تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مسعود فیاضی؛ از سایه سنگین زاکانی تا استقبال «دو دو»یی مجلس!

سرانجام مسعود فیاضی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش به مجلس پیشنهاد شد. انتخابی که البته چندان با استقبال مواجه نشده و حواشی مختلفی پیرامون آن وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۳۹۲۴
۰۶:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

مسعود فیاضی؛ از سایه سنگین زاکانی تا استقبال «دو دو»یی مجلس!

دیدارنیوز – رسول شکوهی: بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. بعد از آنکه حسین باغگلی نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند، وزارت آموزش و پرورش با سرپرست به فعالیت خود ادامه می‌داد و علیرضا کاظمی معاون پرورشی دولت سابق به عنوان سرپرست به امور این وزارتخانه رسیدگی می‌کرد.

در مدتی که این وزارتخانه بدون وزیر و با سرپرست اداره می‌شد گزینه‌های مختلفی برای آموزش و پرورش مطرح شدند و شایعات زیادی نیز در رابطه با گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش شنیده می‌شد. در نهایت مسعود فیاضی معاون سابق مرکز پژوهش‌های مجلس در دوران علیرضا زاکانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

مجلس دو - دو گویان به استقبال فیاضی رفت

بعد از این انتخاب واکنش‌های مختلفی شکل گرفت. گروهی در حمایت و گروهی در انتقاد از این تصمیم رئیسی صحبت کردند. گویا زمانی که رئیس مجلس نامه معرفی فیاضی به مجلس را می‌خواند بخشی از نمایندگان مجلس با تکرار عبارت «دو-دو» اعتراض خود را اعلام کردند.

البته این اعتراض در این حد نماند و دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: «در جلسه‌ای که صبح امروز با نمایندگان داشتیم ۹۰ درصد نمایندگان به انتصابات اعتراض داشتند. مجلس به این وزیر پیشنهادی رای اعتماد نخواهد داد. رئیس جمهور فرد مرتبط را معرفی کند».

ذوالنوری نماینده قم نیز به در مجلس خطاب به رئیس جمهور نسبت به این انتخاب اعتراض کرد و گفت: «گزینه‌ای که برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کنید یا باید شخصیت امتحان پس داده‌ای باشد که بعد از معرفی وی به مجلس، بهجت و خوشحالی در بدنه این وزارتخانه به وجود بیاید و مورد استقبال در مجلس قرار بگیرد یا اینکه گزینه‌ای از درون خود وزارت باشد، زیرا فرهنگیان معرفی شخصی غیر از بدنه این وزارتخانه را توهین و تحقیر نسبت به خود می‌دانند».

سایه سنگین زاکانی بر سر فیاضی

در شبکه‌های اجتماعی بحث اصلی پیرامون نسبت فامیلی فیاضی با علیرضا زاکانی شهردار حال حاضر تهران است. بسیاری بر نسبت‌های فامیلی تاکید دارند و معتقدند دولت رئیسی کم کم به دولت دامادان تبدیل شده و هر کس متناسب با نسبت با فامیلی که داشته توانسته جایگاهی را کسب کند. آن‌ها بر این باورند که فیاضی نیز به این خاطر برادر داماد زاکانی است به این جایگاه رسیده و از این منظر این انتخاب را نقد می‌کنند.

گروهی در مقابل این وضعیت را طبیعی می‌دانند و معتقدند که نسبت فامیلی در این انتخاب تاثیری نداشته و فیاضی از گذشته و قبل از اینکه نسبت فامیلی با زاکانی داشته باشد با او در ارتباط بوده و در سمت‌های مختلف حضور داشته است و نمی‌توان این انتخاب را به نسبت به فامیلی مرتبط دانست.

گروهی دیگر نیز بین این دو گروه قرار می‌گیرند و معتقدند که نسبت فامیلی فیاضی فرع بر این قضیه است و اگر انتقادی به این تصمیم وارد است مربوط به عملکرد او در دوران مدیریتی گذشته است و اگر فقط به مساله فامیلی اشاره کنیم موضوع را به این حد تقلیل داده ایم و بهتر است عملکرد فیاضی مورد بررسی قرار گیرد.

فیاضی شرایط احراز پست مدیریت مدرسه را هم ندارد

منتقدان فیاضی دلایل زیادی برای نقد خود مطرح می‌کنند. نکاتی مانند عدم سابقه کافی در آموزش و پرورش و عدم شناخت نسبت به مسائل کلان این وزارتخانه. نگاه بسته فیاضی به مسائل فرهنگی و تربیتی با توجه به تجربه مدیریتی در مجلات رشد. حضور جدی در طرح صیانت از فضای مجازی و تلاش برای تصویب این طرح که اکثر کارشناسان این حوزه با آن مخالف بودند.

یکی از اصلی‌ترین انتقادات به فیاضی نداشتن سابقه آموزش و پرورشی مشخص به عنوان معلم و معاون و مدیر است. براساس آیین نامه انتخاب مدیر برای هر مدرسه افرادی می‌توانند مدیر مدرسه شوند که حداقل ۵ سال سابقه معلمی و ۳ سال سابقه معاونت در مدرسه را داشته باشند و در آزمون‌های کتبی مدیریت و مصاحبه قبول شده باشند. منتقدین بر این نکته تاکید دارند که فیاضی حتی صلاحیت مدیریت یک مدرسه با توجه به آیین نامه‌های آموزش و پرورش را ندارد چگونه می‌خواهد وزیر همان معلمان و مدیران و معاونان شود؟


منتقدین انتخاب رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش بر این نکته تاکید دارند که آموزش و پرورش جای آموختن است. آن هم در پشت نیمکت‌های مدرسه و برای دانش آموزان نه پشت میز وزارت و برای فردی که از آموزش و پرورش دور بوده است و از بدنه این وزارتخانه نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی