تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
شعار هفته کتاب و کتابخوانی؛

جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  گفت :بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی استان همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه باشعار جای خالی را با کتاب و خوب پر کنیم برگزار می شود.

کد خبر: ۱۱۴۱۶۶
۱۴:۴۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم

دیدارنیوز خوزستان:به گزارش خبرنگار دیدارنیوز محمد جوروند صبح امروز( ۲۳ آبان ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب با اشاره به برنامه های این هفته اظهار کرد: همایش تجلیل ازخادمان صنعت نشر و چاپ، همایش تجلیل از مروجان و باشگاه های کتابخوانی استان با حضور علی اصغر سیدآبادی نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان است برگزارمی شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ باشگاه کتابخوانی در تمام مناطق خوزستان است که باشگاه کتابخوانی شهرستان دزفول نیز نمونه کشوری شد.

وی از سومین برنامه هفته‌ کتاب و کتابخوانی به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کرونا، جامعه ایران و سویه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی نخستین کتابی که خوانده ام ویژه کودک و نوجوان در قالب عکس، فایل کوتاه ویدیویی از دیگر برنامه های این هفته است. 

وی با اشاره به شهید نوجوان استان تصریح کرد: از کتاب پروانه در آتش با موضوع شهید علی لندی که مخصوص این نوجوان شهید و دیگری کتاب زنگ کودکان با  موضوع آوای فداکاری در تجلیل از فداکاری علی لندی در مدرسه شمس اهواز با حضورعلی اصغر سید آبادی در هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی خواهیم کرد. 

 این مقام مسئول از دیگر برنامه های این هفته برگزاری کارگاه مفاهیم دوستی در زندگی اجتماعی در سایه های چهره های مجازی ، برگزاری کارگاه چالش ادبیات کودک ویژه مربیان باشگاه های کتابخوانی اشاره کرد و افزود : در راستای حمایت از نویسندگان بومی استان هر ساله ۱۰۰ جلد کتاب از آنها خریداری می شود که در سال گذشته مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کتاب نیز خریداری شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اهدای پنج هزار جلد کتاب در طی سال به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این اهدا کتاب در تمام سال داریم که در هفته کتاب به طور جدی به آن خواهیم پرداخت.

 وی ادامه داد: ما هرساله برنامه بازدید از کتاب فروشی ها را داریم که امسال هم به این موضوع خواهیم پرداخت و در این راستا مراسم یادبود مرحوم جعفری و از تجلیل از خانواده این کتاب فروشی قدیمی تجلیل خواهیم کرد.

وی همچنین از دیگر برنامه های این هفته برنامه شب شعر با موضوع کتاب دانست و تشریح کرد: این برنامه به صورت آنلاین است. تمامی برنامه های هفته کتاب همزمان با اهواز در شهرستان های دیگر استان نیز برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشور هشت دقیقه است اما آمار دقیقی از سرانه مطالعه در خوزستان وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی