطور که پرسپولیس در دوره اخیر لیگ قهرمانان فقط بوژیدار رادوشویچ را به عنوان بازیکن غیرایرانی در لیستش قرار داد.

با این حال در یک شرایط ایده آل، چنین طرحی علاوه بر افزایش کیفیت در لیگ قهرمانان آسیا، رقابت را بین باشگاه‌ها افزایش می‌دهد و البته باید امیدوار بود که ایران نیز به زودی وارد این فضای رقابتی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی