تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تولید سبز، ایمن و پایدار استراتژی پتروشیمی کارون است

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست پتروشیمی کارون گفت: اقدامات زیادی در راستای تحقق استراتژی اصلی پتروشیمی کارون یعنی تولید سبز، ایمن و پایدار انجام شده است

کد خبر: ۱۱۴۲۷۵
۲۰:۴۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

تولید سبز، ایمن و پایدار استراتژی پتروشیمی کارون است

دیدارنیوز خوزستان:امیر حسن فرجادنیا روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دیدارنیوز صیانت از سلامت کارکنان اولویت نخست شرکت پتروشیمی کارون دانست و اظهار کرد: به همین دلیل انجام معاینات شغلی هدفمند و اندازه گیری های محیطی توسط آزمایشگاه های معتمد شبکه بهداشت و اقدامات لازم برای حفظ سلامتی کارکنان بطور مداوم در شرکت پتروشیمی کارون انجام می شود. 

 

رئیس ایمنی ، بهداشت و محیط زیست پتروشیمی کارون حفاظت از محیط زیست را دیگر اولویت این شرکت عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر اقدامات جامعی در این راستا انجام شده که می توان از اجرای کامل طرح مدیریت نشتی ها و حامل های انرژی و همچنین اختصاص ده درصد وسعت مجتمع به فضای سبز و عضویت فعال در نهضت سبز شهرستان ماهشهر و اهدای چندین هزار نهال به فضای سبز شهرستان را نام برد.

 

وی ادامه داد: شروع پروژه احداث تصفیه خانه جامع پساب پتروشیمی کارون با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و رییس محیط زیست صنایع پتروشیمی کاری بود که امسال انجام شد و با برنامه ریزی های انجام شده تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

 

وی بیان کرد: شناسایی مصرف کنندگان واقعی و برون سپاری محصولات جانبی و ضایعات به شرکت های بازیافت کننده و شرکت هایی که از این ضایعات به عنوان خوراک تولید محصولات خاص استفاده می کنند و در صنایع کشور پرکاربرد هستند از اقداماتی است که علاوه بر حفاظت محیط زیست و آورده اقتصادی باعث تولید محصولات ارزشمندی در سطح کشور می شود که قبلا در انحصار برخی از شرکت های خاص دنیا بود.

 

وی با بیان اینکه از اولویت های اساسی دیگر ما نگهداشت تاسیسات، تولید، حفظ، ارتقا برندینگ و اعتبار شرکت است، تصریح کرد: برای انجام این مهم در راستای سیاست گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر تیم های مدیریت بحران و واکنش به شرایط اضطراری ایجاد شده و افراد مرتبط در این خصوص آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

 

فرجاد نیا افزود: افزایش توانمندی و تاب آوری کارکنان تیم‌های ایمنی و آتش‌نشانی با برگزاری دوره های پیشرفته، مهارت های امداد و نجات، کنترل و مهار حوادث همچنین خرید و تامین خودروهای آتش نشانی و پیشرو و تجهیزات لازم از دیگر اقدامات شرکت در جهت آمادگی مواجهه با بروز حوادث است.

 

وی با اشاره به دوراندیشی مجموعه مدیریتی پتروشیمی کارون عنوان کرد: باتوجه به ابلاغیه های وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس سیاست های اجرایی HSE را به یک گام جلوتر برده و سعی شد تا در انجام اقدامات پیشگیرانه هم پیشرو باشیم چرا که وقتی اقدامات پیشگرانه انجام شود ریسک بروز حادثه یقینا کاهش خواهد یافت و شاهد شرایط اضطرار کمتری خواهیم بود. 

 

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر سعی شده تا در این خصوص اقداماتی همگام با استانداردهای روز جهان و روش‌های نوین در دنیا و اقداماتی که در مجتمع‌های مشابه در سطح دنیا بکار گرفته شده را انجام دهیم که در این راستا اجرای سیستم "مدیریت ایمنی فرآیند "مورد تاکید وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس از سال گذشته در مجتمع آغاز شد.

 

وی به اقدامات دیگردر خصوص تشکیل کمیته تحقیق و تفحص علل حوادث و درس‌آموزی و برگزاری مانور های مختلفی در سطح پتروشیمی کارون اشاره کرد و گفت: سناریوهای حوادث محتمل و نگارش PIP"طرحهای پیشگیرانه و کنترل حادثه" بروز رسانی شده و برای نخستین بار روش ICT " تکنیک فرماندهی حادثه" و ‏روش HFACS "آنالیز فاکتورهای انسانی و طبقه بندی سیستم" برای تحلیل و ارزیابی واکنش به شرایط اضطراری در کشور مورد استفاده قرار گرفت و سیستمMOC "مدیریت تغییر " که از اِلمان های مهم سیستمPSM "مدیریت ایمنی فرایند" است درمجتمع جاری سازی شده و امسال نیز پکیج دوره های آموزشی هدفمندHSE ویژه کارشناسان و بازرسان امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی شد.

 

 فرجاد نیا باعنوان اینکه در خصوص موضوعات پیشگیرانه برای نخستین بار در بین صنایع پتروشیمی کشور اقدام بزرگی انجام شده ، بیان کرد: یکی از بسترهای لازم و پیش نیازهای اساسی برای استقرار کامل سیستم مدیریت ایمنی فرآیند اجرای طرحLOTO " ایزولاسیون قفل گذاری و تگ گذاری " تجهیزات الکتریکی و مکانیکی و فرایندی است که در این خصوص مطابق با گزارشات رسمی سالیانه مراجع معتبر ایمنی و بهداشت کار جهانی و سازمان بین المللی کار و گزارشات تخصصی شرکت های مشابه پتروشیمی در سطح جهان بروز حوادث براثر عدم ایزولاسیون تجهیزات الکتریکی و مکانیکی را جز ۱۰ علت اصلی حوادث بزرگ در سطح دنیا اعلام شده و اذعان کرد: با بررسی‌های انجام شده در ۶ سال گذشته عدم ایزولاسیون، سیستم تگ گذاری و قفل گذاری بر روی تجهیزات از عوامل حوادث بزرگ در کشور بوده است که به همین دلیل وزارت نفت در سال ۱۳۹۸ و به طبع آن هلدینگ خلیج فارس الزام طراحی و اجرای ایزولاسیون های فرآیندی، مکانیکی و الکتریکی را به شرکت های زیرمجموعه ابلاغ نمود.

 

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی کارون در جهت توسعه اقدامات پیشگیرانه، کاهش حوادث و افزایش ضریب اطمینان پایداری تولید و همراستا با الزامات سیستم مدیریت ایمنی فرآیند از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ طرح بهبود و پیاده سازی سیستم ایزولاسیون الکتریکی و مکانیکی با همکاری مشاوران خوش نام داخلی و بهره مندی از تجارب بین المللی به صورت پایلوت در واحد آنیلین مجتمع پتروشیمی کارون را آغاز کرد.

 

 رئیس امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست پتروشیمی کارون ابراز کرد: در این پنج ماه با برگزاری جلسات متعدد پیوسته و مشارکت جمعی گروه ها و ادارات مرتبط، دوره ها و کارگاه‌های آموزشی در این خصوص برگزار شد و دستورالعمل‌های فنی مربوطه تدوین شد.

 

وی یادآور شد: طرح‌ریزی و ایجاد سیستم ایزولاسیون و LOTO براساس کدها و استانداردهای بین‌المللی بروز دنیا در این مجتمع ایجاد گردیده که در روز چهارشنبه ۱۸ آبانماه ۱۴۰۰ این پروژه برای اولین بار در سطح صنایع پتروشیمی کشور با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون آقای دکتر صدیقی زاده به صورت رسمی ، اجرایی شد و امید داریم با بهره مندی، تعمیم و گسترش اینگونه فعالیت ها از بروز حوادث محتمل براثر خطا های فردی و اشتباهات ممکن، پیشگیری کنیم و شاهد رفع این ریسکها و تاثیر آن بر تولید پایدار و ایجاد توسعه ارزشمند باشیم.

 

وی در پایان با تاکیدبر اقدامات انجام شده در راستای تحقق استراتژی اصلی پتروشیمی کارون که تولید سبز، ایمن و پایدار است، یادآور شد: پتروشیمی کارون در ادامه روند اجرای اقدامات پیشگیرانه امسال بعنوان شرکت پتروشیمی برتر استان خوزستان در حوزه حفاظت فنی و ایمنی محیط کار از سوی اداره محترم کار و تعاون و رفاه اجتماعی برگزیده شد و همچنین مورد تقدیر سازمان تامین اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی