تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
دور دنیا با انتخابی جام جهانی

ایران و عربستان همقطار برزیل و آرژانتین!

دور دیگری از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره‌های مختلف برگزار شد و بعد از ۶ بازی در آسیا، بازی‌های تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی نیز دیشب و امروز صبح انجام گرفت.

کد خبر: ۱۱۴۰۷۴
۱۰:۳۳ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰

ایران و عربستان همقطار برزیل و آرژانتین!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با انجام ۶ بازی در قاره آسیا، حالا دو تیم ایران و عربستان فاصله معنی‌داری با تیم‌های همگروهی خود ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌آید بخت اول صعود به جام جهانی قطر همین دو تیم باشند.

در گروه A قاره آسیا، ابتدا بازی بین کره جنوبی و امارات برگزار شد که میزبان با تک گل هوانگ از روی نقطه پنالتی توانست امارات را مغلوب کند و به نوعی شانس آن‌ها را برای صعود بسیار کم کند.

در بازی دوم، ایران در یک نمایش دراماتیک توانست بازی باخته مقابل لبنان را با یک برد شیرین عوض کند و به تنهایی در صدر جدول بایستد. گرچه لبنان روی یک حادثه و خوش‌شانسی در نیمه اول به گل رسید، اما ایران در نیمه دوم فشار خود را زیاد کرد و در وقت اضافه توانست یا دو گل آزمون و نوراللهی به پیروزی برسد و هواداران خود را غرق در شادی کند.

در سومین بازی گروه هم عراق و سوریه به نتیجه ۱ ـ ۱ رضایت دادند تا فاصله هر دو آن‌ها با ایران و کره جنوبی بیشتر شود و امید به صعود کمتر. در پایان دور رفت، ایران با ۱۳ امتیاز در صدر است و کره جنوبی ۱۱ امتیازی است. لبنان با وجود باخت به ایران همچنان تیم سوم گروه باقی ماند و عراق هم در رده چهارم با ۴ امتیاز ایستاد.

در گروه B آسیا نیز نتایج جالبی به دست آمد. در نخستین بازی استرالیا میزبان عربستان بود که تا پیش از این دیدار ۴ برد به دست آورده بود، اما شاگردان هروه رنار نهایتا به مساوی بدون گل با استرالیا بسنده کردند. ژاپن در ویتنام با تک گل ایتو موفق به پیروزی برسد و به جمع مدعیان صعود برگردد. در چین نیز عمان با اینکه ابتدا از میزبان عقب افتاد، اما توانست مساوی کند و یک امتیاز مهم از این کشور سوغاتی ببرد. ابتدا لی وو برای چین گل زد و بعد هم الحارثی بازی را برای شاگردان برانکو به تساوی کشاند.

جدول این گروه بعد از ۵ بازی نشان می‌دهد که عربستان با ۱۳ امتیاز در صدر است، استرالیا با ۱۰ امتیاز دوم و ژاپن هم به لطف سه امتیاز بیرون از خانه به ۹ امتیاز رسیده و فعلا سوم است. عمان نیز ۷ امتیازی است و مترصد لغزش بالانشین‌ها و چین نیز با ۴ امتیاز امید بسیار کمی برای موفقیت دارد. ویتنام نیز با صفر امتیاز تکلیف خود را روشن کرده است.

در قاره سبز

اما دیشب در اروپا نیز چند بازی برگزار شد که البته بازی حساس و سختی در بین آن‌ها نبود.

در گروه B گرجستان با دو گل سوئد را حتی با حضور زلاتان ابراهیموویچ شکست داد و یونان نیز در خانه با یک گل به اسپانیا باخت.

در گروه A آذربایجان به لوکزامبورگ ۳ ـ ۱ باخت و بازی جمهوری ایرلند  پرتغال بدون گل تمام شد.

در گروه H روسیه با ۶ گل قبرس را در هم کوبید. رومانی و ایسلند بدون گل از زمین بیرون آمدند و آلمان نیز با ۹ گل لیختن‌اشتاین را بدرقه کرد. لامینه سانه و مولر در این بازی دبل کردند.

تیم ملی آلمان

آمریکای جنوبی

مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی نیز بامداد امروز به وقت تهران برگزار شد و در چهار بازی، خبری از تساوی نبود.

اکوادور در مقابل ونزوئلا با یک گل پیروز شد، پاراگوئه میزبان شیلی بود، اما با یک گل باخت، پرو نیز بولیوی را با ۳ گل در هم شکست و در مهم‌ترین بازی برزیل با تک گل پاکونتا به برتری دست پیدا کرد. برزیل و آرژانتین فعلا با ۱۱ بازی دو تیم برتر جدول در این منطقه هستند و به نظر راهیابی آن‌ها به جام جهانی قطعی است.     

برزیل جام جهانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی