تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

کنعانی زادگان: کامبک در لبنان فوق لعاده بود

محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره دیدار ایران و لبنان می‌گوید: شاید اگر ۴ یا ۵ بر صفر برنده می‌شدیم آن قدر نمی چسبید. کامبک کردن آن هم در دقایق ۹۱ و ۹۵ فوق العاده بود. من هم از خود بی خود شدم. همه بچه‌ها همین حالت را داشتند.

کد خبر: ۱۱۴۵۹۹
۱۰:۴۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰

 

دعوا بالا گرفت؛نگاه کنعانی زادگان به پرسپولیس

 

دیدارنیوز: تیم ملی ایران در دیدار مقابل سوریه خوش درخشید و پیروزی ۳ برصفر و شیرینی را در اردن تجربه کرد. این درحالی بود که همین سوریه را در تهران و استادیوم آزادی به سختی و با نتیجه یک بر صفر برده بودیم. اما چه شد که تیم ملی کشورمان توانست ۳ گل به سوریه بزند و حداقل ۳ گل دیگر هم نزند را بهتر است از زبان محمد حسین کنعانی زادگان مدافع فیکس تیم ایران بشنویم.

بلیت سفر به جام جهانی قطر رزرو شد. تبریک می‌گوییم؟

رزرو شد، اما هنوز OK نشده است!

چرا؟

انشالله در تهران و پس از بازی برگشت با عراق در استادیوم آزادی ok خواهد شد! این درست که ما با ۱۶ امتیاز صدرنشین گروه خود هستیم، اما زمانی می‌توان از صعود قطعی حرف زد که واقعا صعود کرده باشیم.

فکر می‌کنی تا آن روز پنج شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی آزاد شود؟

دوست داریم این اتفاق بیفتد. من و همه ملی پوشان دوست داریم جشن صعود به جام جهانی قطر را در حضور تماشاگران ایرانی برگزار کنیم. بردن در خانه و در کنار هواداران ایرانی لذت بخش‌تر است.


سوریه هم با سوریه بازی رفت فرق می‌کرد یا اینکه تیم ایران خیلی بهتر شده بود؟

من با بخش دوم صحبت شما موافقم. در بازی رفت ما پس از مدتی دور هم جمع شده و شاید یک مقدار از هماهنگی لازم به دور بودیم، اما حالا واقعا یک تیم کامل و هماهنگ هستیم.

غیبت عمر خربین ستاره سوریه چقدر در رقم خوردن این نتیجه تأثیرگذار بود؟

عمرخربین در بازی رفت با ما چه کار کرد؟ مهمترین کارش مصدوم کردن و فرستادن میلاد سرلک به بیمارستان بود! مطمئن باشید اگر در دیدار برگشت باز عمر خربین را داشتند هم حریف ما نمی‌شدند. با عمر خربین هم سوریه را می‌بردیم. شک نکنید!

البته عمر سوما در زمین بود که یک پنالتی هم به ما داد؟

عمر سوما هم عملا در زمین بیکار بود! ما از قبل آنالیز دقیقی روی این مهاجم داشتیم و با کمک همه بچه‌ها خیلی راحت سوما را مهار کردیم.

بازی با لبنان گل خوردیم و تازه از دقیقه ۹۰ به بعد به خودمان آمدیم و جبران کردیم. این مسابقه با سوریه چه فرقی با آن دیدار داشت؟

سوریه بازی مهمی‌برای ما بود و از طرفی از بازی قبلی مقابل لبنان درس گرفته بودیم. نمی‌خواستیم هیچ فرصتی به حریف بدهیم و باید زود به گل می‌رسیدیم که رسیدیم. ما در نیمه اول با دو گل از سوریه جلو افتادیم و در نیمه دوم راحت‌تر فوتبال بازی کردیم.

سوریه چه تفاوتی با لبنان داشت؟

گفتم که سوریه یا لبنان خوب می‌دانند در حالت عادی حریف ایران نمی‌شوند بنابراین فشرده با دفاعی مطلق جلوی ما صف آرایی کرده و دل به ضد حملات می‌بندند. آن‌ها دوست دارند تیم‌هایی مثل ایران را در این سبک خود غوطه ور کنند. هرچقدر هم که از بازی بگذرد گل زدن به این تیم‌ها شاید سخت‌تر شود؛ بنابراین ما در این بازی خیلی خوب حفظ توپ کرده و آن را سریع به گردش درآوردیم. اجازه فکر کردن به حریف ندادیم و ۳ گل زدیم. شاید هم می‌توانستیم ۳ گل دیگر هم بزنیم، اما خوش شانسی سوریه و درخشش گلر آن‌ها مانع شد.

بعد از سوت پایان بازی با لبنان همه بچه‌ها را گوشه‌ای جمع کرده و به سبک مخصوص خودت رقصیدی. واقعا دو گل باور نکردنی زدیم؟

شاید اگر ۴ یا ۵ بر صفر برنده می‌شدیم آن قدر نمی‌چسبید. کامبک کردن آن هم در دقایق ۹۱ و ۹۵ فوق العاده بود. من هم از خود بی خود شدم. همه بچه‌ها همین حالت را داشتند.

جو رختکن شما هم فوق العاده بود. فیلمی‌که منتشر شد نشان می‌داد که…

خیلی جو خوبی بود و یکی از بهترین برد‌هایی که در زندگی ورزشی خودم تجربه کردم. واقعا تعویض برد با شکست آن هم در دقیقه ۹۵ غیرقابل توصیف است.

در طول بازی با سوریه می‌دانستید کره جنوبی ۳ گل به عراق زده است؟


تمرکز ما فقط روی بازی خودمان با سوریه بود. شما وقتی صدرنشین هستید به بقیه نگاه نمی‌کنید و این سایر تیم‌ها هستند که دنبال مسابقات شما می‌روند. کره جنوبی تیمی‌خوب و رقیب قابل احترامی‌است.

فکر می‌کنی بازی برگشت ایران و کره جنوبی یک جور‌هایی فرمالیته و بی تأثیر برسرنوشت تیم‌های گروه باشد؟

چرا؟!  

 

به احتمال زیاد ایران و کره جنوبی صعود خود را تا آن روز (۴ فروردین ۱۴۰۱) به جام جهانی قطعی کرده اند. این طور نیست؟


شاید این طور باشد، اما بازی ایران و کره جنوبی هرگز فرمالیته نیست. یک مسابقه حیثیتی در قاره آسیا بین دو ابرقدرت که حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

{این مصاحبه دو ساعتی پس از بازی ایران و سوریه و پیش از دیدار برزیل و آرژانتین انجام شده است} می‌شود بازی ایران و کره جنوبی را با دیدار برزیل و آرژانتین مقایسه کرد که چند ساعت بعد از مسابقه ما با سوریه برگزار می‌شود؟

بله، رقابت ما با کره جنوبی مثل رقابت برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی است. در قاره آسیا هم رقابت ما این چنین است و حساس!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی