تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کاظمی قمی تاکید کرد: آمادگی ایران برای کمک به توسعه افغانستان

نماینده رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان گفت: مصالح ایران و افغانستان به هم گره خورده است.

کد خبر: ۱۱۴۴۸۵
۱۰:۵۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

کاظمی قمی تاکید کرد: آمادگی ایران برای کمک به توسعه افغانستان

دیدارنیوز ـ حسن کاظمی قمی، نماینده رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان امروز در مراسم آغاز به کار کمیته‌های همکاری‌های ایران و افغانستان در کابل گفت: امروز به دلیل مخالفت بیگانگان مشکلات زیادی برای مردم افغانستان پیش آمده و افغانستان دارای منابع زیادی است که دیگران اجازه نداده اند از این نعمت‌ها استفاده شود. ایران برای شکوفا کردن توانمندی‌های افغانستان در کنار مردم افغانستان خواهد ایستاد.

بر اساس گزارش صداوسیما، وی افزود: اشغالگر از افغانستان فرار کرده است، اما شرارت او وجود دارد و کاری نکنیم که مردم افغانستان به دلیل مشکلات از کشور فرار کنند. برادرانه به هم اعتماد کنیم، کاغذبازی‌ها را کنار بگذاریم و زمینه‌های همکاری را پیدا کنیم.

نماینده رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: در کمیته‌ها در ابتدا ضرورت‌ها مطرح شود و سپس نقشه راه همکاری‌های مشترک را برای دو کشور پیدا کنیم و در چشم انداز پنج تا ۱۰ ساله کار کنیم.

وی افزود: ما اینجا هستیم تا کمک کنیم اقتصاد افغانستان شکوفا و زمینه صادرات کالا‌های افغانستان فراهم شود. ما به دنبال تجارت صرف نیستیم بلکه می‌خواهیم در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نیز همکاری کنیم تا زمینه شکوفایی افغانستان فراهم شود.

در همین حال کمیته‌های همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در کابل آغاز به کار کرد. در سومین روز سفر کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان کمیته‌های همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و طالبان در هفت کمیته در کابل آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز به کار کمیته‌ها سرپرستان وزارتخانه‌های زراعت، امور مهاجران، اطلاعات و فرهنگ، اقتصاد و تجارت و صنعت طالبان حضور دارند.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور کشورمان و هیات همراهش روز سه‌شنبه نیز با ملا عبدالغنی برادر، معاون اول رییس کابینه طالبان دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های ایران و افغانستان گفتگو کرد.

همچنین در این دیدار در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه‌های مختلف، توافق صورت گرفت.

همچنین حسن کاظمی قمی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز روز سه شنبه دیدار و درباره مسایل مختلف ازجمله موضوعات سیاسی، اقتصادی، امور مهاجرین، روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی