تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

برنامه ریزی برای مدیریت آب سد‌ها در خوزستان

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب سد‌های استان تا زمان شروع بارش‌ها تمامی تمهیدات صورت گرفت.

کد خبر: ۱۱۳۸۷۴
۱۲:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

برنامه ریزی برای مدیریت آب سد‌ها در خوزستان

دیدارنیوز خوزستان:علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم مفید قابل بهره برداری سد‌های خوزستان مجموعا ۴۴۱ میلیون مترمکعب ومعادل ۳ درصد کل ذخیره مفید این سد‌ها است و در زمان مشابه در پارسال حجم مفید ذکر شده در سد‌ها معادل ۳۲۴۶ میلیون مترمکعب بوده است که این موضوع نشان دهنده شدت خشکسالی است.

او افزود: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب تا زمان شروع بارش‌ها تمامی تمهیدات در دو بخش بهره برداری از حداکثر ظرفیت سد‌ها و نیز بهینه سازی توزیع آب در شکه رودخانه‌ای استان صورت گرفته است و در حال حاضر در رودخانه کرخه در تمامی مسیر‌های رودخانه‌ای آب با دبی مناسب و متناسب با خشکسالی جریان دارد.

شهبازی ادامه داد: در حوضه آبریز کارون از طریق مدیریت کمی و کیفی رودخانه کارون به وسیله برنامه‌های نوبت بندی، احداث بند خاکی مارد و رها سازی موجی جریان در مقاطع کوتاه مدت، با وجود کمبود شدید منابع آب از افزایش بیش از حد شوری در اهواز و بخش‌های پایین دستی جلوگیری شده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان بیان داشت: در سایر سد‌ها مانند مارون و جره رها سازی جریان برای کشت‌های پاییزه متناسب با الگوی کشت مصوب و زمانبندی تعیین شده در حال انجام است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی