تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نایب رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی خواستار شد:

فراهم شدن امکان ثبت نام کارگران ساختمانی در طرح مسکن ملی

هادی ساداتی نایب رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی با تاکید بر این که ۹۰ درصد کارگران ساختمانی در کشور مستاجر هستند بر لزوم فراهم آمدن امکان ثبت نام کارگران ساختمانی در طرح‌های مسکن تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱۴۵۱۷
۱۳:۴۸ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

کارگران ساختمانی مسکن ملی

دیدارنیوز: نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید در حالی که کارگران ساختمانی بیشترین قشری بودند که از بحران کرونا آسیب دیدند و اشتغال آن‌ها دچار وقفه شد، اما کمترین حمایت را به لحاظ مالی و بیمه بیکاری دریافت کردند. او با بیان اینکه ۹۰ درصد کارگران ساختمانی مستاجرند، بر لزوم فراهم کردن امکان ثبت‌نام کارگران ساختمانی در طرح‌های مسکن تاکید کرد.

هادی ساداتی  اظهار کرد: در دوران کرونا به دلیل توقف ساخت و ساز‌ها و پروژه‌های عمرانی، فعالیت کارگران ساختمانی با وقفه مواجه شد و تا ماه‌ها کرونا بر زندگی و معیشت و اشتغال کارگران ساختمانی تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: متاسفانه کارگران ساختمانی جزو محروم‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌روند که نه تنها امنیت شغلی بلکه امنیت اجتماعی هم ندارند و تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند و تنها امیدشان همان بیمه‌ای است که دارند، ولی هر از گاهی به بهانه‌های مختلف و عناوینی مثل کسری منابع یا مصارف دیگر، آن‌ها از بیمه تامین اجتماعی محروم می‌شوند.

۹۰ درصد کارگران ساختمانی مستاجرند

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه ۹۰ درصد کارگران ساختمانی مستاجر هستند، افزود: کارگران ساختمانی در طرح‌هایی مثل مسکن ملی یا جهش مسکن که برای مسکن و خانه دار شدن مردم پیش بینی شده نمی‌توانند ثبت نام کنند یا در ارتباط با قوانین مصوب و دستورالعمل‌هایی که صادر می‌شود نمی‌توانند درخواست مسکن بدهند، در حالی که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها مستاجرند.

ساداتی با اشاره به مساعد نبودن شرایط ساخت و ساز در کشور گفت: در حال حاضر بیشتر سرمایه‌ها و عموم ساخت و ساز‌ها متوقف است و همه منتظرند ببینند که این دولت چه تصمیمی درباره بازار مسکن خواهد گرفت. امیدواریم که اتفاقات خوبی در بحث مسکن به ویژه برای کارگران ساختمانی بیفتد.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره هدفگذاری ایجاد اشتغال میلیونی در کشور و فعال کردن بخش مسکن توسط دولت هم، گفت: معتقدم که اکنون با شرایط خاصی به لحاظ بازار کار و اشتغال روبه‌رو هستیم و آنچه که دولت از اشتغال میلیونی مدنظر دارد بیشتر در بحث اشتغال خانگی، کسب و کار‌های کوچک و صنایع دستی متمرکز است.

رونق مشاغل با فعال کردن بخش مسکن

وی با بیان اینکه برنامه اشتغالی دولت کمتر به حوزه ساخت و ساز ورود خواهد کرد، گفت: در ارتباط با صنعت ساختمان بعید می‌دانم که بحث خاصی باشد الا اینکه دولت اعلام کرده قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل بدهد؛ البته اگر دولت در برنامه اشتغال میلیونی خود بخش مسکن را فعال کند، از این طریق رشته شغل‌های زیادی رونق می‌گیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی