تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
برای اولین‌بار در مناطق نفتخیز جنوب انجام شد؛

موفقیت در نمونه‌گیری نفت زنده از مخزن بنگستان میدان كوپال

برای نخستین بار در شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عملیات رفع مانع آسفالتین و تمیز سازی كامل ستون چاه با هدف آماده سازی شرایط چاه برای نمونه گیری استاندارد درون چاهی از چاه شماره ۲۴ كوپال انجام شد.

کد خبر: ۱۱۴۳۰۷
۱۲:۲۱ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

موفقیت در نمونه‌گیری نفت زنده از مخزن بنگستان میدان كوپال

دیدارنیوز خوزستان: رئیس اداره مهندسی بهره‌برداری شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این مطلب گفت: با توجه به مشكلات و محدودیت‌های عملیات درون­چاهی مربوط به چاه‌هایی كه با مشكل آسفالتین مواجه هستند؛ اجرای هرگونه عملیات درون چاهی در این چاه‌ها با ریسك بالایی مواجه است.

غزل افزود: با توجه به مشكلات مربوط به تشكیل آسفالتین در ستون این نوع چاه‌ها به‌خصوص در چاه‌های میدان كوپال، اخذ نمونه درون چاهی در این میدان با خطرات و مشكلاتی زیادی مواجه می باشد. پیش از این علیرغم چندین مرحله تلاش، راندن ابزار برای نمونه گیری درون‌چاهی در چاه‌های میدان كوپال با موفقیت همراه نبود.

وی با اشاره به اهمیت نمونه‌های درون‌چاهی استاندارد برای انجام آزمایشات و متعاقب آن بدست آوردن نتایج مناسب برای مطالعات چاه/مخزن محور، اظهارداشت: بر اساس بررسی و برنامه‌ریزی صورت گرفته از طرف معاونت مهندسی نفت و اداره مهندسی بهره‌برداری، عملیات رفع مانع و تمیز سازی كامل ستون چاه كوپال-۲۴ طی مراحل برنامه­ریزی، طراحی، انتخاب ابزار مناسب و نظارت عملیات انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به همكاری و هم فكری مثبت و موثر گروه‌های حاضر در عملیات از جمله مهندسی بهره‌برداری مارون و گروه وایرلاین، این امر با موفقیت انجام شد و امكان نمونه‌گیری درون‌چاهی میسر گردید.

رئیس بهره‌برداری ادامه داد: در این ارتباط با استفاده از حلال و سیالات انتخابی، رفع مانع و تمیزسازی چاه به‌صورت كامل با ابزار و تجهیزات مربوطه و بهره‌­گیری از دستگاه لوله‌مغزی‌سیار صورت گرفت و پس از تمیزسازی كامل و رفع مانع ستون چاه، ۷ نمونه درون‌چاهی اخذ شد كه جهت انجام آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه‌های مربوطه ارسال خواهد شد.

شایان ذكر است اطلاعات مربوط به نمونه گیری درون چاهی جهت انجام مطالعات جامع مخزن و همچنین بهینه سازی و مدیریت تولید از چاه‌ها و مخزن ضروری می باشد.

میدان كوپال در حوزه عملیاتی شركت بهره‌­برداری نفت و گاز مارون  و در ۶۰كیلومتری شرق اهواز واقع شده است كه از سال ۱۳۵۰تاكنون در مدار تولید قرار دار

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی