تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

فواد ایزدی: آمریکا قصد بازگشت به برجام ندارد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر این که نشانه‌هایی دیده نمی‌شود که آمریکایی‌ها واقعا بخواهند به برجام برگردند، معتقد است که آن‌ها تلاش می‌کنند تا با انجام مذاکره امتیاز بگیرند اگر نشد به سمت سیاست اجماعی می‌روند تا ایران را تحت فشار قرار دهند.

کد خبر: ۱۱۴۶۴۶
۱۰:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

فواد ایزدی: آمریکا قصد بازگشت به برجام ندارد

دیدارنیوز - فؤاد ایزدی درباره از سرگیری مذاکرات که ۸ آذرماه انجام می‌شود، گفت: دولت ایران با حسن نیت مذاکره می‌کند و شکی در این مساله نیست همچنین این که دولت آقای رئیسی علاقه‌مند به رسیدن به توافق است، یک واقعیت است، زیرا در زمان انتخابات قول‌هایی را درباره مسائل اقتصادی دادند که اینگونه تصور می‌شود که می‌خواهند زودتر محقق شود.

وی تصریح کرد: مساله اصلی این است که طرف مقابل نمی‌خواهد به برجام برگردد، در واقع از برجام عبور کرده اند این حرف قائم مقام وزارت خارجه آمریکا که ۲۰۲۱ دیگر ۲۰۱۵ نیست باید جدی گرفته شود.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آمریکایی‌ها درخواست‌های غیر واقعی و غیر عملی از ایران می‌کنند که اگر ایران به نظر طرف مقابل عمل کرد که خوب است و امتیاز‌های جدیدی می‌گیرند اگر ایران نپذیرفت به سمت سیاست اجماعی می‌روند تا فشار‌ها به سمت ایران را افرایش دهند.

ایزدی همچنین بیان کرد: طرف مقابل نیاز به مذاکره دارد تا از این طریق امتیازات بیشتری بگیرد، اما اگر به درخواستش نرسد با در پیش گرفتن سیاست اجماعی تلاش می‌کند تا ایران را متهم کند که منجر به شکست مذاکرات شده است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این که سیاست آمریکا چنین است نشانه‌هایی دیده نمی‌شود که آمریکایی‌ها بخواهند به برجام برگردند

این کارشناس مسائل سیاسی درباره نقش کشور‌هایی مانند روسیه در کمک به حل موضوعات در مساله ایران و پیشبرد مذاکرات گفت: روسیه تنش‌های متعددی با آمریکا، همچنین غرب دارد، اما اهداف ایران هم باید این‌گونه باشد که اجازه ندهد روسیه از موضع فعلی عقب‌نشینی کند که فکر می‌کنم در دولت آقای رئیسی امکان پذیر است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی