تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

ما به دام‌هایمان موز می‌دهیم ولی اروپایی‌ها ملخ می‌خورند!

خاطرات این هفته عوام املک باز هم به دردسرها و رنج‌هایی که عوام برای خواص درست می‌کنند، پرداخته است و مطابق معمول ردیابی نشانه‌های فروپاشی غرب هم از نکات ظریف این خاطرات است!

کد خبر: ۱۱۴۶۰۴
۱۲:۰۸ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰

افاضات اضافه

دیدارنیوز ـ عوام الملک: 

 جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰

پدر عوام‌النسا تلفن کرد و گفت صاحبخانه اعلام کرده باید آپارتمانشان را تخلیه کنند. ماهیانه ۲ میلیون تومان اجاره می‌دادند. ودیعه هم جدا. قرار شد برای پیدا کردن یک آپارتمان جدید جستجو کنیم. تا ظهر در غرب تهران گشتیم. خوشبختانه آپارتمان برای اجاره زیاد است. اما به نظر می‌رسد مستاجران دل به کار نمی‌دهند. یک مورد اکازیون پیدا کردیم. ۴۷ متری به قیمت ۳۳۰ میلیون تومان رهن کامل قابل تبدیل. چانه زدیم. صاحبخانه، مهربان بود. حاضر است ۳۰ میلیون تومان تخفیف بدهد. ۴۷ متر برای یک خانواده سه نفره خیلی هم خوب است. تخفیف هم که گرفته‌ایم. در بعضی جا‌های جهان در ۴۷ متر سه خانواده در کنار هم زندگی می‌کنند. اینجا ما در خانه‌هایمان استقلال داریم. باید خوشحال باشیم. جلال، معاون علیرضا، اعلام کرد که برای دفن قربانیان زلزله احتمالی تهران یک زمین ۱۳ هکتاری در نظر گرفته شده است تا دفن به سرعت انجام شود و جسد‌ها روی زمین نمانند. خیالم راحت شد. رفاه که شاخ و دم ندارد. مهم است که بعد از مرگ، جسدمان روی زمین نماند. مخصوصا که در طول زندگی اکثرا بین زمین و هوا، معلق بوده‌ایم و عادت نداریم روی زمین بمانیم. ابراهیم گفت که رنج عوام رنج او هم هست. غصه خوردم. چقدر ما عوام رنجور، بدیم. باعث رنج رییس خواص‌الدوله می‌شویم. باز دست علیرضا درد نکند که زمین مناسب را پیدا کرده تا اجسادمان باعث رنج خواص نشود. چون جمعه بود مثل همیشه بزرگواران شهر‌های مختلف، به فیض رساندند. بزرگوار تهرانی گفت که باید دست‌های پشت پرده که باعث می‌شوند قیمت‌ها ثبات نداشته باشند رو شوند. گرانی هم اگر هست ناشی از کار‌های بد عوام است وگرنه ابراهیم و همه خواص‌الدوله‌اش همه کار کرده‌اند و مشکلی باقی نمانده است. درست هم می‌گوید. اصولا گرانی که مشکل جدی نیست. فوقش هم اگر تا قبل از پیدا کردن دست‌های پشت پرده، این عدم ثبات قیمت‌ها به شکل افزایشی ادامه پیدا کرد از همان دستورالعمل "برگ ببند، نان خشک بخور، ناشکری نکن" علی‌اکبر پیروی خواهیم کرد تا ابراهیم و بقیه خواص رنج نبرند. شب سخنرانی علی، معاون ابراهیم، در اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی در اسکاتلند را دیدم. خوشبختانه به زبان انگلیسی سخنرانی کرد تا غربی‌ها هم متوجه بشوند ما چه حرف‌های خوبی در همه زمینه‌ها داریم. اگر غربی‌ها نفهمیده باشند باید بروند زبان‌شان را تقویت کنند وگرنه علی آنچه شرط بلاغ بود را به ایشان گفت. حالا می‌توانند پند بگیرند یا ملال. خیلی خوب است که در عصر ابراهیم همه خواص‌الدوله به زبان‌های مختلف جهان مسلط هستند.

 شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰

دیشب قبل از خواب به اینکه چرا ما عوام باید با رنجمان باعث رنج ابراهیم بشویم و حرف حجت که گفت قدرت خرید خواص کاهش پیدا کرده فکر می‌کردم. تصویر لحظه‌ای که ابراهیم از ماشین پیاده شد و به میان عده‌ای از عوام رفت و حقوقشان را پرسید از جلوی چشمم کنار نمی‌رفت. تا صبح به فکر راهی برای جبران خوبی‌های خواص بودم.‌ای کاش می‌شد ما عوام هم وسط خواص برویم و حقوقشان را بپرسیم و خیالمان راحت شود که اجاره خانه‌هایشان را می‌توانند بدهند. البته خوشبختانه خوبی خواص این است که عوام نمی‌توانند بین‌شان بروند. اصولا فرق عوام و خواص در همین چیزهاست. صبح قیمت خودرو‌ها را در بازار چک کردم. با اینکه ابراهیم گفته بود قیمت‌ها باید کم شوند، قیمت‌ها زیاد شدند. عیب ندارد. طول می‌کشد تا حرف ابراهیم اثر کند. اتفاقا حرف‌های ابراهیم در ستاد مقابله با کرونا را هم خواندم. گفته برای حمایت از تولیدکنندگان، پیش‌خرید واکسن داخلی کرونا حتما انجام شود. راست گفته. باید سریع، فوری، انقلابی آنچه لازم است پیش‌خرید شود. عوام احساس آرامش کنند. اصلا این روش حمایت ابراهیم از تولیدکنندگان داخلی سابقه ندارد. قبل از این برای حمایت از تولیدکنندگان، جلوی ورود خارجی‌ها را می‌گرفتند. معلوم است ابراهیم می‌خواهد خیلی حمایت کند. خوشبختانه کرونا که تمام شده است و به جز شب‌ها از ساعت ده تا سه صبح وجود ندارد. واکسن‌های پیش‌خرید شده را هم می‌توان در جای خشک و خنک نگهداری کرد. گویا ملخ به فهرست غذا‌های تاییدشده اتحادیه اروپایی اضافه شد. ادای این را درمی‌آورند که دنبال رژیم غذایی پایدارتر هستند، اما واقعیت چیز دیگری‌ست. نشانه فلاکت و گرسنگی اروپایی‌هاست. غرب در حال فروپاشی‌ست و انقلاب بعدی در اروپا انقلاب گرسنگان‌ست.

یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰

تصویر یک نامه درباره ۸۳ کیلوگرم گوشی تلفن همراه به دستم رسید. قرار بوده بفروشند، اما متوقف شده است.‌ای کاش می‌فهمیدم تلفن همراه کیلویی چند؟ لابد آرد را هم دانه‌ای می‌فروشند. واقعا چشم‌ها را باید شست و جور دیگر باید دید. گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد؟ حسن، از خواص‌المله حرف‌های خوبی درباره تعداد همسران هر مرد زد. آموزنده بود. چشم و گوشم باز شد. لازم است عوام‌النسا هم این حرف‌ها را بشنود. کلا این حسن، خیلی حرف‌های خوبی می‌زند. معلوم است از چیزی هم نمی‌ترسد و اتفاقا شوخ است. لازم بشود می‌گوید من کشتم، حرفی بود؟ به چنین خواص‌المله‌های شجاعی واقعا نیاز داریم. امروز قرار بود خواص‌المله به حذف سریع، فوری و انقلابی ارز ۴۲۰۰ تومانی رای بدهند، چون معتقد بودند باعث فساد شده است. اما وقت رای دادن عقیده‌شان عوض شد و گفتند حالا چه عجله‌ای هست؟ رستم گفته به دنبال احیای قرارداد‌های خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ است. عجیب است. احتمالا شوخی کرده وگرنه قرار نیست حالا که حسن و خواص‌الدوله اش رفته‌اند بویینگ و ایرباس‌شان برگردد. اطلاعاتی از رای‌گیری امروز خواص‌المله دیدم. معلوم است خیلی ما عوام برایشان دردسر درست کرده‌ایم و باعث شده‌ایم نتوانند به جلسات بروند. حدود ۶۰ نفر غایب بوده‌اند. ۵۴ نفر هم با اینکه آنجا حضور داشتند فرصت نکردند رای بدهند. تقصیر ماست. عوام پردردسری هستیم. آخر شب فیلم یک جلسه در بلدیه تهران به دستم رسید. جلسه شادی بود. مشکلات شهر همینطوری حل می‌شوند. اتفاقا ترافیک هنوز سنگین بود. باید بلدیه‌چی‌ها بیشتر شادی کنند تا مشکل ترافیک حل شود. مشکل آلودگی هوا هم نداریم اگر باران بیاید.

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰

اول وقت صحبت‌های احمد درباره قزوین را شنیدم. مکاشفات جدیدی درباره برخی شخصیت‌های تاریخی قزوین داشت. فهمیدم همه این سال‌ها درباره عارف قزوینی اشتباه فکر می‌کردم. خیلی خوب است که ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش علیرغم این همه مشغله، دست از ارتقای دانش و معلومات عمومی عوام نمی‌کشند و هر روز درس‌های جدیدی برایمان دارند. خواص‌الدوله استان تهران هم اعلام کرد که اگر منع تردد شبانه رفع شود موجب عادی‌انگاری شرایط کرونا خواهد شد. راست هم می‌گوید. ممکن است عوام شب‌ها احساس عادی بودن کنند و این اصلا خوب نیست. از وقتی ابراهیم آمده کرونا در روز از بین رفته و تقریبا همه چیز به جز ورزشگاه‌ها به حالت عادی برگشته، اما عادی‌انگاری نشده است. شب‌ها اگر تردد آزاد شود عادی‌انگاری هم می‌شود. اصلا خوب نیست. قبلا نوشته بودم که کرونا هم شب‌ها به خیابان و خودرو‌های عوام حمله می‌کند. در اخبار شنیدم که سوریه واردات خودرو از ایران را ممنوع کرده است. لابد اشتباهی شده است. وگرنه بشار هم دوست دارد خودش پشت فرمان خودرو‌های ایرانی بنشیند. اتفاقا خبر آمد برادرزاده بشار در مسابقات سوارکاری، همزمان اول و دوم شده است. حیف شد که سکوی سوم را از دست داد. همه‌اش مال خانواده خودشان است، اما دوست دارند گاهی یک چیز‌هایی هم به عوام بدهند. شاید همین مساله باعث شده اوقات بشار تلخ شود و واردات خودرو از ایران را ممنوع کند. آخر شب شنیدم، چون بادمجان و موز از نهاده‌های دامی ارزان‌تر هستند قرار است به جای غذای دام استفاده شوند. باید درباره قیمت خیار و هویج هم بپرسم. غربی‌ها خودشان نمی‌توانند موز بخورند و به دنبال ثبت نام ملخ در فهرست غذاهایشان هستند، ولی ما به دام‌هایمان موز خواهیم داد. با این حال بعید است انجمن‌های حمایت از حقوق حیوانات در غرب این نوع اتفاقات خوب ما را پوشش بدهند. اهل سیاه‌نمایی هستند. نگرانم که اگر موز دام‌ها سر وقت به ایشان نرسد باز این غربی‌ها جنجال درست کنند.

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰

بخش‌هایی از قانون طرح صیانت از حقوق عوام در مقابل حیوانات مضر و خطرناک را خواندم. خیلی طرح خوبی است. بعد از تصویب باید برای نگهداری سگ و گربه و خرگوش و لاک‌پشت مجوز گرفت. کار درستی‌ست. وقتی قرار است از دام‌ها با موز پذیرایی کنیم باید بقیه حیوانات برای دیدن و همنشینی با ما از قبل هماهنگ کنند و اجازه بگیرند. فعلا مرغ عشق و کبوتر و قناری آزاد هستند. خوب است که حتی در اوج شرایط صیانت هم برای عوام گزینه‌هایی روی میز قرار می‌دهند. امروز ابراهیم با مسعود بین خواص‌المله رفت تا از او دفاع کند و مسعود بتواند یکی از خواص‌الدوله باشد. هر چقدر صبر کردم سخنرانی ابراهیم از تلویزیون بودجه‌بگیر پخش نشد. عجیب است. این چه کاری‌ست که با رییس خواص‌الدوله می‌کنند. خیلی از عوام شبانه‌روز منتظر جملات جدید ابراهیم هستند. باید یک نامه به رییس تلویزیون بودجه‌بگیر بنویسم و اعتراض کنم. نتیجه این سانسور‌ها هم این شد که مسعود نتوانست رای لازم را کسب کند. متاسفانه آموزش و پرورش مملکت توفیق استفاده از آن همه تجارب ارزنده مسعود از حضور در محیط‌های آموزشی را از دست داد. عصر شنیدم اصغر بیانیه صادر کرده و حرف‌های عجیبی زده است. باید برخورد لازم صورت گیرد. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر نباید ساکت بمانند. اصغر هم یکی مثل بقیه عوام است. اگر خیلی ناراحت است باید برود. مملکت که همینطوری نیست که هر کسی، چون مثلا دو تا جایزه خارجی گرفته فکر کند می‌تواند هر حرفی بزند. غلامعلی گفته خواص‌المله کمترین تردد را در کتابخانه دارند. عیبی ندارد. مهم این است که بتوانند از عوام در برابر همه چیز صیانت کنند. صیانت کردن بدون کتاب راحت‌تر است. وقت خواص ارزشمندتر از آن است که با مطالعه هدر برود. قبل از خواب به پرسش‌های علمی سردار درباره هواپیمای مسافربری که دو سال پیش ادای موشک دشمن را درآورده بود فکر کردم. واقعا چرا وقتی یک موشک به هواپیما خورد، خلبان دور نزد تا به فرودگاه برگردد؟ احتمالا قصد داشته حتما دومین موشک را هم بخورد و سقوط کند تا موفق به سیاه‌نمایی شود. اگر خلبان زنده بود الان واقعا باید جواب می‌داد. اگر کارش عمدی نبوده که در آن صورت باید مشخص می‌شد گواهینامه‌اش را از کجا گرفته بوده است و اگر هم کارش عمدی بوده باید مشخص می‌شد با چه قصد و نیتی این کار را کرده و از کجا حمایت می‌شده است. حیف که خلبان زنده نماند.

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰

دیروز بعد از آنکه مسعود رای نیاورد ابراهیم خیلی سریع، فوری و انقلابی یوسف را معرفی کرد تا آموزش و پرورش احساس آرامش کند. قاعدتا باید دکتر باشد. خواص همه یا دکتر هستند یا معادل آن هستند که باز هم دکتر صدایشان می‌کنند. سوابقش را دیدم. آدم توانمندی‌ست. در شرکت‌های مختلف عضو هیات مدیره بوده است. باعث می‌شود دانش‌آموزان و حتی معلمانشان کار اقتصادی یاد بگیرند. وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد بیست و نه درصد مهاجرانی که در شانزده ماه گذشته از کانال مانش گذشته‌اند ایرانی هستند. باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم با نفوذ در بریتانیا آنجا را فتح کنیم. ظاهرا سوریه و عراق و سودان و ویتنام هم تلاش می‌کنند همین کار را بکنند. باید شکستشان بدهیم و به حول و قوه الهی خواهیم داد. کمی زور بزنیم به پنجاه درصد می‌رسیم. ظهر پیامکی به دستم رسید که در آن دو بیت شعر بود. کاظم، از خواص‌المله آن را در وصف ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش گفته بود. باب جدیدی در عروض و قافیه گشوده بود. البته نسبت به شعری که برای رضا در بازدید از کارخانه خودروسازی خوانده بودند کلاسیک‌تر بود. به نظر می‌رسد یکی از دستاورد‌های عصر ابراهیم همین است که قدرت شعرگویی خواص و عوام برای خواص در حال افزایش است. تصویر یک آگهی استخدام که در شهر بناب روی دیوار نصب شده بود را دیدم. به ده نفر جهت چوپانی در ارمنستان با حقوق ماهیانه ۴۰۰ دلار نیاز داشتند. نوشته بود در صورت تسلط به زبان عربی ۵۰۰ دلار حقوق می‌دهند. ناراحت شدم. دیر دیدم. حقوقش خیلی بهتر از درآمدم در اینجا بود. شاید خیری در آن بوده است. در یکی از سایت‌های خبری خواندم که شرکت آمریکایی فایزر اعلام کرده به ۹۵ کشور از جمله ایران اجازه می‌دهد قرص کرونا را بدون پرداخت حق اختراع تولید کنند. ادعا کرده قرصش جلوی بستری شدن و مرگ حدود نود درصد از کسانی که کرونا برایشان خطرناک است را می‌گیرد. غلط کرده. کلا دروغ می‌گوید و این فریب و تله جدید آمریکایی‌هاست. نباید گول بخوریم. همانطور که واکسن‌های خودمان را به همه جهان صادر کردیم و واکسن‌های عزیزان چینی را امتحان کردیم و خوب بود در ماجرای قرص هم همان کار را خواهیم کرد. اجازه نمی‌دهیم آمریکایی‌ها در پوشش قرص کرونا نسل ما را منقرض کنند. آخر شب دو اظهار نظر مهم از دو نفر از خواص درباره نسوان را دیدم. یکی از خواص‌المله گفته نسوان هر چقدر به دنبال تحصیل می‌روند تمایلشان به ازدواج و بچه‌دار شدن کم می‌شود و یکی دیگر از خواص هم گفته سه ویژگی سفره‌آرایی، خانه‌آرایی و خودآرایی برای نسوان خیلی مهم است. باید به رییس تلویزیون بودجه‌بگیر پیشنهاد بدهم از این به بعد در فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده از جمله "می‌خواهم ادامه تحصیل بدهم" توسط نسوان در سکانس‌های پیشنهاد ازدواج و خواستگاری را ممنوع کنند. درباره آن سه ویژگی هم باید عوام‌النسا را زیر نظر بگیرم. از صبحانه فردا شروع خواهم کرد. اگر سفره را خوب نیاراسته بود قطعا برخورد می‌کنم. خانه را فردا ظهر چک می‌کنم و خودش را فردا شب. همه چیز باید خوب آراسته شده باشد. مرد بودن به همین چک و کنترل کردن‌هاست.

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰

دو سالی می‌شود که در روز ۲۷ آبان قبل از ظهر اینترنت را چک می‌کنم. اگر وصل باشد اول تعجب می‌کنم و بعد خدا را شکر می‌گویم. اتفاقا یک خبرنگار از عیسی پرسیده چرا اینترنت کند است. عیسی هم در جواب گفته با گوشی خودم تست کردم خیلی هم تند است. معلوم است به عنوان خواص‌الدوله هنوز خیلی پخته نشده. باید می‌گفت همین که اینترنت داری خوب است و سرعتش به تو مربوط نیست. حرف‌های جدید آقای سردار که قبلا درباره رابطه فیزیک کوانتوم و ابن‌عربی مکاشفاتی داشت را خواندم. متوجه شده که اقتصاد لیبرالی هیچ ربطی به ایران ندارد و گویا فرمول‌های جدیدی برای اقتصاد کشور کشف کرده‌اند. به خاطر همین کشفیات است که مشکلاتمان حل شده و همه چیز هم خیلی خوب است. یک سری اشکالات کوچک باقی مانده که آن هم تقصیر حسن و آقاسید محمد است. محسن هم که کنار دست ابراهیم پشت فرمان نشسته است. نباید نگران بود. جایی خواندم که ابزار پیشگیری از بارداری ناخواسته از مراکز بهداشتی جمع‌آوری شده است. اصل خبر مشکل دارد. قرار نیست کسی نخواهد باردار شود. باید همه بخواهند. وقتی هم همه می‌خواهند نیازی به ابزار نیست. پیش خودم فکر کردم اینکه معمولا این خبر‌های مربوط به بارداری و بچه‌دار شدن و جوان‌سازی روز‌های پنجشنبه منتشر می‌شوند فکر خوبی‌ست. باعث تشویق عوام می‌شود. بخش‌هایی از مصاحبه یک آقای سردار را دیدم. درباره علیرضا، خواص‌المله‌ای که چند وقت پیش به یک سرباز وظیفه سیلی زده بود، توضیحات خوبی داد. گویا آن خواص‌المله برادر عزیز آقای سردار است و از سرباز وظیفه دلجویی کرده و مساله تمام شده است. خدا را شکر. این سیلی‌ها باعث افزایش برادری و صلح و صفا می‌شود. تازه فهمیدم اخیرا چرا سیلی زدن زیاد شده است. شاید من هم از این به بعد روزی دو بار صبح و عصر از خط ویژه بروم و اگر پلیسی ممانعت کرد یک سیلی بزنم تا برادر عزیز آقای سردار و بقیه خواص بشوم. صحبت‌های جدید و مهم ابراهیم در زنجان را گوش دادم. تولید را در کشور راه انداخت. غروب شبکه سی‌ان‌ان درباره ناپدید شدن یک تنیسور زن چینی که ظاهرا چهره شناخته شده‌ای بوده گزارش داد. ادعا کرده بوده یکی از خواص چین به او تجاوز کرده و بعد ناپدید شده. با این حال از هر جایی که است ایمیل زده و گفته من ناپدید نیستم و کسی هم به من تجاوز نکرده. عجیب است که غربی‌ها با اینکه ایمیلش را دیده‌اند باز هم شک دارند که اصل خبر دروغ و توطئه بوده است. برادران عزیز چینی ما اصلا از این کار‌ها نمی‌کنند. خواهر تنیسورمان هم آنقدر شرم و حیا دارد که برای اینکه جلوی چشم نامحرم نباشد در یک ایمیل همه چیز را توضیح داده است. می‌خواهند علیه چین سیاه نمایی کنند. دو سال پیش هم به دروغ چین را مقصر کرونا جلوه داده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
2
دم شما گرم
فقط مواظب باش در تلویزیون مجبورت نکنند اعترافاتی علیه خودت داشته باشی !!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی