تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

دبیر: کار کُشتی تازه شروع شده است

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه نتایج مسابقات جهانی نروژ شروع کار این رشته برای بازگشت به روزهای درخشان است، گفت: کشتی نه در حرف، بلکه در عمل باید در اوج باشد.

کد خبر: ۱۱۴۰۵۰
۱۲:۰۸ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

دبیر: کار کُشتی تازه شروع شده است

دیدارنیوز - علیرضا دبیر در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود، اظهار داشت: هنوز کشتی به دوران سال ۹۸ نرسیده است. کشتی نه در حرف بلکه در عمل باید در اوج باشد. «علی دایی» در زمان خودش سوپراستار بود و در آن زمان کشتی‌گیران ما همانند «عباس جدیدی» شونه به شونه دایی بودند. کشتی باید به آن دوران برگردد.

وی افزود: بر اساس طرح توسعه باید ۲ طلا در المپیک توکیو می‌گرفتیم. برنامه راهبردی تدوین شده و تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس برنامه داریم.

دبیر در خصوص هتل کشتی که قرار است توسط یکی از بانک‌ها در ورزشگاه آزادی ساخته شود، گفت: این هتل طبق قراردادی که در فدراسیون قبل منعقد شده متعلق به فدراسیون کشتی است و تا آخر برای احقاق حق کشتی پیگیری خواهیم کرد.

وی در مورد عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی و حواشی ایجاد شده برای او در فدراسیون بدنسازی، گفت: در مورد بدنسازی که اطلاعی ندارم. ما از او راضی هستیم و کارش را به خوبی انجام می‌دهد. طبق قانون عمل می‌کنیم؛ ریاست سازمان لیگ شغل نیست. البته او چند بار هم استعفا داده و باید ببینیم تا پایان لیگ چه می‌شود. اگر شرایط لیگ را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که سطح درآمد کشتی گیران بالا رفته است.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد دیدار دوستانه تیم ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا که قرار است بهمن ماه در تگزاس برگزار شود، خاطر نشان کرد: در کشتی آزاد از روسیه و آمریکا عقب هستیم. در پیکار‌های جهانی نروژ در کشتی آزاد ۳ طلا گرفتیم و این نتایج نشان داد به آمریکا و روسیه نزدیک‌تر شدیم. برهمین اساس، هرچه با آمریکا و روسیه مسابقه داشته باشیم به نفع ما خواهد بود و به رشد کشتی جهان و ایران کمک می‌کند.

وی به مبارزه تیلور و یزدانی در المپیک اشاره کرد و گفت: پیش از المپیک به دنبال آن بودیم که ببینیم تیلور در کدام تورنمنت شرکت می‌کند که یزدانی را اعزام کنیم و با تیلور مبارزه کند. بر همین اساس ما باید دنبال آن‌ها برویم چرا که از نظر فنی به نفع ما است. فدراسیون کشتی آمریکا از یک سال و نیم گذشته دنبال برگزاری این دیدار دوستانه بود و شیوع کرونا مانع از برگزاری آن شد. حتی با برگزای مسابقه با نمایندگان روسیه هم استقبال می‌کنیم. باید آنقدر در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم و در چنین مبارزاتی تا در المپیک مغلوب نشویم. اگر مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در پیکار‌های جهانی نروژ در مبارزه نیمه‌نهایی به کایل اسنایدر آمریکایی باخت، چون حریف را نمی‌شناخت و نیاز به مبارزه با او قبل از پیکار‌های جهانی داشت. حتی فدراسیون کشتی آمریکا از چند فرنگی‌کار و همچنین محمد بنا نیز دعوت کرده که خودشان باید برای حضورشان تصمیم بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه چرخه انتخابی تیم ملی هفته آینده مشخص می‌شود، گفت: شرایط مسابقات قهرمانی کشور مشخص است و تا جهانی ۲۰۲۲ شرایط انتخابی اعلام خواهد شد.

دبیر با اشاره به انتقادات به انتخابی تیم ملی قبل از المپیک توکیو، گفت: برای المپیک بحث کرونا بود و لیگ سال گذشته به عنوان مرحله نخست انتخابی قلمداد شد. امسال قهرمانی کشور را داریم که کشتی فرنگی قهرمانی کشور در سیستان و بلوچستان و آزاد در گلستان برگزار خواهد شد. مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در فاصله ۱۰ روز از یکدیگر برگزار خواهد شد و از این بابت به شورای کشتی آسیا اعتراض کردیم. البته بسیاری از کشور‌های آسیایی اعتراض کردند. مربیان باید بررسی کنند که چگونه تیم‌های ملی در جهانی ۲۰۲۲ و بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: در چرخه انتخابی همه شرایط مشخص خواهد شد. برای مثال اگر کشتی گیری قرار است در قهرمانی کشور کشتی بگیرد، اما در آن شرکت نکند، جایی در تیم ملی نخواهند داشت. چرخه آزاد و فرنگی نباید شبیه هم باشد همانطور که شرایط فنی و آمادگی جسمانی و بدنسازی آن‌ها با هم تفاوت دارد.

رییس فدراسیون کشتی گفت: در فدراسیون نقشه راه داریم و همه چیز تا ۲۰۲۸ مشخص است. در جهانی نروژ جلوتر از برنامه بودیم و باید این مساله را به فال نیک بگیریم. نتایج کشتی در نروژ قطره‌ای از دریا بود و کار کشتی تازه شروع شده است.

دبیر یادآور شد: حسن یزدانی کارش را از روز گذشته با پژمان درستکار از سر گرفت و سایرین هم باید اضافه شوند. درستکار سرمربی تیم ملی باید نفرات اعزامی را به آمریکا برای دیدار دوستانه مشخص کند.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین درباره انصراف حمید سوریان از انتخابات اتحادیه جهانی و اینکه او از همان ابتدا تمایلی به حضور نداشت، یادآور شد: او انسان بسیار بزرگی است. همیشه به من می‌گوید به خاطر کشتی، محمد بنا و من مانده است. او همیشه به ما کمک می‌کند و اتحاد خوبی بین کشتی آزاد و فرنگی وجود دارد و من از همه تشکر می‌کنم، اما برای سوریان اینجا ماندن سخت است. فکر نکنید او اینجا دنبال چیزی است و اصرار من بود که در انتخابات بیاید. حسن یزدانی را هم آوردیم و در انتخابات کمیسیون ورزشکاران رای آورد. حتی می‌توانستیم برای ریاست به او کمک کنیم، اما گفتیم در حال حاضر عضویت پیدا کند.‌ای کاش در گذشته هم کسی حواسش به حیدری، من و ... بود. حضور سوریان برای ما نعمت است.

وی درباره بدنسازی کشتی‌گیران گفت: در نروژ بدن‌ها خوب بود و شما دنبال کنید ببینید وقتی تیم نتیجه نگرفته بدنساز چه کسی بوده است؟ سوالات شما به کشتی کمک می‌کند، اگر من مقصرم بگویید. نقد کنید و هر فردی در کشتی باید جوابگو باشد حتما این کار را انجام می‌دهد. نباید پشت افتخارات پنهان شد.

دبیر در خصوص برگزاری جام تختی، تصریح کرد: امسال جام تختی اواخر بهمن و اسفند برگزار می‌شود. از تعطیلات کریسمس آن را جدا کردیم، اما خیلی از کشور‌ها می‌گویند پول بلیت را بدهید، این در حالی است وقتی ما به تورنمنتی می‌رویم پول ثبت نام را هم پرداخت می‌کنیم. حالا من این پول را برای تیم نگه دارم خوب است یا اینکه پول بدهم کشتی‌گیر خارجی بیاید؟ دلم نمی‌آید پول بدهم کشتی‌گیر درجه ۲-۳ بیاید. در حال مکاتبه هستیم و گفتیم پول غذا و خوابگاه را می‌دهیم حداقل هزینه بلیت را خودشان بدهند.

وی افزود: روسیه برای مسابقات نظامیان جهان اعلام کرد ۲ روز زودتر می‌آید قبول کردیم، یک کشتی‌گیر آمریکایی گفت تمایل دارد برای تمرین فرنگی به ایران بیاید گفتم مشکلی نیست. برای توسعه کشتی این کار‌ها لازم است. کشتی ۲ دوره خوب بوده، زمان آقا تختی و همین طور دهه ۱۹۹۸ الی ۲۰۰۳ که امیدوارم این دوره هم همین طور باشد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه آیا مشکل بودجه فدراسیون حل شده است؟ عنوان کرد: خیر هنوز رفع نشده و در جلسه آخری که با وزیر ورزش داشتم، گلایه کردم. کشتی ورزش صادراتی ما است، نمی‌گویم فقط به ما برسند، اما عدالت نیست همه یکسان بودجه بگیرند. شما ببینید با کمترین هزینه کشتی چقدر شادی به جامعه آورد. این عدالت در وزارت ورزش نیست. ما برای اعزام به صربستان و نروژ، ۱۰ میلیارد خرج کردیم، اما به ما ۳-۴ میلیارد دادند. نزدیک به ۸ میلیارد جوایز قهرمانان را به حساب ما ریخته‌اند و ۲.۵ میلیارد باید مالیات بدهیم. این پول را نه وزارت می‌دهد نه کشتی‌گیر بعد هم این بدهی روی دوش فدراسیون قرار می‌گیرد. چرا وزارت خودش جوایز را پرداخت نمی‌کند که خودش هم مالیات بدهد؟ ما از وزارت گلایه کردیم و کاری هم نکردند. هر چه می‌خواهیم وزارت را توجیه کنیم نمی‌شود. خواهش می‌کنم مجلس و دولت کمک کنند. این مشکلات باید ریشه‌ای حل شود و خدا را شکر می‌کنم بدهی مالیاتی ما تا سال ۹۷ صفر است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: علیرضا دبیر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی