تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

فرمول یک برزیل، همیلتون در قامت آیرتون سنا!

شب گذشته در مرحله نوزدهم از مسابقات فرمول یک فصل جاری، لوئیس همیلتون راننده پرآوازه تیم مرسدس موفق شد در یک نمایش خیره‌کننده برنده گرندپری برزیل شود.

کد خبر: ۱۱۴۳۱۸
۱۳:۰۸ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

فرمول یک برزیل، همیلتون در قامت آیرتون سنا!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: گرندپری برزیل در پیست اینترلاگوس با یک شگفتی در ابتدای مسابقه آغاز شد و با یک شعبده واقعی به پایان رسید. در حالی که والتری بوتاس راننده فنلاندی مرسدس از جایگاه اول مسابقه را شروع می‌کرد، لوئیس همیلتون به دلایل فنی و خطا در بالچه عقب، مجبور شد مسابقه را از رده پانزدهم شروع کند و شاید این ناامیدکننده‌ترین ماجرا برای او بود.

اما در همان آغاز رقابت گفت: «مسابقه هنوز تمام نشده» و پیشگویی او با پیروزی تماشایی در گرندپری سائوپائولو به حقیقت پیوست.

همیلتون بعد از اشتباه روز جمعه خود مسابقه را از جایگاه پانزدهم شروع کرد و در ادامه با سبقت‌های استادانه و پی‌در‌پی به سمت صدر ماشین‌ها جلو آمد. در ابتدای مسابقه خیلی زود خودش را از رقبای میانه پیش انداخت و در دور‌های پایانی با یک سبقت عالی  بر رقیب اصلی خود مکس ورشتاپن غلبه کرد تا در برزیل به عنوان اول دست یافته و فاصله خود را با صدر جدول کلی راننده‌ها کاهش دهد. رانندگی تهاجمی همیلتون در سائو پائولو بسیاری را به یاد آیرتون سنا راننده فقید برزیلی انداخت.

پس از دریافت پرچم شطرنجی، این ستاره انگلیسی با پرچم برزیل جشن قهرمانی گرفته و با همین حرکت یک بار فاتح قلب‌های مردم برزیل در اینترلاگوس شد. هواداران به اوج هیجان رسیده و با فریاد‌های «Senna...Senna» همیلتون را تشویق کردند.

فرمول یک برزیل، همیلتون در قامت آیرتون سنا!

او در پایان و در حالیکه خودش را در پرچم برزیل پیچیده بود، گفت: «چه مسابقه ای! ممنونم از مردم برزیل، حمایتی که این آخر هفته دیدم باور نکردنی بود. من به این عشق و علاقه هواداران برزیلی افتخار می‌کنم. من مکس را دنبال کرده و به این فکر می‌کردم که باید بتوانم به او برسم و از مکس سبقت بگیرم. بعد یاد فریاد‌های سنای هواداران برزیلی افتادم. در ذهنم آمد ویدیو‌هایی از او دیدم که وقتی برنده شد پرچم برزیل را روی دوش گرفت. من می‌دانم که برزیلی‌ها چقدر پرشور هستند، بنابراین باید این کار را می‌کردم، زیرا همیشه در اینجا استقبال خوبی از من می‌شود.»

در شرایطی که سه مسابقه باقی مانده به پایان فصل، ستاره انگلیسی برتری مکس ورشتاپن هلندی را در مسابقات قهرمانی جهانی رانندگان به تنها ۱۴ امتیاز کاهش داد. در مسابقات جهانی تیمی نیز مرسدس بنز که برای هشتمین قهرمانی متوالی خود تلاش می‌کند، اکنون ۱۱ امتیاز از ردبول جلوتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی