تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

الزام دانش‌آموزان واکسن نزده خوزستانی به انجام تست پی.سی.آر

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به شرایط حضور دانش‌آموزان در کلاس درس گفت: انجام تست پی.سی.آر، ۲ بار در هفته، برای دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، الزامی است.

کد خبر: ۱۱۳۹۱۸
۱۵:۵۹ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

الزام دانش‌آموزان واکسن نزده خوزستانی به انجام تست پی.سی.آر

دیدارنیوز خوزستان:دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: اکنون موج ششم کرونا دردنیا آغاز شده و در ایران تعداد شهرهای قرمز در حال افزایش است لذا خطر پیک بعدی کرونا وجود دارد و باید این موضوع را جدی گرفت.
وی با بیان اینکه شرایط انتقال بیماری در سطح جامعه هنوز وجود دارد و رنگ بندی شهرها ملاک نیست افزود: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که باید در کنار کرونا زندگی کرد و در این راستا طرح محدودیت‌های هدفمند مطرح شده است. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: زمانی می‌توان شرایط جامعه را مناسب بازگشایی مدارس و دیگر اماکن بدانیم که حداقل ۲ هفته از سیر نزولی بیماری بگذرد و در این مدت نمودار بیماری نوسان نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس باید پوشش واکسیناسیون ۲ دز به ۸۵ درصد برسد ادامه داد: پوشش یک دز واکسن تنها ۳۰ درصد و تزریق هر ۲ دز تا ۷۰ درصد از بروز بیماری پیشگیری می‌کند.

وی افزود: لازمه بازگشایی مدارس در خوزستان، اجرای برخی الزامات است در غیر این صورت بار دیگر شاهد موج دیگری خواهیم بود. موج بیماری در تابستان امسال کمرشکن بود به گونه‌ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آن به عنوان موج فاجعه بار یاد کرده و در آن زمان مرگ و میر بالایی داشتیم لذا جامعه ما دیگر توان ورود به موج دیگری را ندارد.

علوی بیان کرد: اکنون متوسط پوشش ۲ دز واکسن در خوزستان حدود ۴۰ درصد است لذا اگر قرار باشد مدرسه‌ای باز شود باید پوشش واکسیناسیون در آنجا به ۸۵ درصد برسد تا بتواند جلوی بیماری را بگیرد.

وی ادامه داد: سیستم بهداشتی باید آمادگی لازم برای اجرای بازگشایی مدارس را داشته باشد و مراکز منتخب، نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های ما باید بتوانند جوابگوی بروز احتمالی بیماری باشند.

وی در ادامه به موضوع سواد سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل کاهش ارتقای سواد سلامت در جامعه ، نبود آگاهی و مشارکت نداشتن مردم است. در ۲۰ ماه گذشته متاسفانه مشارکت عمومی و هماهنگی بین بخشی را در خوزستان نداشتیم و از این لحاظ آسیب جدی بر ما وارد شد.

علوی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید به حدی باشد که جلوی موج بعدی کرونا را بگیرد و میزان مناسب آن ۸۰ درصد است در حالی که اکنون متوسط کشوری زیر ۵۰ درصد و در خوزستان حدود ۴۵ درصد است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه اپلیکیشن ماسک در بسیاری از ادارات استان اجرا نمی شود گفت: هیچ اداره‌ای حق ندارد به فردی که علایم مشکوک بیماری داشته باشد، اجازه حضور در محل کار را بدهد که متاسفانه این موضوع رعایت نمی شود. همچنین نباید به افرادی که واکسن نزده اند اجازه ورود به ادارات داده شود در غیر این صورت باید تست پی.سی.آر ۷۲ ساعته ارایه دهند.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند. 


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی